دو شهروند ایرانی در غرب افغانستان ربوده شدند

برزکوه نیوز: به نقل از بی بی سی :مقام های افغان می گویند مردان مسلح ناشناس، دو شهروند ایرانی را شب گذشته از مسیر اسلام قلعه - هرات ربوده اند.
حفیظ الله فقیر زاده، ولسوال/ فرماندار زنده جان گفت این دو شهروند ایرانی که رانندگان کامیون بودند، زمانی ربوده شدند که از اسلام قلعه به سوی شهر هرات می آمدند.
گزارش همایون حدید خبرنگار بی بی سی در هرات
آقای فقیرزاده گفت که گمان می رود این افراد از سوی دزدان مسلح، به هدف به دست آوردن پول ربوده شده باشند.
او گفت که پلیس برای ردیابی این افراد، دست به کار شده است.
سال گذشته میلادی نیز یک راننده ایرانی از سوی افراد مسلح در ولسوالی غوریان در غرب هرات ربوده شده بود که درماه دسامبر آزاد شد.
مقام های محلی در هرات می گویند، او پس از پرداخت پول به ربایندگان، آزاد شد.
همچنین مقام های امنیتی در هرات می گویند، افراد مسلح به یک کاروان موسسه مین روبی به نام OMAR حمله کرده اند.
به گفته نورخان نیکزاد، سخنگوی پلیس هرات، مهاجمان، یک موتر (خودرو) مربوط به این موسسه را آتش زده اند اما به کارمندان آن آسیبی نرسیده است.
افزایش موارد آدم ربایی در سال 2008 میلادی، اعتراض های جدی افغانها از جمله اعتصاب اتحادیه های صنفی هرات را به دنبال داشت، اما اخیرا چنین مواردی کاهش یافته بود و نیروهای امنیتی افغان چند گروه آدم ربا را در ولایت های غربی افغانستان باز داشت کردند.
شهروندان خارجی بیشتر از سوی طالبان و شورشیان مسلح به هدف مبادله آنها با اسرای طالبان در بگرام و همچنین وارد کردن فشار بر دولت افغانستان و متحدانش، انجام می شود اما در مورادی هم دیده شده است که باندهای تبهکار نیز شهروندان خارجی را ربوده اند.