95 درصد تریاک جهان در ایران کشف شده است.

برزکوه نیوز: احمدی مقدم: روزانه دو تن مواد مخدر کشف می کنیم.
سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران در اجلاس بین المللی ممنوعیت استفاده از مواد مخدر در چین گفت که این کشور روزانه دو تن مواد مخدر کشف
می کند.اجلاس بین المللی ممنوعیت استفاده از مواد مخدر روز پنج شنبه با حضور کشورهای فعال در بخش مبارزه با مواد مخدر در شانگهای چین آغاز به کار کرد.در این نشست هیات هایی از کشورهای ایتالیا، بریتانیا، ژاپن، هلند، اتریش، فرانسه، آلمان، پرتغال، روسیه، آمریکا، تایلند، ویتنام، کامبوج، لائوس و برمه شرکت دارند.به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا، آقای احمدی مقدم گفت که در سال 1378 ایران یک رکورد در کشف مواد مخدر به دست آورده و روزانه به طور میانگین دوتن مواد مخدر کشف کرده است.به گفته فرمانده نیروی انتظامی که ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را نیز بر عهده دارد، حدود 95 درصد تریاک جهان در ایران کشف شده است.بنابر گزارشها رسمی در ایران بیشتر از یک میلیون و دویست هزار نفر معتاد هستند و تریاک با ۳۳ درصد بیش ‌ترین ماده مصرفی در این کشور است.بخش عمده تریاک جهان در افغانستان تولید می شود که در شرق ایران قرار دارد. مواد مخدر تولیدی در افغانستان عمدتا از طریق ایران به دیگر کشورها منتقل و بخشی از آن نیز در داخل ایران مصرف می شود.
هر ساله حجم زیادی مواد مخدر در ایران کشف می شود و مقامات ایرانی دلیل عمده افزایش قاچاق موادمخدر به ایران را بالارفتن کشت خشخاش در افغانستان می دانند.
پلیس ایران تلاش زیادی انجام داده تا جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیرد
از حدود هفت سال پیش که حکومت طالبان در افغانستان با حمله آمریکا و متحدانش از میان برداشته شد، تولید موادمخدر در این کشور رو به افزایش بوده و طرح های جلوگیری از کشت خشخاش در افغانستان به نتیجه امیدوارکننده ای نینجامیده است.
ایران با داشتن ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و قرار گرفتن میان این کشور و اروپا، همواره یکی از راه های اصلی ترانزیت مواد مخدر افغانستان به جهان خارج بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی در اجلاس شانگهای گفت که در سال جاری دهها تن حشیش در ایران کشف شده است که بازار مصرف آن کشورهای جنوبی خلیج فارس بوده و اقدامات ایران باندها و گروههای قاچاق مواد مخدر را آسیب پذیر کرده است.
به گفته آقای احمدی، این نشست می تواند در تقویت همکاری های بین المللی و مهار تولید مواد مخدر و مصرف آن موثر باشد.
ایران در سالهای اخیر برنامه های گسترده ای برای کنترل مصرف مواد مخدر و برخورد با معتادان در ایران اجرا کرده اما گزارشها از افزایش مصرف مواد مخدر حکایت دارد.
ایران تلاش زیادی کرده تا جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیرد و در سالهای گذشته 3600 نفر مامور پلیس در مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشته و 11 هزار نفر نیز زخمی شده اند.