حدود دویست و پنجاه نفر همچنان در گوانتانامو زندانی هستند.

برزکوه نیوز: درخواست برای بهبود وضع زندانیان گوانتانامو.
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگن، با مرور شرایط بازداشت شدگان در اردوگاه نظامی گوانتانامو خواستار کاستن از انزوای این زندانیان شده است.پنتاگن در گزارش خود خواستار .
افزایش تعاملات اجتماعی زندانیان گوانتانامو و برقراری فرصت های تفریحی برای آنها شده است.این گزارش همزمان با بازدید دادستان کل جدید آمریکا از بازداشتگاه گوانتانامو و آزادی نخستین زندانی این اردوگاه پس از به روی کار آمدن باراک اوباما منتشر شد.بنیام محمد 30 ساله که روز دوشنبه از گوانتانامو آزاد شد، در اتیوپی متولد شده است و می گوید در طول بیشتر از 4 سال بازداشت در این زندان شکنجه شده است.در حال حاضر حدود 250 نفر از بازداشت شدگان جنگ با تروریسم همچنان در اردوگاه گوانتانامو زندانی هستند. بازداشت بیشتر این افراد بدون ایراد اتهام رسمی است.باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته با صدور فرمانی خواستار تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو تا یک سال دیگر شد.
'برخورد انسانی'
در گزارش پنتاگن که به وسیله دریاسالار پتریک والش منتشر شده است، شرایط در بازداشتگاه گوانتانامو مطابق با کنوانسیون های ژنو درباره برخورد با زندانیان برآورد شده است.
در این حال، این گزارش خواستار اجازه دادن به زندانیان بر قراری ارتباطات اجتماعی با یکدیگر شده است. در حال حاضر، بیشتر بازداشت شدگان در گوانتانامو 23 ساعت از طول شبانه روز را در زندان انفرادی به سر می برند.
به نوشته این گزارش، برقراری ارتباط اجتماعی بین زندانیان برای برخورد انسانی با آنها ضروری است.
این گزارش می افزاید: "به نظر ما، گام اصلی برای اجتماعی کردن این افراد برقراری روابط انسانی بیشتر بین آنها، برقراری فرصت های تفریحی گروهی و برقراری نماز جماعت است."