اوضاع مسلمانان اهل سنت تركمن صحرا _گلستان

برزکوه نیوز: به نقل از دوربيين نیوز: اوضاع مسلمانان اهل سنت تركمن صحرا _گلستان
اوضاع مسلمانان اهل سنت تركمن صحرا_گلستان خـبـرنگـار دوربيين/مــخـتومـــ قـلـى گــنـبـدى دوربـــيين نـــيــوز :
مردم تركمن صحرا كه حنفي مذهب و پايبند قرآن و سنت هستند ،امروزه به دليل نفوذ تصوف خرافاتي و فعاليت تشيع به دو دسته توسلي(بدعتي ،شيخ عثماني،سيفيه و...) و توحيدي(حنفي) تقسيم شده اند كه اكثر امام جمعه ها از توسلي ها بوده و دولت رافضي آن ها را پشتيباني ميكند و باعث اختلاف شديد ميان روحانيان و مردم گشته است.عقيده توسلي ها (حاضر و ناضر دانستن روح مشايخ و پيامبران،استغاثه و...) كاملا با قرآن و سنت مخالف بوده و با مذهب تشيع هيچ فرقي ندارد و چنان در خرافات قرق گشته اند كه هر كس مستقيم و بدون واسطه از خداوند كمك بطلبد او را وهابي قلمداد ميكنند.
امروزه دولت هم با تخصيص بودجه به قبور براي ساخت گنبد،زيارتگاهها ، تفريگاههاو... آنان را تشويق كرده و باعث پيدايش فساد در قبرستان ها شده است .مسؤلان ، مديران ،روحانيان و... شيعه هم در خطبه هاي نماز جمعه اهل سنت براي تبليغ خرافات و تشيع با اجازه امامان جمعه حقوق بگير سخنراني ميكنند و بگفته دكتر زنده دل :
صحابه براي حفظ دين سنگ به شكم ميبستند ولي امروزه روحانيان درباري براي حفظ خود سنگ به دين ميزنند.تقويم تركمني اركين(اركين لغت تركمني يه معناي صاحب اختيار وآزاد است) كه در سال 1380 هـ.ش كار خود را شروع و همه ساله چاپ ميشد با مشكلات فراواني(درج شهادت به جاي رحلت براي روز وفات حضرت فاطمه ص ،حذف كلمه حضرت و عدم بكارگيري آن براي ابوبكر ،عمر و ...) از طرف دولت روبرو بود.
اولين بار براي تقويم سال 1387هـ.ش دولت مجوز آن را لغو كرده و تا وقتي كه به جاي رحلت حضرت فاطمه(ص) ،شهادت ننويسند مجوز چاپ داده نميشود.و مسؤلان تقويم مجبور شدند كه بجاي رحلت ،شهادت را در تقويم 1387هـ.ش بنويسند.
و امسال خوشبختانه براي تقويم سال 1388هـ.ش با تلاش زياد مسؤلان تقويم، موفق به دريافت مجوز براي درج رحلت به جاي شهادت را بگيرند