شایعات در باره سکته مغزی کیم یونگ

برزکوه نیوز: به نقل از تلاطم: کره شمالی درصدد پرتاب راکت است.
کره شمالی گفته است که آماده می شود راکتی حامل ماهواره مخابراتی را به مدار زمین پرتاب کند.این کشور تاریخ پرتاب را اعلام نکرده اما گفته است موفقیت در این . ماموریت گامی بزرگ برای کره شمالی محسوب خواهد شد. گزارشگر بی بی سی در کره جنوبی می گوید که اعلام این خبر بر گزارش هایی صحه گذاشته است که هفته هاست در سطح منطقه مطرح بوده است.
این گزارش ها حاکی از آن بودند که کره شمالی درصدد است یک موشک دور برد را آزمایش کند. تحلیلگران نیز می گویند احتمال دارد که پرتاب راکت در واقع پرتاب موشکی با بردی نزدیک به هفت هزار کیلومتر باشد. پس از آن که کره شمالی در سال 2006 دست به یک آزمایش هسته ای زد، سازمان ملل متحد از این کشور خواست تا هرگونه فعالیت موشکی خود را متوقف کند.
در آن سال کره شمالی یک موشک سه مرحله ای "تیپودانگ - 2" را مورد آزمایش قرار داد که کمی پس از پرتاب در دریا سقوط کرد.
کره شمالی وقتی در سال 1998 یک موشک با برد کوتاه را آزمایش کرد، گفته بود که دست به پرتاب راکت حامل ماهواره زده است.
پرتاب تا آلاسکا
آژانس ملی فضایی کره شمالی روز سه شنبه (24 فوریه)"، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "آماده سازی ها در ابعاد گسترده برای پرتاب 'اونها-2' در دست اجراست. این راکت ماهواره مخابراتی 'کوانگ میانگ سانگ-2' را وارد مدار زمین می کند."
در ادامه این بیانیه آمده: "وقتی پرتاب این موشک با موفقیت انجام بگیرد، فن آوری فضایی ما گامی بزرگ به سوی کشوری با قدرت اقتصادی زیاد بر خواهد داشت."
این نگرانی وجود دارد که این راکت ممکن است بتواند ایالت آلاسکای آمریکا را هدف قرار دهد.
تصمیم کره شمالی به پرتاب راکت در حالی اعلام شده است که گفتگوهای شش جانبه در باره توافق در مورد دادن کمک اقتصادی به کره شمالی در ازای خلع سلاح اتمی این کشور به بن بست رسیده است. این توافق قرار بوده است میان کره شمالی از یک سو و آمریکا، چین، روسیه، ژاپن و کره جنوبی از سوی دیگر صورت بگیرد.
خبر پرتاب راکت حامل ماهواره همچنین در حالی اعلام شده است که شایعات زیادی در باره سلامت رهبر کره شمالی در جریان است. گفته شده است که کیم یونگ ایل در اواسط سال 2008 سکته مغزی کرده است.