برزکوه نیوز: العربیه : برگزاری پنجمین جلسه دادگاه متهمان به تلاش برای " انقلاب مخملی "
تهران – خبرگزاری ها
پنجمین جلسه محاکمه بازداشت شدگان حوادث اخیر درایران امروزدوشنبه 14 – 9 – 2009 به ریاست قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی برگزارشد.دراین جلسه برای اولین بار قاضی دادگاه ازمتهمان خواست نام کسانی را که دردادگاه حضورندارند بر زبان نیاورند وهمچنین ازخبرنگاران دولتی که برای پوشش خبری این دادگاهها دعوت شده اند خواست تا نام کامل متهمان را منتشرنکنند و فقط به ذکرحروف اول نام ونام خانوادگی افراد اکتفا کنند.
درکیفرخواست هایی که یکی ازنمایندگان دادستان درجلسه دادگاه خواند متهمان به تلاش برای " انقلاب مخملی " متهم شدند وبرفعالیت اینترنتی دستگیرشدگان و ارتباط با سایتهای خبری وشبکه های اجتماعی همچون یوتیوب وفیس بوک تاکید شده است.
برخلاف روند سابق دادگاه متهمان حوادث اخیر که با ارائه کیفرخواست گروهی برای تعداد زیادی از بازداشت شدگان همراه بود اینباردادستان تهران برای هر کدام ازمتهمان کیفرخواست جداگانه ای تهیه کرده است ومتهمان با قبول کامل این کیفرخواست ها اتهامات دیگری برعلیه خود ودیگرهمفکرانشان مطرح کردند.
براساس انتشارحرف اول وآخرنام خانوادگی یکی از متهمان " ع . م " که از او به عنوان " یکی از رهبران جنبش دانشجویی " یاد شد ظاهرا عبدالله مومنی از اعضای شورای مرکزی ادوارتحکیم وحدت در برابر دادگاه اعلام کرده است که همه اتهامات وارد درکیفرخواست را می پذیرد و به گفته او " فعالیت های او غیرقابل دفاع است.
"عبدالله مومنی همچنین گفت : " اعتراف می کنم که درفعالیتهای خود دچار اشتباهات زیادی شدم و اقدامات سیاسی من باعث سلب اعتماد وبدبینی جوانان ودانشجویان نسبت به نظام شده است.
"همچنین در کیفرخواست این فعال برجسته دانشجویی آمده است : " متهم اعتراف کرده است که با سوء استفاده ازمسائل مربوط به انتخابات به اقدامات تخریبی وحمله به ارکان نظام پرداخته است.
" دادگاه انقلاب اسلامی از ابتدای آگوست گذشته محاکمه حدود 140 نفراز شرکت کنندگان درتظاهرات و اعتراضات وهمچنین تعدادی ازمسئولان احزاب عمده اصلاح طلبان وکارمندان سفارتخانه های بریتانیا وفرانسه را آغاز کرده است.
طبق آماررسمی درحوادث پس از انتخابات حدود 4 هزار نفردستگیرو 36 نفرکشته شدند اما مخالفان تاکید می کنند که تعداد کشته شدگان تاکنون 72 نفر است.