سيد محمد خاتمي: دچار ترديد نبودم سرباز کوچک ملت هستم و جاي کسي را تنگ نکرده‌‏ام


برزکوه نیوز: به نقل ازایلنا: سيد محمد خاتمي: دچار ترديد نبودم سرباز کوچک ملت هستم و جاي کسي را تنگ نکرده‌‏ام .


تهران- خبرگزاري کار ايرانسيد محمد خاتمي در ساعت 18:59 دقيقه عصر روز يکشنبه (امروز) رسماً کانديداتوري خود را در انتخابات رياست‌‏جمهوري آينده اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سيد محمد خاتمي که در آيين افتتاح سايت مجمع روحانيون مبارز سخن مي‌‏گفت، با اعلام کانديداتوري خود در انتخابات رياست‌‏جمهوري 1388 گفت:

من با جديت حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام مي‌‏کنم و در اين بين چند نکته را متذکر مي‌‏شوم.رئيس دولت اصلاحات در بيان تذکرات خود گفت: گفته مي‌‏شد دچار ترديد بودم، اما هيچگاه ترديد نداشتم، گرچه تدابير خاص خود را درباره حضور در انتخابات و اين که چه کسي در انتخابات شرکت مي‌‏کند، داشتم.وي تصريح کرد:

مگر مي‌‏شود کسي علاقه به ملت و انقلاب داشته باشد و از انتخابات کنار بکشد؟خاتمي با تاکيد بر اين‌‏که ما دلبسته به کشوريم و عظمت مردم، حاکميت مردم بر سرنوشت را که همان آرمان‌‏هاي انقلاب هستند،مي‌‏خواهيم اظهار داشت:

مگر مي‌‏توان نسبت به سرنوشت کشور ترديد داشت. اين‌‏ها همه آرمان‌‏هاي انقلاب هستند.خاتمي در ادامه خاطرنشان کرد: اين حضور جا را براي هيچ‌‏کس تنگ نمي‌‏کند. حضور شخصيت‌‏هاي مختلف با سلايق مختلف حتي اگر در اصول مشترک باشند اين انتخابات را پرشور مي‌‏کند.خاتمي با تشکر از کساني که از وي حمايت کرده و يا خواهند کرد، گفت:

من سرباز کوچک ملت هستم و کسي که در راس قوه مجريه قرار مي‌‏گيرد، بايد نسبت مساوي با تمام ملت و جريانات سياسي داشته باشد.وي با تاکيد بر وجود تشکل‌‏ها و احزاب سياسي در عرصه سياست ايران گفت:

بايد تشکل‌‏ها و احزاب وجود داشته باشند و فضاي بحث و گفت‌‏و‌‏گو و نقد را باز کنند. مهم انديشيدن به سرنوشت ملت و تحقق خواست تاريخي ملت يعني استقلال، آزادي و پيشرفت است.گفتني است خاتمي پيش از سخنان سايت مجمع روحانيون مبارز را افتتاح کرد.در اين مراسم اکثر اعضاي شوراي مرکزي مجمع روحانيون مبارز از جمله آيت‌‏الله موسوي خوئيني‌‏ها، آيت‌‏الله موسوي بجنوردي، مجيد انصاري، محمدعلي ابطحي و سيد سراج‌‏الدين موسوي حضور داشتند.حضور چشمگير رسانه‌‏هاي داخلي و خارجي در اين مراسم نمود بارزي داشت.

پايان پيام


کد خبر: 473642