انتقاد کشورهای عرب به سخنان ناطق نوری .

برزکوه نیوز: حملۀ دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به ایران.
برغم تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع تنش بین ایران و بحرین، عبد الرحمن العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در روز سه شنبه، بار دیگرجمهوری اسلامی ایران را به خاطر . مواضع این کشور در قبال همسایگان عرب ایران به ویژه بحرین، مورد انتقاد شدید قرار داد.
عبد الرحمن العطیه در سخنانی، در همایش منطقه ای امنیت در پاینخت بحرین، از اظهارات اخیر آیت الله ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی ویژۀ رهبر جمهوری اسلامی در مورد بحرین و بی میلی ایران به حل و فصل اختلاف میان ایران و امارت متحدۀ عربی، بر سر جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی، انتقاد کرد. دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت:" مواضع مثبت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در قبال ایران در اکثر مواقع با موضعگیری های خصمانه، غیردوستانه و غیر قابل توجیه مقامات ایران روبرو می شود.عبد الرحمن العطیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر ایران در پی بهبود و ترمیم روابط خویش با همسایگان عرب ایران در خلیج فارس است، باید از مداخله در امور داخلی این کشور ها دست بردارد و به گفتگوها و مذاکراتی جدی در مورد جزایر سه گانه در خلیج فارس تن در دهد.
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس افزود: " فقدان پاسخی از سوی ایران به درخواست های صادقانه و مکرر ( اعراب ) برای حل مناقشۀ مرتبط با این سه جزیره به تضعیف اعتماد بین دو طرف منجر خواهد شد و به نفع تلاش هائی که برای تقویت امنیت منطقه به عمل می آید، نخواهد بود."
آیت الله ناطق نوری که در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب گفته بود بحرین در زمان محمد رضا شاه استان چهاردهم ایران بود وآن را از ایران گرفتند، بعداً در مصاحبه ای با شبکۀ تلویزیونی الجزیره بر احترام ایران به استفلال و تمامیت ارضی بحرین تأکید کرد.
افزون بر این، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امر خارجۀ ایران نیز بیش از یکبار این مسأله را که ایران هیچ چشمداشتی به بحرین نداشته و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی آن را محترم می شمارد، مورد تأکید و تأیید مجدد قرار داد.
صادق محصولی، وزیر کشور ایران با پیامی از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران برای پادشاه بحرین راهی منامه شد. وزیر کشور ایران نیز به نوبۀ خود در سخنانی در همایش منطقه ای منامه اعلام کرد که بحران بین تهران و منامه به پایان رسیده است هرچند اصولاً بحرانی در کار نبوده است.
صادق محصولی گفت: روابط بین ایران و بحرین همواره گرم و دوستانه بوده و دشمنان قادر نیستند به این امر صدمه زنند. وزیر کشور ایران بر عزم راسخ محمود احمدی نژادف رئیس جمهوری ایران بر تقویت روابط تهران با کشورهای عرب خلیج فارس تأکید کرد.