دیلی تلگراف: اسرائیل در برنامه هسته ای ایران خرابکاری می کند

برزکوه نیوز: ترور دانشمندانی که در خدمت کشورهای مخالف اسرائیل هستن.
یک روزنامه بریتانیایی گزارش داده است که اسرائیل جنگی پنهان برای خرابکاری در برنامه هسته ای ایران به راه انداخته است.روزنامه دیلی تلگراف به نقل از کارشناسان اطلاعاتی آمریکا و یکی از ماموران سابق سیا که نامی از او برده نشده، گفته است که اسرائیلی ها از خرابکارها و آدمکش ها برای هدف قرار دادن دانشمندان هسته ای ایران استفاده کرده اند. به کارگیری جاسوس های دوجانبه و شرکت هایی صوری، برای نفوذ به شبکه خرید فعالیت های هسته ای ایران از دیگر روش هایی است که طبق این گزارش، اسرائیلی ها از آن بهره گرفته اند.کارشناسان اطلاعاتی به روزنامه دیلی تلگراف گفتند که آسیب زدن و به تاخیر انداختن برنامه هسته ای ایران هدف اصلی این کار بوده که جایگزینی برای واکنش نظامی است. با این حال، یک سخنگوی اسرائیل گفت که کشور او هیچگاه در باره چنین ادعاهایی اظهار نظر نمی کند.
به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، این برنامه نوعی واکنش اسرائیل به تغییرات احتمالی است که ممکن است در شیوه برخورد آمریکا با ایران، پس از روی کار آمدن باراک اوباما به وجود آید. آنها به طور محرمانه تصدیق می کنند که بعید است دولت جدید آمریکا با حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران موافقت کند و پیشنهاد آقای اوباما برای دراز کردن دست دوستی به سمت تهران، هر گونه حمله نظامی مستقیم در شرایط کنونی را غیر ممکن می کند.
طبق گزارش این روزنامه، هدف اصلی اجرای این برنامه، این است که برنامه پژوهشی ایران کندتر یا با مشکل روبه رو شود، بدون آنکه ریسک رویارویی مستقیم و به دنبال آن، جنگی گسترده تر به وجود بیاید.
یک مامور سابق سیا در ایران به دیلی تلگرف گفت: "ایجاد مشکل در روند فعالیت های هسته ای ایران برای آن طراحی شده است تا پیشرفت این برنامه کندتر شود و این کار به گونه ای انجام می شود که آنها متوجه نمی شوند چه اتفاقی در حال رخ دادن است."
به گفته روا بهالا، تحلیلگر ارشد استراتفورد، شرکت اطلاعاتی خصوصی آمریکا، "با همکاری آمریکا، عملیات های اطلاعاتی مخفی اسرائیل بر دو هدف متمرکز بوده است؛ حذف اشخاص کلیدی فعال در برنامه هسته ای و به مشکل انداختن زنجیره تامین مواد هسته ای مورد نیاز ایران."

منبع تلاطم