هرگز شنیده اید کسی با کفش به قتل رسیده باشد"؟



برزکوه نیوز: هرگز شنیده اید کسی با کفش به قتل رسیده باشد"؟
محاکمه خبرنگار عراقی که در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی کفش های خود را به سمت جورج بوش رئیس جمهوری وقت آمریکا پرتاب کرده بود، در بغداد آغاز شد.منتظر الزیدی .
ه متهم است با پرتاب کردن. کفش به سوی جرج بوش، به یک رهبر خارجی حمله کرده، ممکن است حد اکثر به ۱۵ سال حبس محکوم شود.وکلای او می گویند در کشوری که پس از حمله سال ۲۰۰۳ نیروهای به رهبری آمریکا هنوز در آن احساسات تند وجود دارد، آقای زیدی تنها قصد داشته نظر خود را نشان دهد.عمل آقای زیدی در دنیای غرب برای او بدنامی به همراه داشت، اما در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی مورد استقبال مردم قرار گرفت.
"نشان بی حرمتی"
رئیس گروه وکلای مدافع آقای زیدی به بی بی سی گفت آنها تلاش خواهند کرد اتهام را رد کنند و امکان آزادی فوری آقای زیدی را فراهم آورند.او گفت موکلش از آنچه انجام داده دفاع می کند و از آقای بوش عذرخواهی نخواهد کرد.وکلای آقای زیدی پیش تر گفته بودند او تنها مخالفتش را با حضور آمریکا در عراق نشان داده و اقدام او خطری جدی برای آقای بوش ایجاد نکرده است.ضیاء السعدی، وکیل مدافع، در ماه دسامبر به خبرگزاری رویترز گفته بود: "هرگز شنیده اید کسی با کفش به قتل رسیده باشد"؟
او اضافه کرد: "مردم در اروپا برای توهین به کسی، تخم مرغ و گوجه فرنگی گندیده به سمت او پرتاب می کنند، اما در عراق پرتاب کشف نشان بی حرمتی است".منتظر الزیدی روز ۱۵ دسامبر ۲۰۰۸ در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد هر دو لنگه کفش خود را به سمت جرج بوش که در آن هنگام رئیس جمهوری آمریکا بود، پرتاب کرد.او آقای بوش را "سگ" خطاب کرد و گفت کفش هایش "بوسه خداحافظی" از طرف کسانی است که در عراق کشته، یتیم یا بیوه شده اند.جرج بوش خود را از مسیر کفش ها کنار کشید و خونسردی خود را حفظ کرد. او لحظاتی بعد به شوخی گفت که کفش ها سایز ۱۰ بوده اند. آقای زیدی بلافاصله دستگیر شد و تا کنون در بازداشت بوده است.دولت عراق عمل آقای زیدی را "شرم آور" خواند و آن را محکوم کرد، اما هزاران تن در سراسر جهان عرب و کشورهای اسلامی اقدام او را جشن گرفتند و خواستار آزادی او شدند.
منبع: تلاطم