موسوی با ارایه پيشنهادهاي جديدي به شوراي نگهبان موضع خود را تغيير داد

برزکوه نیوز: العربیه: موسوی با ارایه پيشنهادهاي جديدي به شوراي نگهبان موضع خود را تغيير داد

یک کارشناس امور سیاسی ایران امروز دوشنبه 29-6-2009 در مصاحبه با کانال العربيه درباره ی احتمال تشکیل کميته ای براي رسيدگي به اعتراضات انتخاباتی گفت :

سخنگوي شوراي نگهبان اعلام کرده است که ميرحسين موسوي پيشنهادهاي تازه ای را ارایه کرده است و واکنش شورای مزبور نسبت به آنها مثبت بوده است.

به گفته ی وی سخنگوی شوراي نگهبان قانون اساسی ایران اعلام داشته است بر اساس اين پيشنهادها ده درصد از صندوقها بازشماري خواهد شد.

وي در ادامه افزود: به نظر من ارایه ی چنین پیشنهادی بوسیله ی ميرحسين موسوي تحول بسيار مهمی است ولی منابع نزديک به موسوي هنوز این اظهارات سخنگوي شوراي نگهبان را تاييد نکرده اند.

موسوي خواهان پیوستن افراد بی طرف جديدي به کميته ی ويژه ی بررسي نتایج انتخابات است.

دکتر هاشمیان در پاسخ به اين سوال که آيا پس از طرح اين پيشنهاد موج اعتراضات و ناآراميها فروکش خواهد کرد یا خیر گفت به اعتقاد من اگر چنین تحول مثبتی به وقوع بپیوندد اعتراضات کاهش خواهد یافت .

وی همچنین اعلام نمود تجمع روز گذشته که در مراسم سالگرد شهادت بهشتي رخ داد ارتباط مستقیمی با اعتراضات مردمي به نتايج انتخابات نداشته است.

حسن هاشمیان در مورد رسیدگی به شکایت ها گفت :اگر به شکايتها به طور مثبت و مسالمت آميز رسيدگي شود اعتراضات خياباني پايان خواهد يافت زیرا موسوي بر این باور است که کميته ی تشکيل شده در این مورد در صورت اقدام به بررسی شکایت ها به نتیجه ای خواهد رسید که وی نیز به آنان رسیده است ودر نتیجه انتخابات می بایست ابطال شود و يا اينکه حداقل انتخابات به دور دوم کشيده شود.

هشامی در این مصاحبه پیش بینی کرد که معترضین نظر میر حسین موسوی را خواهند پذيرفت .