برزکوه نیوز: جرس : هشدار مجدد آیت الله خامنه ای به “خواص”: مخالفان تلاش دارند در “رای بی سابقه” احمدی نژاد تردید کنند

خلاصه: 
آیت الله خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با او، که با حضور هاشمی رفسنجانی، رئیس این مجلس همراه بود، "سکوت و کنار کشیدن نخبگان و خواص" را کمک به فتنه دانسته و هشدار داد همه و به خصوص خواص باید مراقب باشند تا با اقدامات و یا اظهارات خود، تکمیل‌کننده طراحی و اهداف معارضان نظام نباشند. 

فرشته ایرانی:
 
آیت الله خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با او، که با حضور هاشمی رفسنجانی، رئیس این مجلس همراه بود، "سکوت و کنار کشیدن نخبگان و خواص" را کمک به فتنه دانسته و هشدار داد همه و به خصوص خواص باید مراقب باشند تا با اقدامات و یا اظهارات خود، تکمیل‌کننده طراحی و اهداف معارضان نظام نباشند. 

رهبری دیروز هم بار دیگر از "رای بی سابقه" احمدی نژاد تجمید کرد و گفت: حضور 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و اعلام چنین پایبندی و دلبستگی به نظام اسلامی بعد از گذشت سی سال، و همچنین انتخاب رئیس جمهور با رأی بالا و بی سابقه، یک نقطه قوت بسیار مهم بشمار می آید که مخالفان نظام تلاش دارند این امتیاز را به نقطه تردید و یأس تبدیل کنند.

بعد از تقلب گسترده در انتخابات 22 خرداد، صدها هزار نفر از مردم ایران در اعتراض به این کودتای انتخاباتی به خیابان ها آمده و خواهان ابطال انتخابات و بازپس گیری رای خود شدند، اما نیروهای امنیتی و نظامی هزاران تن از معترضان را بازداشت کرده وبا کشتن دهها نفر، سعی در سرکوب اعتراضات مردمی کردند.

رهبر جمهوری اسلامی سپس تفرقه را یکی از خطوط اصلی دشمن در جنگ نرم دانست و بدون اشاره به اعتراضات صدها هزار نفر از مردم در روز قدس به تخلفات انتخاباتی و وقایع بعد از آن ، حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس را نشانه‌های وحدت عمومی و همدلی مردم ذکر کرد.

صدها هزار نفر از مردم در تهران و سایر شهرهای ایران در روز قدس با نمادهای سبز به خیابان ها آمده و با اعتراض مجدد به کودتای انتخاباتی ، حمایت خود را از میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کردند.

 آیت الله خامنه ای، اظهارات و اقدامات "تفرقه‌افکنانه برخی افراد" را ناشی از "غفلت و جهالت" عنوان کرده و "مخالفان نظام" را به سرمایه گذاری برای منصرف کردن ذهن مردم و خواص از دشمنی خود، به عنوان یکی دیگر از خطوط اصلی مقابله با نظام اسلامی متهم کرد.

او در ادامه اظهاراتش افزود: دولت انگلیس و دولت امریکا، و برخی دولت‌های دیگر از اقدامات برخی افراد تمجید می‌کنند و می‌گویند ما طرفدار ملت ایران هستیم در حالیکه مردم جزو نظام اسلامی هستند.

رهبر جمهوری اسلامی با بیان اینکه همه و بخصوص خواص باید مراقب باشند تا با اقدامات و یا اظهارات خود تکمیل کننده طراحی و اهداف معارضان نظام نباشند، خواص و جریانات سیاسی را به تقویت بصیرت توصیه کرد.

آیت الله خامنه ای برای چندمین بار، معترضان به نتایج انتخابات را متهم کرد که از پیش برای روزهای پس از انتخابات "برنامه‌ریزی" کرده بودند و گفت: نخبگان و خواص باید در فتنه، با بصیرت به روشنگری جامعه بپردازند و بسیار مراقب باشند زیرا برخی اوقات سکوت و کنار کشیدن آنان، کمک به فتنه است.

رهبر جمهوری اسلامی پیش از این در پی عدم حضور برخی از مسولان نظام در مراسم تنفیذ محمود احمدی نژاد و پس ار انتقادهای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران از نحوه برگزاری انتخابات و وقایع بعد از آن ، گفته بود که برخی خواص در "امتحان الهی" مردود شدند.

سید حسن خمینی، هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ناطق نوری، سید محمد خاتمی و مهدی کروبی از حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود احمدی نژاد خودداری کرده بودند و هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه ای که اقامه کرد انتقاداتی را متوجه برخی نهادهای زیر نظر رهبری کرده بود.


هاشمی: مخالفان امام فرصت پیدا کرده اند

از سوی دیگر علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از "اهانت" به بیت آیت الله خمینی اظهار داشت: امروز شاهد شرایط جدیدی هستیم و کسانی‌که از روز اول با این انقلاب سرسازگاری نداشتند و راه امام را نمی‌پسندیدند، فرصت پیدا کردند تا دست‌آوردهای ملت ایران را مخدوش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی سخن می گفت، افزود: اگر روزی کسانی به خود اجازه بدهند که این بیت را و این آثار امام و یادگاران امام را از انقلاب جدا کنند و بین انقلاب و آنها فاصله بیاندازند، بزرگ‌ترین خیانت را مرتکب می‌شوند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه این روزها حتی محکمات رفتار امام را گاهی زیر سئوال می برند، از اعضای مجلس خبرگان رهبری خواست که پاسداردستاوردهای آیت‌الله خمینی باشند.

طی روزها و هفته های گذشته ، توهین و حملات بی سابقه ای از سوی رسانه های دولتی به بیت آیت الله خمینی و نوه او صورت گرفته است. رسانه های حامی محمود احمدی نژاد بعد از عدم حضور سید حسن خمینی در مراسم تنفیذ احمدی نژاد تخریب نوه بیناینگذار جمهوری اسلامی را در راس کار خود قرار دادند.

این رسانه ها که از دیدار های سید حسن خمینی با خانواده های بازداشت شدگان بعد از انتخابات به شدت خشمگین شده بودند، نوه آیت الله خمینی را با سید حسین خمینی مقایسه کرده و از او خواستند از سرنوشت پسرعموی خود عبرت بگیرد.