پدر رامین پوراندرجانی می گوید فرزندم پر از امید بود

برزکوه نیوز: العربیه : پلیس علت مرگ پزشک کهریزک را " خودکشی " اعلام کرد

دبی – العربیه نت

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی امروز چهارشنبه 18 – 11 – 2009 دلیل مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک را " خودکشی " اعلام کرد.

رامین پوراندرجانی پزشک وظیفه ای که خبر مرگ او اخیرا منتشرشده است قبل از تعطیلی بازداشتگاه کهریزک به دستوررهبر جمهوری اسلامی به دلیل " غیر استاندارد بودن " به عنوان پزشک وظیفه خدمت می کرد و بهداری نیروی انتظامی پیشتر دلیل مرگ او را " ایست قلبی در خواب " عنوان کرده بود.

قبل از تعطیلی بازداشتگاه کهریزک گزارش های متعددی درمورد شکنجه بازداشت شدگان و مرگ برخی از آنان در این بازداشتگاه منتشر شده بود و تعدادی از این بازداشت شدگان پس از آزادی علیه مسئولان شکایت کرده بودند.

مقامات قضائی هم اعلام کرده بودند که چندتن از مسئولان بازداشتگاه برای پاسخگویی به تخلفات احضار شده اند وآنگونه که احمدی مقدم می گوید " این پزشك وظیفه به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود."

به گفته فرمانده پلیس " جسد او نیز در آسایشگاه جمعی در دادسرا كشف شد و وصیت نامه ‌ای هم در كنارش كشف شد كه در آن از تهدیدهایی كه علیه او وجود داشت، گلایه كرده بود."

وی می افزاید : " در وصیت ‌نامه ‌ای كه از او كشف شد نیز گلایه كرده كه تهدید شده و یا اینكه به او گفته شده پنج سال زندانی می ‌شود."

احمدی مقدم در ادامه می گوید " فكرمی‌ كنم دلیل خودكشی انگیزه شخصی یا از دست دادن روحیه بوده است."

خانواده پوراندرجانی اما با رد اظهارات فرمانده نیروی انتظامی تاکید می کنند که " وی شب قبل از مرگش در تماس تلفنی با خانواده حالش بسیار خوب بود و هیچ نشانه ای مبنی بر قصد وی برای خودکشی به چشم نمی خورد."

پدر پوراندرجانی در گفتگو با آسوشیتدپرس گفته است : " فرزندم پر از امید بود و برنامه هایی با دوستانش داشت."

وی تاکید می کند: " فرمانده پلیس تهران روز بعد با وی تماس گرفت و به وی اطلاع داد پسرش در یک حادثه رانندگی زخمی شده و به موافقت وی برای عمل جراحی بر روی پایش نیاز است."

پدر پوراندرجانی می افزاید " زمانیکه وارد تهران شدم متوجه شدم مسئله این نیست " جسد پوراندرجانی به خانواده وی تحویل داده و در تبریز به خاک سپرده شد.

پدر این پزشک وظیفه می گوید " به دلیل اینکه از وقوع این حادثه بسیارغمگین بودم " جسد فرزندم را قبل از دفن ندیده ام.

مخالفان ، مسئولان امنیتی را به دلیل اینکه این پزشک حقایقی درمورد شکنجه زندانیان و کشته شدن برخی از آنان می دانست به دست داشتن در مرگ او متهم می کنند اما فرمانده پلیس می گوید : " اینكه مرگ مشكوك عنوان می‌شود درست نیست. نامه به جا مانده از او نیز دال بر خودكشی است. "

خبر مرگ پوراندرجانی برای اولین بار درسایت نوروز پایگاه رسمی جبهه مشارکت منتشر شد و پس از آن بهداری نیروری انتظامی با تایید مرگ این پزشک اعلام کرد وی در 19 آبان در خوابگاه محل خدمتش به دلیل " عارضه قلبی " فوت کرده بود.