ششمین روز تحصن دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان.

برزکوه نیوز: خبرنامه امیرکبیر.

دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در ششمین روز تحصن اعتراضی، در ساعت ۵ عصر روز گذشته در مسجد طالقانی شهر زاهدان حضور پیدا کرده و همراه با مردم شهر به سوگواری در عزای شهیدان چند روز اخیر در شهرهای مختلف پرداختند
.در این مراسم دکتر رخشانی مسئول ستاد میرحسین موسوی در استان برای دانشجویان و مردم صحبت کرده و گفتند:
«اگر بپذیریم که احمدی نژاد ۲۴ مبلیون رای داشته است، پس اگر هر کدام از این رای دهندگان یک نفردیگر از خانواده یا دوستان را همراه خود داشته باشد الان باید ۴۸ میلیون نفر در ایران شاد و راضی باشند ولی ایا اینگونه هست؟!»
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، انجمن مدرسین دانشگاه و سیستان و بلوچستان نیز برای برگزاری مراسم در مسجد دانشگاه درخواستی به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارائه داد که با مخالفت این نهاد مواجه شد. اما با وجود مخالفت نهاد رهبری، دانشجویان در اعتراض به این مساله به همراه اساتید دانشگاه برای پاسداشت یاد شهدای راه ازادی وطن، الله اکبر گویان به سمت سردر دانشکده مهندسی حرکت کردند.
سپس دکتر کاظمی ضمن انتقاد شدید از فضای بسته ایجاد شده توسط کودتاگران که حتی مسجد را از معترضین جهت سوگواری دریغ می نمایند، اعلام نمود که اساتید هم دوشادوش دانشجویان تا احقاق حقوق خود خواهند ایستاد.

در ادامه دانشجویان اقدام به روشن نمودن شمع در سوگ شهیدان راه وطن کرده و برای ایشان فاتحه خواندند و پس از چند دقیقه سکوت شعارهای “الله اکبر”، “هموطن شهیدم رای تو پس میگیرم” را سر دادند.

دانشجویان پس از ساعت ها تجمع سرود یاردبستانی را خوانده و به سمت خوابگاه ها روانه شدند و در ساعت ۱۰ شب هم نوا با مردم سراسر کشور بار دیگر بر بام ها رفته و فریاد الله اکبر سر دادند.