جلسه محاکمه عبدالحميد ريگي

برزکوه نیوز: خبرگزاری جمهوری اسلامی: اعترافات برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي

زاهدان - جلسه محاکمه "عبدالحميد ريگي" برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي به همراه 12شرور عضو ديگر اين گروهک در زاهدان برگزار شد و حميد ريگي در اين جلسه زبان به اعتراف گشود و حقايق را به زبان آورد.
به گزارش ايرنا، متهمان در اين جلسه با قرار گرفتن در جايگاه ضمن اقرار مجدد به اتهام هاي مطرح شده خواستار برخورداري از عفو و بخشش و رحمت ملت قهرمان ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران شدند.

"عبدالحميد ريگي" برادر مالک ريگي سرکرده گروهک شرور و تروريستي در بخشي از سخنانش گفت:

ما همه تحت تاثير القائات عبدالمالک قرار گرفته بوديم زيرا بيشتر اوقات آيه هاي قرآن را آنگونه که مي خواست براي ما تفسير و ترجمه مي کرد.

وي افزود: شست و شوي مغزي جوانان ناآگاه از اقدام هاي مالک ريگي براي تحت تاثير قرار دادن افراد بود. برادر سرکرده گروهک تروريستي که از جمله اتهامات وي مشارکت در راهبندي و قتل 25نفر از مسافران در تاسوکي و 12نفر در دارزين کرمان، سربريدن برادر همسرش و قتل همسرش است، ادامه داد:

هيچ اختياري از خود نداشتيم هر چه مالک مي گفت بايد اطاعت مي کرديم زيرا باور کرده بوديم که با قتل شيعيان به بهشت مي رويم. وي بيان کرد: در قتل برادر همسرم دخالتي نداشتم بلکه عبدالمالک به دليل اينکه همسرم و برادرش شيعه بودند به من گفت فکر مي کنم برادر همسرت با سازمان هاي اطلاعاتي ايران در ارتباط است و بايد کشته شود.

عبدالحميد ريگي افزود: از آنجايي که برادر همسرم هيچگاه در اين گونه مسايل دخالت نمي کرد ادعاي مالک را رد کردم اما چون وي بر جاسوس بودن برادر همسرم تاکيد داشت، مخالفتي نکردم که در نهايت عبدالمالک او را محاکمه کرد و خود نيز گردنش را بريد و فيلم تهيه شده آن را به شبکه العربيه ارسال کرد و پخش شد.

وي افزود: پس از آنکه همسرم از موضوع قتل برادرش مطلع شد با مراجعه به منزل عبدالمالک با وي سرو صدا و دعوا کرده بود. او اضافه کرد: چند روز بعد عبدالمالک خطاب به من گفت به همسرت شک داريم و شنيده ام که وي با سازمان هاي اطلاعاتي ايران ارتباط دارد و بايد کشته شود.

عبدالحميد ريگي گفت: با وجودي که مي دانستم همسرم هيچ ارتباطي ندارد و از منزل خارج نمي شود و وسيله ارتباطي نظير تلفن نيز نداشت بناچار دستور قتل وي اجرا شد. بر اساس مستندات و اعلام قاضي پرونده، عضويت و هواداري از گروهک تروريستي ريگي، تلاش موثر در پيشبرد اهداف اين گروهک براي مبارزه مسلحانه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران، آدم ربايي، راهبندي و سرقت مسلحانه، شرکت در اقدام هاي تروريستي از جمله تاسوکي و دارزين و شهادت مردم بي گناه، قتل، عضويت در گروهک الفرقان، تيراندازي به سمت ماموران، حمل و نگهداري سلاح، بمب و موادمنفجره و غيره از جمله اتهامهاي اين افراد است. در اين جلسه همچنين وکلاي تسخيري متهمان به دفاع از موکلان خود پرداختند

.ک/2 653/569