ازسرگیری عملیات نظامی نیروهای سعودی در مناطق مرزی با یمن

برزکوه نیوز: العربیه : ملک عبدالله : توطئه متجاوزان را نقش بر آب خواهیم کرد

دبی – العربیه نت

عبدالله بن عبدالعزیزپادشاه سعودی امروز یکشنبه 8 – 11 – 2009 دردیدار با شیخ جابر المبارک وزیردفاع کویت تاکید کرد که کشورش " توانایی رویارویی با هرمتجاوزی را دارد و توطئه های متجاوزان را نقش برآب خواهد کرد."

از سوی دیگر شیخ جابرالمبارک که برای تقدیم پیام کتبی امیرکویت وارد ریاض شده است در این دیدار برهمبستگی کشورش با پادشاهی سعودی درنبرد با گروه حوثی درجنوب این کشورتاکید کرد.

امیرکویت در پیام خود " ضمن محکوم کردن تجاوز به سرزمین های سعودی بر پشتیبانی کامل کویت از مواضع ریاض تاکید کرده و آمادگی کویت را برای دراختیار گذاشتن همه امکانات خود برای رویارویی با این تجاوز تاکید کرده است."

در همین حال نیروهای سعودی امروز عملیات نظامی علیه گروه حوثی ها در جنوب این کشور را از سر گرفتند.

به گزارش تلوزیون العربیه نیروهای سعودی تاکنون 170 نفر از اعضای گروه حوثی که به مناطقی از استان الخوبه در جنوب این کشور نفوذ کرده بودند دستگیر کرده است.

به دنبال شدت گرفتن درگیری ها استان الخوبه که 240 روستای مرزی دارد منطقه نظامی اعلام شده و از ساکنان این روستاها خواسته شده است تا برای اسکان موقت به دستگاههای امنیتی مراجعه کنند.

سربازان سعودی برای پاکسازی مناطق مرزی این کشور اقدام به بازرسی گسترده این مناطق کرده ومقررات منع رفت وآمد اعمال کرده اند.

نیروهای هلیبرد نیز در اطراف رشته کوههای مرزی " دخان " به هدف بیرون راندن عناصر حوثی ها عملیات متعددی انجام داده اند.

بر اساس گزارش منابع مطلع اعضای گروه حوثی به رغم محدودیت های زیادی که برای آنها به وجود آمده است اسلحه های پیشرفته وضد تانک در اختیار دارند واز روز گذشته تاکنون از این سلاح ها استفاده می کنند.

مقامات پادشاهی سعودی روزگذشته اعلام کرده بودند که به طورکامل بررشته کوههای مرزی و مناطق اطراف مسلط شده اند و درگیری های پراکنده ای در مناطق مرزی بین نیروهای نظامی وحوثی ها رخ داده است.

شورشیان حوثی از سالها پیش به قصد بازگشت حاکمیت امامی های زیدی که به وسیله نیروهای گارد ملی درکودتای سال 1962 سرنگون شده بودند ، علیه حکومت مرکزی یمن می جنگند.

مرکز این گروه استان صعده در شمال یمن و هم مرز با سعودی است وطی ماههای گذشته گزارش های متعددی از نفوذ اعضای گروه حوثی به خاک پادشاهی سعودی منتشر شده است.