اکبر صبوحی دعوتگر و فعال مذهبی اهل سنت سرپل ذهاب در زندان اوین


برزکوه نیوز: به نقل از دووربین نیوز "اکبر صبوحی دعوتگر و فعال مذهبی اهل سنت سرپل ذهاب در زندان اوین
اکبر صبوحی دعوتگر و فعال مذهبی اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب ( استان کرمانشاه) در منطقه مرزی با عراق مثل هزاران جوان دیگر اهل سنت ایران که هر بار به تهمت های ناروا به وحشت گاه ها و شکنجه گاها حکومت دور از اسلام ایران برده می شوند با خبر شدیم که به زندان اوین برای اعتراف گرفتن و شکنجه برده اند. خبرنگار دووربین توانست که مصاحبه ای کوتاه با کسی نزدیک به اقای اکبر صبوحی انجام دهد .
این مصاحبه را در اختیار خوانندگان دووربین قرار می داهیم .
دووربین : ایا کسی با اقای اکبر صبوحی مولاقات داشته است ؟
جواب : بله _ همسر و پدر اقای اکبر صبوحی توانسته اند با تلاش ها فراوان ایشان را پیدا وببینند .
دووربین : اقای اکبر صبوحی در چه زندانی بود ؟ و الان در کجا است ؟
جواب : نام زندان را نمی دانم ولی در شهر کرمانشاه و در منطقه ای به نام میدان نفت بود .که چند روز پیش تلفنی چند ثانیه ای یا دقیقه به خانه پدرش داشته که از زندان اوین تهران بوده است .
دووربین : اقای اکبر صبوحی تنها بود یا کسی را همراه ایشان گرفته اند ؟
جواب : بله همراه با دو نفر از دوستانش دستگیر شد . به نام های هادی و شهریار تیر اندازکه اقای شهریار تیر انداز به تازگی مسلمان شده است . اقای شهریار تیر انداز که از کاولیها یا همان خرات است که همراه خانوادش اسلام را قبل کردند . که با دشمنی های قبیله ای تبدیل شد
.دووربین : اقای اکبر صبوحی و دو همراهش دادگاهی شدند ؟
جواب : بله _ هر سه نفر انها در شهرستان سرپل ذهاب دادگاهی شدند
دووربین : چه کسانی در این دادگاهی حضور داشتند ؟
اقای اکبر صبوحی ؛ هادی و شهریار تیرانداز و همچنین.برای ویران کردن روحیه اقای صبوحی از پدر و چند نفر از اقوام نزدیک ایشان دعوت کرده بودنند که در این دادگاهی شرکت کردند
.دووربین : اگر امکان داره کوتاهی از این دادگاهی را برایمان بفرمایید ؟
جواب : ابتدا رئس دادگاه از اقای صبوحی خواست صد میلیون تومان را به عنوان زمانت و ورقه ای را به اقای صبوحی داد که ان را امضاء کند. اقای اکبر صبوحی بعد از خواندن ان روبه قاضی کرد وگفت هرگز از من نخواهید دید چنین برگه پلیدی را امضاء کنم
.دووربین : ایا می دانید در این برگه چی نوشته بود ؟
جواب : بله _ قبول کردن زمانت تعین شده و اقرار به این که تمام کارهای که اقای صبوحی انجام داده است ؛ اشتباه بوده و پشیمان است .
دووربین : قاضی در جواب اقای صبوحی چه عکس والعملی نه شان داد ؟
جواب : حاجی اقا چون این جواب دندان شکن مجاهد با غیرت ؛ اقای صبوحی را دید با روی سیاه تر از همیشه اقای صبوحی را به فرستادن به جنایت خانه اوین تهدید کرد .
دووربین : جواب اقای اکبر صبوحی چی بود ؟
جواب : در جواب حاجی اقا ؛ اقای صبوحی با روحیه ای مجاهد وارانه گفت من را به فرستادن به اوین مترسان چون من خودم را برای گوانتانامو اماده کرده ام .
دووربین : دادگاه در چه حالتی تمام شد ؟
جواب : اقای هادی و شهریار تیرانداز ازاد شدند و اقای صبوحی به امر قاضی دشمن مسلمانان به زندان اوین برده شد
.دووربین : ایا دو زندانی دیگر یعنی هادی و شهریار در یک بند و اتاق ویا جودا از هم بودند ؟
جواب : اقای صبوحی در یک اتاق ؛ هادی و شهریار در اتاق دیگری ولی بین انها تیغه ای از اجر بود که کاملا صدای همدیگر را می شنیدند .
دووربین : روحیه و جسم اقای صبوحی در زندان در چه وضعی بود ؟
جواب : الحمدالله از لحاظ روحی بسیار قوی و عالی بود .ولی متاسفانه این مسلمان خدا را به انواع و اقسام شکنجه ها ؛ شکنجه کرده اند که از صیمایی اقای صبوحی نمایان است .
دووربین : اگر چیزی برای گفتن دارید ما و خوانندگان دووربین را در جریان به گذارید بفرمایید ؟
جواب : با تشکر از شما دوستان سایت دووربین که در زمانی مردم از خواندن اییه های جهادی می ترسند
سایت دووربین به دنبال حال و احوال مجاهدان می گردد و به ندای هر مجاهدی لبیک می گوید وبه تمامی خوانندگان دووربین هم این مژده را می دهم که اقای صبوحی در زندان با اینکه تیغه ای میان وی و دو دوست دیگرش بود ؛ به انها درسهای از کلام الله و سنت نبوی را می داد و تا زمانی که من از اقای صبوحی خبر دارم ایشان توانسته بود 15 بار قران را خطم کند .و از تمام مسلمانان و مخصوصا اهل سنت مخواهم که این جوان مجاهد را دعاء خیر کنید . .