بازتاب نگرانى از تحركات منتقدان دولت

برزکوه نیوز: العربیه : اطلاعيه سپاه پاسداران عليه "رخنه موساد در تظاهرات روز قدس"
تهران، دبى – رسانه ها، "العربيه.نت"
در واكنش به تحركات و اظهارات اصلاح طلبان و منتقدان دولت احمدى نژاد جهت استفاده از فرصت تظاهرات در روز قدس (جمعه 18-9-2009)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صدور اطلاعيه اى از مردم ايران خواست " در حمايت از قدس و انتفاضه فلسطين و محکوميت رژيم صهيونيستي و حاميان غربي و عربي آن" تظاهرات كنند، و در عين حال مواظب "برنامه‌ريزي شبکه‌‌هاي بيگانه به ويژه سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در ايجاد اختلال و انحراف در حرکت" ملت باشند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه به گفته مخالفان احمدى نژاد از نيروهاى بسيج و كادر خود عليه تظاهرات اعتراض آميز مردم استفاده كرده است، به گزارش روز پنجشنبه 17-9-2009 خبرگزارى جمهورى اسلامى (ايرنا) در اطلاعيه خويش به کساني که "قصد رخنه و ايجاد انحراف و تفرقه بين صفوف يکپارچه مردم دارند"، هشدار داده است.
در اين اطلاعيه آمده است: "برخي اخبار و گزارشات دريافتي حکايت از برنامه‌ريزي شبکه‌هاي بيگانه بويژه سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در ايجاد اختلال و انحراف در حرکت توفنده و يکپارچه شما مردم عزيز و آگاه عليه رژيم اشغالگر قدس دارد".
اين اطلاعيه مى افزايد: "دشمنان انقلاب و نظام و شکست‌خوردگان عرصه انتخابات اخير در تلاش هستند براي انتقام از مردمي که با خلق حماسه 22 خرداد و حضور بي نظير 85 درصدي خود، فصل نويني در روند پيشرفت و تعالي کشور گشوده‌اند، با حرکات خاص و شعارهاي انحرافي و استفاده از نماد‌هاي فريبنده رنگين و عمل کردن به نسخپ رسانه‌هاي بيگانه و صهيونيستي در صفوف متحد مردم اخلال ايجاد کرده و شعارهاي واحد و کوبنده ملت عليه اشغالگران سرزمين فلسطين را به شعارهاي انحرافي و مورد رضايت آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها مبدل سازند". اين اطلاعيه تبليغات برخي جريان‌هاي سياسي داخلي را "هماهنگ با دشمنان خارجي در ترغيب اغتشاشگران و اراذل و اوباش سياسي براي تحت الشعاع قرار دادن هدف راهپيمايي روز جهاني قدس" دانسته و آورده است: "بي ترديد با هوشمندي و هوشياري ملت ايران بويژه نسل جوان رؤياي باطل دشمنان منفور و ايادي فريب خورده آنان هرگز تعبير نخواهد شد و اقدامات آنان نه تنها تاثيري در عزم و اراده ضد صهيونيستي مردم ما نخواهد داشت بلکه آنان را در همراهي و همصدايي با ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطين مصمم‌تر، منسجم‌تر و يکپارچه‌تر خواهد ساخت".
اطلاعيه سپاه بر "آمادگي دستگاه‌ها و نهادهاي امنيتي و انتظامي، بويژه سپاه پاسداران و بسيج براي رويارويي قاطع با هرگونه حرکت انحرافي، ضد انقلابي و ضد مردمي" تأكيد کرده و افزوده است: "به اشخاص و جريان‌هايي که در صدد ريختن آب به آسياب دشمن صهيونيستي هستند هشدار مي‌دهيم چنانچه قصد هرگونه اخلال و بي‌نظمي در راهپيمايي با شکوه روز قدس را داشته باشند با برخورد قاطع فرزندان شجاع و غيور ملت مواجه خواهند شد".
گفتنى است در جريان تظاهرات اعتراض به نتايج اعلام شده انتخابات رياست جمهورى ايران كه در تاريخ 12ژوئن گذشته روى داد، به گفته مقامات دولتى ايران دست كم 4000 نفر بازداشت و دهها تن كشته شدند.
تعدادى از چهره هاى اصلاح طلبى در ايران نيز به محاكمات و اعترافات معروف به دادگاههاى تلويزيونى كشيده شدند و از آنجا كه تظاهرات ضد دولتى در اين كشور ممنوع شده است، مخالفان دولت گفته اند كه از فرصت تظاهرات روز قدس استفاده خواهند كرد.
در همين رابطه آقايان موسوى، خاتمى، كروبى، هاشمى رفسنجانى، سيد حسن خمينى و تنى چند از روحانيان برجسته اعلام كرده اند كه در اين تظاهرات شركت خواهند كرد و مردم را به حضور فرا خوانده اند.