خاتمی، نامزد بدون رسانه .

برزکوه نیوز: خاتمی، نامزد بدون رسانه .
دو وبسایت حامی خاتمی در انتخابات، مسدود و متهم به اخلال در امنیت ملی و افترا به مقام‌های نظام شدند. طرفداران خاتمی از فشار بر جبهه‌ی اصلاحات می‌گویند اما . مهیندخت مصباح
تصمیم‌گیرندگان گرایش سیاسی در فیلترینگ این سایت‌ها را رد کرده‌اند.کاربران دو سایت موسوم به “یاریِ“ و “یاری نیوز“ از روز شنبه سوم اسفندماه، به آنها دسترسی ندارند. سایت “یاری“ پیام‌های مردمی به خاتمی را انتقال می‌داد و “یاری نیوز“ از فعال‌ترین سایت‌های خبری حامیان خاتمی به شمار می‌رفت.
کمیته‌ی ناظر بر محتوای سایت‌های اینترنتی اعلام کرده که فیلترینگ “یاری نیوز“ به دلیل عدم رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پیشتر تذکراتی به مدیران این سایت داده شده است. مسئولان “یاری نیوز“ اما از این تذکرها بی‌خبرند.پاره‌ای تحلیل‌گران مسدود شدن این دو سایت را ناشی از احساس خطر جریان اقتدارگرا در مقابل محبوبیت خاتمی می‌دانند. عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در تهران، می‌گوید: «باید این را به فال نیک گرفت. اقتدارگرایان، نظرسنجی‌هایی کرده و می‌دانند که شانس خاتمی بالاست. می‌خواهند حضور او را با این تمهیدات، از نظر رسانه‌ای اندک کنند، اما این کارها، بیشتر به نفع خاتمی است.»
رادیو تلویزیون اصلاح‌‌‌طلبان
سحرخیز از کوتاهی اصلاح‌طلبان در راه‌اندازی رادیو و تلویزیون مستقل یاد می‌کند و می‌گوید آنها این بحث را که چند سال قبل مطرح شد، جدی نگرفتند. به نقل از سحرخیز، دست اصلاح‌طلبان با بسته شدن یکی پس از دیگری روزنامه‌ها، بسته ‌است و در مقابل، جریان اقتدارگرا از امکاناتی چون صدا و سیما، چند روزنامه یا سفرهای متعدد استانی برای مطرح کردن خود مدد می‌گیرد.
حرخیز می‌گوید: «در زمان پهلوی هم البته چنین بود اما مردم راه خود را رفتند. در زمان روی کار آمدن آقای خاتمی هم همه چیز دست دیگران بود، اما ایشان پیروز شد.» سحرخیز اخبار دهان به دهان، مبادلات شفاهی، اس‌ام‌اس و همچنین نقش رادیو تلویزیون‌های خارج از کشور را در پرکردن این کمبود، از نظر دور نمی‌دارد.
پس از مشکل رسانه، از دو مانع جدی دیگر نیز در مسیر پیروزی خاتمی صحبت می‌شود. شماری تفسیرگر، از ایستادگی مهدی کروبی در رقابت با خاتمی یا مقاومت مجلس اصولگرا در برابر او به فرض پیروزی می‌گویند.
تکثر رقابت، تکثر نقد
به نظر سحرخیز، فضای تکثر در رقابت‌ها، به نقد مواضع طرفین دامن می‌زند و این مفید و مثبت است. سحرخیز احتمال می‌دهد که نامزدهای اصلاح‌طلب در زمان مناسب به سمت وحدت بروند و در عین حال تاکید می‌کند که حضور کروبی، آرای احمدی‌نژاد را کسر می‌کند، نه آرای خاتمی را.
اما آیا خاتمی در برابر مجلسی اصولگرا یا ساختارهای اقتدارگرایانه‌ی دیگر، قادر به ارائه‌ی کوچکترین تصویری اصلاح‌طلبانه از خود خواهد بود؟ سحرخیز می‌گوید: «طبیعی است که با پیروزی خاتمی یا هر اصلاح‌طلب دیگر، جریان مقابل از همان روز اول شروع به سنگ‌اندازی می‌کند، اما درهایی در دوران احمدی‌نژاد گشوده شده که دیگر نمی‌توان آنها را بست. جریان مقابل نمی‌تواند در موضوع رابطه با آمریکا یا مسائل اقتصادی، برای یک اصلاح‌طلب مانع‌تراشی کند.»