برزکوه نیوز: سایت تابناک: فعالیت صلح آمیز هسته ای در دل کوههای اطراف قم!
منابع اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند که از سال 2006 تا کنون ، از وجود دومین سایت تاسیسات هسته ای ایران در نزدیک قم ، مطلع بوده اند. به گزارش «لس آنجلس تایمز» ، این منابع اطلاعاتی همچنین اظهار داشته اند که این تاسیسات جدید در 19 مایلی شمال شهر قم قرار دارد که 3000 سانتریفیوز در آن نصب شده است و می تواند سوخت مورد نیاز ساخت یک بمب هسته ای را در طول یک سال فراهم کند، باراک اوباما نیز پیش از اینکه دفتر ریاست جمهوری را از جرج بوش تحویل بگیرد از وجود این سایت جدید مطلع شده است .
بر اساس این گزارش مقامات اطلاعاتی آمریکا همچنین افزوده اند که این تاسیسات با عمق زیاد در زیر زمین و در درون کوه ساخته شده است .
پرسشی که اکنون در محافل رسانه ای غرب مطرح شده ، این است که سرویس های جاسوسی آمریکا چگونه به وجود این سایت پی برده اند ؟ در پاسخ به این سئوال ، منابع اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند که آنان علاوه بر اینکه سرویس های مستقل جاسوسی دارند ، همواره با سرویس های جاسوسی فرانسه و انگلستان ، همکاری می کنند و اطلاعات این سایت جدید را آمریکاییان در اختیار فرانسه ، انگلستان و همچنین اسرائیل قرار داده اند ، اما تا همین هفته گذشته درباره وجود این سایت جدید ایران ، به روسیه و چین اطلاعاتی نداده اند. تا اینکه روز چهارشنبه اوباما در ملاقات که در هتل محل اقامت مدودیف ، وی را از وجود دومین سایت هسته ای ایران مطلع کرد به گونه ای که مدودیف به صراحت از اعمال تحریم های ببشتر علیه ایران حمایت کرد.
این گزارش می افزاید، جذابیت این موضوع برای رسانه ها به گونه ای بوده است که بیشتر رسانه های غربی تیتر اول خود را به این خبر اختصاص داده اند. "سی ان ان" به "تاسیسات اتمی مخفی در کوه های اطراف قم " اشاره کرده و "بی بی سی" آن را حادثه ای برای ایران خوانده است.
" مارک فیدریکر " سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرده که از وجود این پایگاه مطلع بوده ایم اما افشای آن از سوی برخی کشورها و تایید آن از سوی تهران در شرایطی که احمدی نژاد در آمریکا به سر می برد نشان از برنامه ریزی هایی است که بی ارتباط با آغاز گفتگوهای 5+1 نیست.