قبرس بالاخره محتویات کشتی حامل بار از ایران را فاش کرد.

برزکوه نیوز: قبرس بالاخره محتویات کشتی حامل بار از ایران را فاش کرد.
تخلیۀ سلاح های کشتی توقیف شده.

مقام های قبرس بالاخره سکوت طولانی خود در مورد اینکه چه چیزی در یک کشتی حامل بار از ایران یافته اند را شکسته و گفته اند که کشتی حامل سلاح نیست.مقام های قبرسی
که قبلا فقط اشاره می کردند بار این کشتی ناقض قطعنامه های سازمان ملل در مورد ایران است، روز جمعه اعلام کردند بار کشتی را تخلیه کرده اند.کوستاس پاپاکوستاس وزیر دفاع قبرس در مورد محتویات بار کشتی گفت: "سلاحی وجود ندارد. موادی هست که می توان از آن برای ساخت مهمات استفاده کرد."کشتی موسوم به "مونچه گورسک" که با پرچم قبرس حرکت می کرد از روز 29 ژانویه در بندر لیماسول در جنوب این کشور پهلو و دو بار تحت جستجو قرار گرفت. آمریکا که نیروی دریایی آن پیشتر کشتی را جستجو کرده بود می گفت مظنون است حامل سلاح برای حماس در نوار غزه باشد.مقصد کشتی هرگز رسما اعلام نشد اما آمریکا گفت احتمالا به سوی سوریه در حرکت بوده است. ایران روز پنجشنبه گزارش ها دایر بر حمل سلاح توسط کشتی برای حماس را تکذیب کرده بود.
وزیر دفاع قبرس گفت که بیش از 90 کانتینر حاوی مواد ضبط شده در یک پایگاه نیروی دریایی در نزدیکی بندر انبار خواهد شد.
مارکوس کیپریانو وزیر خارجه قبرس روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که مواد حمل شده توسط کشتی ناقض ممنوعیت های وضع شده از سوی سازمان ملل متحد است.
به گزارش آسوشیتدپرس وی گفت: "براساس این قطعنامه ها، مسئولیت جلوگیری از حمل چنین محموله ای به عهده کشوری است که پرچمش توسط کشتی حمل می شود."
وی گفت که احتمال انهدام مواد تخلیه شده از کشتی یک "مساله فنی" است که "در زمان مناسب" بررسی خواهد شد.
قبرس هفته گذشته با ارسال گزارشی به یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل در مورد بار کشتی، خواستار موضع گیری کمیته در این مورد شد که آیا بار کشتی ناقض قطعنامه های سازمان ملل در مورد صدور تسلیحات از ایران است یا نه.
به گفته مقام های این کشور سازمان ملل در پاسخ تایید کرد که بار کشتی ناقض قطعنامه های آن است.
سازمان ملل در سال 2006 کمیته ای را برای نظارت بر تحریم های تحمیل شده از سوی شورای امنیت بر ایران به خاطر برنامه اتمی این کشور تشکیل داد