برزکوه نیوز: سنی نیوز: فشار حکومت بر روحانیون اهل سنت

حنیف: پس از احضار عثمان قلندزهی و مولوی عبدالرشید شهنوازی مدیران مدرسه دینی مدینة العلوم خاش و مدرسه دینی دارالهدای اسماعیل آباد به دادگاه ویژه روحانیت فشارها بر روحانیون اهل سنت در سایر شهرها نیز ادامه دارد. به گزارش سایت غریبان در کردستان نیز چندین تن از ماموستایان به دادگاه ویژه ی روحانیت احضار و گاها نیز به اطلاعات کشیده شده اند.

گو اینکه انتظار می رود که تعدادی از مساجد اهل سنت در کردستان تعطیل شده و یا اینکه ملاهای دولتی به جای ائمه ی مردمی مساجد گماشته شود.

چنانکه در شهرستان شاهو که شهری تازه تاسیس است ماموستا ملا احمد منصورآقایی از امامت جمعه ی مسجد برکنار و به جای او یک ملای دولتی به نام ملا لقمان که یک تندرو صوفی است و در نواری همه احزاب و جماعات ایرانی ( اخوان، مکتب، سلفیت و …) را تکفیر می کند منصوب کرده اند.

هم چنین چندی پیش ماموستا منصور ( مسعود) صمیمی نیز در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه گشت و تاکنون روند محاکمه ی وی به اتمام نرسیده است.

این در حالی است که بارها دو تن از ماموستایان داعی فعال منطقه به اطلاعات کشیده شده اند، ماموستا علوی از بوکان و ماموستا حمید عالی از جوانرود - بعد و قبل از اتفاقات سنندج - بارها از سوی اطلاعات فراخوانده شده و تحت فشار و ارعاب شدید قرار گرفته اند.