برزکوه نیوز: جرس : یک سال پس از آنکه احمدی نژاد مخالفانش را “بزغاله” خواند، کردان کارمندانش را “سگ” نامید!

خلاصه: توهین علی کردان به کارمندان زیردستش جنجال تازه ای را پیرامون این چهره مشهور دولت احمدی نژاد ایجاد کرد. علی کردان در هامش یک نامه اداری کارمندان امور مالی ریاست جمهوری را به "سگ" تشبیه کرد. در همین حال برخی منابع مطلع تاکید دارند که رفتار علی کردان شباهت زیادی با رفتار محمود احمدی نژاد دارد و رییس دولت دهم در استفاده از ادبیات توهین و تحقیرآمیز ید طولایی دارد.
مرتضی نیک پندار:

توهین علی کردان به کارمندان زیردستش جنجال تازه ای را پیرامون این چهره مشهور دولت احمدی نژاد ایجاد کرد. علی کردان در هامش یک نامه اداری کارمندان امور مالی ریاست جمهوری را به "سگ" تشبیه کرد. در همین حال برخی منابع مطلع تاکید دارند که رفتار علی کردان شباهت زیادی با رفتار محمود احمدی نژاد دارد و رییس دولت دهم در استفاده از ادبیات توهین و تحقیرآمیز ید طولایی دارد.علی کردان در نامه ای با سربرگ رسمی نهاد ریاست جمهوری، کارمندان امور مالی را به "سگ های پول مزاج" تشبیه کرده و البته خواستار آن شده تا "سگ های جدید برای یافتن در امور مالی تربیت شوند." سایت جهان نیوز تصویری از نامه و دستخط کردان را منتشر کرده است. گفته می شود که این سایت وابسته به علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس هشتم است. به نوشته سایت جهان نیوز "افرادی که علی کردان را می شناسند، نقل می کنند که وی در رفتارهای خود با کارمندان و زیر دستانش، کمترین حق و شانی را برای آنان به رسمیت نمی شناسد و شیوه تعامل وی را با زیر دستانش غیر اسلامی قلمداد می کنند. این موضوع با گذشت چندین سال از مسئولیت کردان در صداوسیما و وزارت نفت، هنوز هم در این سازمانها توسط کارمندان وی مطرح می شود."
گفتنی است که محمود احمدي‌نژاد پس از بركناري مصطفي پورمحمدي از وزارت كشور، علی کردان را به عنوان وزير پيشنهادي به مجلس معرف كرد. در آن زمان كردان ادعا كرد كه موفق به اخذ مدرك دكتراي افتخاري حقوق اساسي از دانشگاه آكسفورد شده‌است. اما با استعلام سايت "الف" وابسته به احمد توکلی، مقام‌هاي دانشگاه آكسفورد رسما اعلام كردند كه وي نه دكتري افتخاري و نه هيچ مدرك ديگري از اين دانشگاه دريافت نكرده است. کردان به دليل جعلي بودن مدرك دكتراي افتخاري از دانشگاه آكسفورد و همچنین مدارك تحصيلي كارشناسي و كارشناسي ارشد از دانشگاه آزاد اسلامي توسط مجلس استيضاح شد. با این حال احمدی نژاد همچنان از کردان به عنوان یکی از افراد نزدیک به خود در نهاد ریاست جمهوری استفاده کرد. هم اکنون نیز شنیده می شود که پست معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور برای کردان در نظر گرفته شده است. انتشار سند اخیر توسط سایت جهان نیوز صحت این شایعات را تقویت می کند چرا که سند یاد شده با سربرگ حوزه معاون پشتیبانی و تحول اداری است و لحن آمرانه کردان در پی نوشت سند نشان می دهد که او مسوولیت این بخش را برعهده دارد.
علی کردان که نام شناسنامه ای او عوضعلی کردان است، علاوه بر جعل مدرک، یک پرونده قدیمی نیز در دادگستری استان مازندران دارد. در این پرونده او متهم به "ازاله بکارت" است. مطابق اسنادی که در سایت های مختلف اینترنتی فاش و منتشر شده، كردان در تاريخ ۵۷/۳/۳۱ به اتهام ازاله بكارت توسط شعبه اول دادسراي ساري ‏بازداشت شده و تا تاريخ ۵۷/۵/۸ در زندان ساري بوده است. در اين تاريخ با قرار قبولي كفالت از زندان ‏آزاد شده تا قاضي دادگاه شعبه سوم دادگستري ساري درباره اتهام وي رأي خود را صادر كند. ‏البته با پیروی انقلاب اسلامی کردان خود را به عنوان یک انقلابی معرفی کرده و تا کنون هیچ خبری از نتیجه رسیدگی به این پرونده منتشر نشده است.ادبیات یک دست احمدی نژاد و نزدیکانشعلی کردان در حالی کارمندان زیردستش را سگ خطاب کرده است که محمود احمدی نژاد نیز سابقه شناخته شده ای در به کار بردن واژه های تحقیر و توهین آمیز و همچنین عبارت های نامانوس با آداب نزاکت رایج دارد. به عنوان مثال او در در ۱۶ آبان سال ۱۳۸۷ و در جمع ایثارگران و خانواده شهدای خراسان جنوبی با حمله به مخالفان و منتقدانش گفت: "بعضی ها قیافه روشنفكری می‌گیرند اما به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند." در اظهارنظر دیگری در آذرماه ۱۳۸۷ احمدی نژاد خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: "آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌‌ دان شما پاره شود." احمدی نژاد دو روز پس از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز در یک سخنرانی در میدان ولیعصر تهران، مخالفان خود و معترضان به تقلب در انتخابات را "خس و خاشاک" نامید. استفاده از این گونه ناسزاها فقط شامل مخالفان آقای احمدی نژاد نمی شود و او حتی دوستان و همکاران خود را نیز با واژگانی تحقیرآمیز مورد خطاب قرار می دهد. او در یک گفتگوی مستقیم با شبکه سراسری تلویزیون وزیر وقت بهداشت را چنین خطاب کرد: "آقاي دکترلنکراني مثل هلو ميمونه آدم ميخواد بخوره اين جوون رو!" برخی منابع مطلع به خبرنگار جرس گفتند که احمدی نژاد رفتاری بسیار تند و تحقیرآمیز با زیردستان خود و حتی اعضای کابینه دارد و در جلسات کابینه عبارات و اصطلاحاتی که در عرف رایج ایران به ناسزا تعبیر می شوند را به راحتی به کار می برد. پیش از این سردار جهانگیر دایی احمد، سرتیم سابق حفاظت احمدی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری فارس فاش ساخته بود که احمدی نژاد در هنگام مواجهه با مخالفت و کارشکنی "سريع برافروخته مي‌شد و واكنش نشان مي‌داد، حتي محافظان مثلا ميگفتند الان كسي دور و بر دكتر نرود." ادبیات نامعمول احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی با رقبایش نیز به کار گرفته شد و انتقاد فراوانی را نیز به دنبال داشت. محمود احمدی نژاد در آخرین فرصت تبلیغاتی که پیش از انتخابات برای صحبت در تلویزیون ایران به او داده شد گفت که منتقدان می گویند دولت او بی ادبی می کند. وی در جواب این منتقدان گفت: "ما به کی بی ادبی کردیم؟"