دادستان تهران اعلام كرد

برزکوه نیوز: العربیه : دستگاه قضائی ایران می خواهد مهدی کروبی را محاکمه کند

تهران – خبرگزاری ها ، العربیه نت

دادستان تهران امروز سه شنبه 13 – 10 – 2009 اعلام کرد که دادگاه ویژه روحانیت قراراست به شکایات مطرح علیه مهدی کروبی رسیدگی کند.

عباس جعفری دولت آبادی درحاشیه مراسم تودیع و معارفه‌ سرپرست دادسرای ناحیه یک تهران به خبرنگاران گفت : " آقای کروبی یک روحانی است و اظهاراتش باید در دادسرای ویژه روحانیت رسیدگی شود.

"به گفته او : " کمیته ویژه سه نفره قوه قضاییه پرونده ای را در این زمینه به دادستانی ارجاع کرده که در دست رسیدگی است.

"رئیس قوه قضائیه چند روز پس از آغاز به کار خود در راس دستگاه قضائی همزمان با اقدام مهدی کروبی به افشای اطلاعاتی در مورد وقوع تجاوز در زندان های ایران کمیته سه نفره ای را به عضویت دادستان کل ، معاون اول و رئیس دفتر خود برای بررسی ادعاهای کروبی تشکیل داده بود.

این کمیته پس از دیدار با کروبی اظهارات او را ساختگی وکذب خواند اما مهدی کروبی همچنان اعتقاد دارد که شواهد وادله محکمی در مورد تجاوزها ارائه کرده و برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی علیه برخی قربانیان برخی مدارک را به قوه قضائیه نداده است.

کروبی در این زمینه گفته بود : " وقاحت به آنجا رسیده است که به جای مجرمان و مباشران و مسبان این مظالم، مهدی کروبی را می خواهند محاکمه کنند.

غافل از آنکه محکمه واقعی در میان مردم است و باید به میان مردم رفت و دید که آنها چه کسی را محکوم می کنند و چه کسی را صدای حق خواهی خود می دانند.

"موضوع تجاوزجنسی علیه " دختران وپسران " زندانی زمانی مطرح شد که کروبی نامه ای را برای اکبرهاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد و از او خواست " هرگونه که صلاح می داند " موضوع را با رهبر جمهوری اسلامی درمیان بگذارد.کروبی در پی عدم واکنش رفسنجانی نامه خود را منتشر کرد و با هجوم گسترده محافل محافظه کاران مواجه شد.ائمه جمعه چند شهربزرگ در ایران پیش از این کروبی را به دلیل طرح موضوع تجاوز " دروغگو و هتاک " خوانده بودند و از دستگاه قضائی خواستند تا با او برخورد کند.محمود احمدی نژاد نیز در یک گفتگوی رادیویی گفته بود :

" کمیته رسیدگی به این موضوع در ملاقاتی با آقای کروبی در این خصوص از وی اسناد و اطلاعاتی خواستند که ایشان گفت به دلیل اینکه عصبانی بوده ، آن مطالب را عنوان کرده و اسناد و مدارکی در دست ندارد.

"با این حال کروبی پس از ملاقات با نمایندگان صادق لاریجانی چند مدرک از تجاوزات را منتشر ساخت.یکی از این قربانیان یک دانشجوی 24 ساله به نام ابراهیم شریفی وساکن تهران بود که پس از ارتباط با کروبی وافشای اتفاقاتی که در زندان برای او افتاده بوده از جانب ماموران امنیتی تحت فشار قرار گرفت وپس از فرار به خارج از کشور جزئیات تجاوز را فاش کرد