نگرانی رژیم از اظهارات مقامات آمریکايی

برزکوه نیوز: نگرانی رژیم از اظهارات مقامات آمریکايی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، وزارت خارجه جمهوری اسلامی در اعتراض به آنچه که آن را "دخالت" آمریکا در امور داخلی خود نامید، سفیر سوئیس در تهران را احضار کرد. سفارت سوئیس در تهران حافظ منافع آمریکا در ایران است.
تلویزیون دولتی در خبری گفت وزارت خارجه امروز سفیر سوئیس در تهران را احضار کرد و مراتب اعتراض خود را نسبت به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکايی به وی ابلاغ نمود.
رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش با اشاره به وقایع ایران گفته بود صداى مردم بايستى شنيده شود و نبايد سركوب شوند.
تلویزیون سى ان ان در گزارشی گفت اوباما لحن خود را در باره حوادث ايران شديدتر كرده است. رئيس جمهور آمريكا در كنفرانس مشترک مطبوعاتى با همتای كره جنوبى خود به خبرنگاران گفت من قبلا هم گفته ‌ام ما نگرانى عميقى نسبت به نتایج انتخابات در ایران داريم. همینطور گفتم وقتى ببينم كه نارضايتى مسالمت‌ آميز سركوب مى ‌شود، در هر كجا كه اين پيش بيايد مايه نگرانى من و مايه نگرانى مردم آمريكا است. اين شيوه‌ ای نيست كه دولت بايد با مردم برخورد كند. من اميدوارم كه مردم ايران گام درست را بردارند تا بتوانند صداى خودشان و آرمان خودشان را ابراز كنند. آنها مردمى هستند كه خواهان بازتر بودن فضا و گفتگوى وسيعتر و دموكراسى هستند. اينكه مسایل طى هفته‌ هاى آینده به كجا مى رسد، چيزى است كه در نهايت خود مردم ايران بايد تصميم بگيرند. اما من قويا پاى اصول جهانى مى ‌ايستم. ما مردم ايران را درک مى كنيم. صداى مردم بايستى شنيده شود و نبايد سركوب شوند.
از سوى ديگر فليپ كراولى، دستيار وزارت خارجه آمريكا با اشاره به وقایع ایران گفت يک چيزى از داخل بطرى بيرون آمده که نامش دموکراسی است و اكنون بسختى تلاش مى كنند تا جن را دو باره به بطرى برگردانند.