انتقاد کروبی از رفسنجانی به دلیل سکوت در برابر رهبر


برزکوه نیوز: العربیه : مجلس خبرگان در اجلاس اخیر فقط به تمجید وتجلیل پرداخت
تهران – خبرگزاری ها ، العربیه نت
مهدی کروبی برای دومین باربرای اکبرهاشمی رفسنجانی نامه نوشت و ازعملکرد مجلس خبرگانی که ریاست آنرا برعهده دارد انتقاد کرد.
کروبی در این نامه که امروز دوشنبه 28 – 9 – 2009 منتشرشد با اشاره به اجلاس اخیرمجلس خبرگان خطاب به رفسنجانی گفت: " اجلاس خبرگان برگزار می شود و شما نه سخنی در انتقاد از شرايط حاکم بر کشور بر زبان می آوريد و نه انتقادی را بنا به وظيفه خود منتقل می کنيد.
"وی با اظهارتعجب از اقدام رفسنجانی به ترک ریاست جلسه مجلس خبرگان درآخرین روز اجلاس گفت : " از خود می پرسم آيا اين همان اکبر هاشمی است با همان روحيه ای که قبل و بعد از انقلاب در او سراغ داشتيم؟ "این نامزد معترض به نتایج انتخابات ،هاشمی رفسنجانی را به دلیل عدم انتقاد صریح از رهبر جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظیفه ای که به عنوان رئیس مجلس خبرگان دارد مورد ملامت قرارداده وبا یادآوری اینکه رفسنجانی پیش ترحتی درحضور آیت الله خمینی دیدگاههای خود را برزبان می راند ، گفت : " به ياد می آورم که شما .......چگونه با رشادت در حضور امام نيز هر گاه که مطلبی را لازم می ديديد هرچند که برخلاف نظر امام بود بر زبان می آورديد.
"او در ادامه افزود : " به ياد دارم جلسه ای را که در حضور حضرت امام بوديم و ايشان وصيتنامه خود را به ما ابلاغ کردند و نظر خواستند و همه سخن در تاييد گفتند اما شما نکته ای را که داشتيد در خود فرو نبرديد و بر زبان آورديد و امام نيز با بزرگواری سخن شما را پذيرفتند و بدان عمل کردند."

برخورد با دستغیب
مهدی کروبی دربخش دیگری ازسخنان خود با تاکید براینکه مجلس خبرگان نمی خواهد اعضا به وظایف قانونی خود عمل کنند به برخورد محمود شاهرودی نائب رئیس مجلس خبرگان با آیت الله دستغیب اشاره کرد وگفت : " گويی در آن مجلس جز به تمجيد و تجليل نبايد سخن گفت.
"به دنبال انتقاد آیت الله دستغیب ازعملکرد آیت الله خامنه ای نایب رئیس مجلس خبرگان خواستار اخراج او از مجلس خبرگان شد اما با دخالت رهبر جمهوری اسلامی این اقدام متوقف شد.
کروبی با اشاره به این برخورد گفت :" اگر جناب آيت الله دستغيب با آن سوابق درخشان و پايگاه عميق مردمی که دارند نيز در آن مجلس سخنی را از سر دلسوزی گفتند چنان با ايشان برخورد شد و از ضرورت طرد و حذف و تنبيه ايشان سخن به ميان آمد که گويی در آن مجلس جز به تمجيد و تجليل نبايد سخن گفت و هيچ خبره ای حق انتقاد از شرايط کشور را ندارد و دهان آن خبره ای که از هفت خوان شورای نگهبان گذشته و توانسته به مجلس خبرگان راه يابد را بايد با خاک پر کرد تا مبادا جز به مداحی و تجليل از شرايط موجود سخنی بگويد!"

جلسات بی فایده
کروبی با بی فایده خواندن تشکیل اجلاس های مجلس خبرگان افزود :" به راستی که ما به کجا می رويم؟ و اگر قرار بر اين بود و هدف مقدس همه ما در مبارزه با استبداد و استعمار رسيدن به چنين نقطه ای بود چه احتياجی بود به مجلس خبرگان؟ اگر قرار بر اين است که در مجلس خبرگان هيچ خبره ای جز به تاييد سخن نگويد آيا بهتر آن نيست که اجلاس سالانه ای هم برگزار نکند؟ به راستی ديگر چه احتياجی است به هزينه کردن از بيت المال و داشتن ساختمان و دفتر و کارمند واين همه هزينه کردن. آيا بهتر نيست چنين مجلسی را بگذاريد فقط برای روز مبادا که خدای نکرده اتفاقی برای مقام رهبری رخ دهد؟"

