سرکرده حزب الله وضعیت رژیم را بحرانی توصیف کرد

برزکوه نیوز: سرکرده حزب الله وضعیت رژیم را بحرانی توصیف کرد
سایت جرس متعلق به هواداران موسوی: همزمان با کناره گیری سعد الحریری نخست وزیر جدید لبنان از قدرت که در اعتراض به فشارها، تهدیدها و خواسته های حزب الله و هم پیمانانش از او صورت گرفت احزاب و رسانه های لبنان، حزب الله را متهم کردند که با پشتوانه ی ایران در راه تشکیل دولت منتخب اکثریت مردم سنگ اندازی می کند. در پاسخ به این اتهامات، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در آخرین سخنرانی خود که بخشهایی از آن در تلویزیون المنار پخش شد اعتراف کرد که حکومت ایران بحرانی تر از آن است که توان دخالت در امور کشورهای دیگر را داشته باشد.
نصرالله پرسید: "می توانید تصور کنید رهبران ایران که در معرض هجوم جهانی قرار دارند و به آنها اتهام زده می شود و این کشور دچار بحران سیاسی شده، مشغول کار برای کابینه لبنان باشند؟"
وی افزوده است: "ایران به خاطر رخدادهاى پس از انتخابات ریاست جمهورى خود چنان گرفتار شده و با هزار و یك انتقاد داخلى و خارجى روبه رو شده كه دیگر رهبران آن فكر آزاد ندارند تا ببینند چه كسى در لبنان وزیر می شود".
پس از اظهارات نصرالله خبرنگار جرس به سراغ شیخ احمد العاملی از روحانیون لبنان رفت تا نظر وی را درباره اتفاقات اخیر ایران بپرسد.
او می گوید: "برای ما هم این پرسش مطرح است که چرا همه پیش کسوتان انقلاب و نزدیکان امام خمینی در یک جبهه و در کنار میر حسین موسوی قرار گرفته اند و احمدی نژاد تنها مانده است؟" و می پرسد: "آیا امکان دارد همه اشتباه کنند و فقط او که به تازگی به حلقه رهبران انقلاب وارد شده درست بگوید؟"وی درباره مواضع آیت الله خامنه ای نیز ابهاماتی دارد و می گوید: چرا حکومت اسلامی و شیعی ایران که باید نمونه عدالت در جهان باشد به قتل و بازداشت مردم خود روی آورده است؟ آیا حیف نیست که جمهوری اسلامی با سابقه ی دفاع از مظلومان جهان این چهره را از خود نشان میدهد؟"
شیخ احمد در مقابل این سوال که "چرا این اعتراض ها را آشکارا مطرح نمی کنید و یا به گوش رهبری ایران و سپاه پاسداران نمی رسانید" ابتدا سکوت می کند و سپس با احتیاط می گوید: "وابستگی اقتصادی حزب الله به ایران به گونه ایست که امکان مطرح کردن این مسائل وجود ندارد".