حضور ادوار تحکیم وحدت در " جشن مقاومت عليه استبداد و استکبار داخلی"

برزکوه نیوز: العربیه :كروبى به رغم تهديد سپاه ودادستانى مسير راهپيمايى را اعلام كرد

تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)

مهدى كروبى صبح امروز سه شنبه، 3-11-2009 در آستانه تظاهرات فردا(13آبان -4 نوامبر)، روز دانش آموز و تسخير سفارت امريكا در تهران، اعلام كرد كه در راهپيمايى شركت خواهد كرد.

به گزارش وبگاه تغییر وابسته به حزب اعتماد ملى، مهدی کروبی همانند سالهاى قبل امسال هم در راهپيمايى ۱۳ آبان شركت مى كند و "ساعت ۱۰:۳۰ در میدان هفت تیر حاضر می شود و از آنجا برای شرکت در مراسم پرشکوه سالروز ۱۳ آبان اقدام می کند".

از سوى ديگر سپاه پاسداران، نيروى انتظامى و دادستانى تهران، هر يك جداگانه اطلاعيه داده و از برخورد و قاطعيت در برابر آنچه كه "شعارهاى انحرافى" خوانده اند سخن گفتند. در اطلاعیه اى که روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز دوشنبه 2-11-2009 منتشر کرد از شهروندان تهرانی شرکت كننده در راهپیمایی روز 13 آبان خواسته شد "مراقب طرح شعارهای انحرافی" باشند. اين اطلاعيه خواستار "هوشیاری بیشتر مردم در مراسم راهپیمایی" شده است.


در اطلاعیه دادستانى عمومى تهران نیز اعلام شده است: "ماموران انتظامی مکلفند نسبت به شناسایی و معرفی افرادی که در این روز در نظم عمومی اخلال می نمایند با رعایت مقررات اقدام کنند."

همچنين معاون عملياتى نيروى انتظامى جمهورى اسلامى ايران نيز با اشاره به راهيپيمايى 13 آبان اعلام كرده بود كه "اجازه نمى دهيم عده اى آرامش را بر هم زنند".

رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران نيز ديروز دوشنبه با اشاره به برگزارى راهپيمايى در اين روز، گفت: "تجمعات غیرقانونی برای پلیس غیرقابل تحمل است و با تجمع‌کنندگان برخورد قانونی می‌شود."

گفتنى است كه ميرحسين موسوى كه در ايران رهبر "جنبش سبز" يا "راه سبز اميد" خوانده مى شود و احمدى نژاد و حاميانش را به چالش كشيده است، پيش از اين با صدور بيانيه ى مفصلى از مردم ايران خواست كه در راهپيمايى روز دانش آموز و تسخير سفارت امريكا در 4 نوامبر شركت كنند و "مبارزه با استكبار" را داراى "ابعاد گوناگون" دانست. وى از "پيروزى در آينده ى نزديك" سخن گفت.


فریاد بر سر استکبار داخلی

از سوی دیگر سازمان دانش آموختگان ايران ( ادوارتحکيم وحدت ) با صدور بیانیه ای تاکید کرده است که امسال می خواهد " فرياد آزادی ‌خواهی مردم ستم‌ ديده را بر سر حاکمان خودشيفته ‌ای که استبداد و استکبار را يکجا در حکومت خويش دارند، بلند کنند."

در این بیانیه آمده است " دانشجويان و دانش‌آموختگان ايرانی امروز نيز که ميهن و منافع ملی يکبار ديگر از پس يکصد سال دموکراسی‌خواهی، گرفتار حاکمانی بی‌کفايت، مستبد و تاييدگر جنايت شده است، به تاسی از ملت آگاه و تاريخ‌ساز خود در اين روز فرياد آزادی‌خواهی اين مردم ستم‌ديده را بر سر حاکمان خودشيفته‌ای که استبداد و استکبار را يکجا در حکومت خويش دارند، بلند خواهند کرد."

بر اساس بیانیه ادوار تحکیم وحدت این سازمان " ضمن اعلام حضور خويش در جشن مقاومت عليه استبداد و استکبار داخلی به دولت کودتايی وحاميان کوچک و بزرگ‌اش توصيه می‌کند که به جای تهديد، ارعاب و پريشان‌ گويی با ديدگانی گشاده نمايش اراده ملتی مظلوم که نمی‌خواهد از حق و رای خويش بگذرد را تماشا کرده و سر تعظيم فرود آورند."