قلع وقمع مخالفان
دبیرکل حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با برخی از اعضای سابق مجلس خبرگان وعدم تایید صلاحیت آنها برای عضویت دوباره درمجلس خبرگان این سوال را مطرح کرد که " مگر آنها چه گناهی کرده بودند که مستحق حذف قرار گرفتند؟"او در این زمینه گفت : " امام اگر اين مجلس را مايه تقويت رهبری می دانستند منظورشان نه فقط قدردانی و تاييد محسنات که نقد ايرادها از طريق اعمال و انجام وظيفه نظارتی نيز بود.
"به گفته کروبی " جايگاه اين مجلس در سالهای گذشته بدانجا رسيد که نمايندگان ادوار آن همچون آيات عظام رحمت الله عليهم احسان بخش و جمی و عبايی خراسانی و خلخالی و آيت الله عباسی فر را قلع و قمع کردند و تيغ نظارت استصوابی بر گردن آنها نهادند و کسی هم دم بر نياورد که اين چه بلايی است که بر سر خبرگان ملت اين نظام می آورند."او همچنین تاکید کرد " نتيجه آن سکوت ها است که امروز عده ای به خود جرات می دهند به محض شنيدن صدايی ناخوشايند از يک نماينده، فرياد اخراج و حذف او را سر دهند.
غافل از آنکه چنين اختناق و سختگيری هايی آن هم در حق يک نماينده مجلس خبرگان با هيچ عقل سليمی قابل توجيه نيست. "کروبی در ادامه گفت : " چگونه می توان برای مردم توجيه کرد خفه کردن و بستن دهان يک نماينده مجلس خبرگان را که وظيفه ای سنگين برعهده او گذاشته شده است صرفا بدان دليل که حرفی ناخوشايند عده ای زده است؟ اين دم خروس چيزی نيست که بتوان به راحتی از عهده پنهان کردنش برآمد؟ و بايد که مقام رهبری خود وارد عمل شوند و در برابر اين بی حرمتی ها در حق يک نماينده مجلس خبرگان بايستند و ممانعت به عمل آورند."

فعالیت اقتصادی سپاه
کروبی با اشاره به فعالیت اقتصادی نهادهای تحت نظارت رهبری مجلس خبرگان را به خودداری از عمل به وظیفه خود در کنترل این فعالیت ها متهم کرد.او خطاب به رئیس مجلس خبرگان گفت : " آيا در وظيفه شما در مجلس خبرگان نيست که رسيدگی کنيد به آنچه که به نام خصوصی سازی و انجام اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می شود و نهادهای تحت نظارت رهبری همچون سپاه و ستاد اجرای فرمان امام (که بنا به فرمانی که امام به بنده و آيت الله حسن صانعی دادند قرار بود حداکثر طی دو سال کليه اموال توقيفی اش يا رفع توقيف و يا با بررسی دقيق در صورت نامشروع بودن مصادره شود و اين ستاد به کار خود پايان دهد؛ ستادی که نوه گرامی حضرت امام نيز بارها گله کرده و درخواست داشته اند که در صورت تعطيل نکردن آن حداقل لفظ " امام " را از عنوان آن بردارند) سهام يک وزارتخانه دولتی را در نيمی از يک ساعت به نام خود می کنند و به نام خصوصی سازی حماسه ای ديگر در ادامه و تکميل حماسه انتخابات رياست جمهوری اخير می آفرينند؟گفتنی است سپاه پاسدارن اخیرا بیش از نیمی از سهام شرکت مخابرات را به قیمت 8 ملیارد دلار خریداری کرده است.
کروبی در ادامه گفت : " به راستی تا چه حد در اين اجلاس به عملکرد برخی سازمانهای تحت نظارت رهبری که نظارت عاليه بر آنها بر عهده شما در مجلس خبرگان است رسيدگی شد؟ آيا مروری نکرديد بر انچه در رسانه به اصطلاح ملی ما می گذرد و افتی که مخاطبان اين رسانه پيدا کرده اند؟ آيا صحبتی در اين خصوص شد که چرا سه کانديدای به ظاهر ناکام شبه انتخابات اخير را در قوطی می کنند و ياران آنها را در سلول انفرادی می اندازند و آنها صرفا در گذر از سلول های انفرادی است که می توانند راهی به آن رسانه ملی آن هم برای پخش اعترافات پيدا کنند."