موسوی می گوید حاشیه انقلاب بزرگتر و مهمتر از متن آن شده است

برزکوه نیوز: العربیه : کروبی وموسوی خواستار حضور در صدا وسیما برای اثبات تقلب شدند

تهران ، رسانه ها – العربیه نت
میرحسین موسوی ومهدی کروبی رهبران اعتراضات اخیر در دیداری که درمنزل کروبی برگزارشد حاکمیت را به انتشار اطلاعات غلط از صدا وسیما و رسانه های دولتی متهم کردند.به گزارش سایت حزب اعتماد ملی میرحسین موسوی روز شنبه به منزل کروبی رفت وتحولات پس از انتخابات را با وی بررسی کرد.در این دیدار موسوی گفت : " مدام اطلاعات غلط به مردم می‌دهند و فكر می ‌كنند كه مردم باور می ‌كنند."وی با طرح این پرسش که درهمین اطلاعات غلط داده شده ، تعداد كشته‌ های پس از انتخابات چند بارعوض شد؟ گفت: " بعد می گويند تقلب در انتخابات دروغ است. برخی بسیج شدند تا وانمود کنند که تقلبی صورت نگرفته است. خصوصا در سیما این امر بسیار تبلیغ شد. خب اگر شما از عمل خود مطمئن هستید چرا نگران حضور ما در سیما هستید یا چرا از حضور کارشناسان ما در سیما خودداری می‌کنید؟ اگر صادقانه سخن می‌گویید میزگردی را با حضور کارشناسانی از ما و خودتان برگزار کنید تا دو طرف سخن خود را بگویند."میرحسین موسوی با اشاره به محاکمه گروهی بازداشت شدگان پس از انتخابات حاکمیت را خطاب قرار داده وگفت : " چه نتیجه‌ ای از این نمایش عاید شما شد؟ آیا به دنبال برگزاری دادگاه تفتیش عقاید هستید؟ آیا متوجه اثرات منفی آن در جامعه هستید؟"

حاشیه ومتن
نخست وزیر اسبق ایران با اشاره به محدودیتهایی که علیه تعداد زیادی از مسئولان سابق اعمال می شود تاکید کرد:" حاشیه انقلاب ما الان بزرگتر و مهمتر از متن آن شده است."به گفته موسوی " در این چهار سال اخیر رفتارهای نادرستی صورت گرفته است که همه نیروهای انقلاب یا به حاشیه رفته‌اند یا رغبتی برای کار ندارند."او در ادامه به بحث انقلاب مخملی که از سوی محافل محافظه کاران بیان می‌شود پرداخت و وقوع آن را در ایران غیرممکن خواند و گفت: " متاسفانه این روزها از هرتریبونی حرفی در تخریب نیروهای انقلاب زده می‌شود و تندروها برای حذف نخبگان و کسانی که نظر و رای دیگری دارند از هر وسیله استفاده می‌کنند. خصوصا آن که تریبون مقدس نماز جمعه به تریبون یک جناح اختصاص پیدا کرده است."به گفته او " الان وضع به گونه‌ای شده است که هیچ‌کس نمی‌تواند از دولت انتقاد کند. هرکس حرفی بزند ولو از خودشان باشد با دشمن مرتبطش می‌کنند و ضد امام می‌خوانندش و برایش پرونده‌سازی می‌کنند."موسوی با بیان اینکه "سه ، چهارماه است که علیه بنده و آقای کروبی و افراد دیگری که از ما حمایت می‌کردند، به صورت یک طرفه در صدا و سیما و رسانه‌های خود دروغ می‌پراکنند و ما را تخریب می‌کنند"، گفت: آیا ما حق نداریم در صدا و سیما از خود دفاع کنیم؟"

تقلب جنجال برانگیز
موسوی با تکرار ادعای وقوع تقلب در انتخابات جنجال برانگیز اخیر در ایران به سابقه ابطال 700 صندوق آراء مردم تهران در انتخابات مجلس ششم از سوی شورای نگهبان، اشاره کرد و گفت: " من می پرسم شما که در انتخابات مجلس ششم 700 صندوق را ابطال کردید تا یک نفر را وارد مجلس کنید، چرا چند صد صندوق را باز نمی کنید تا در یک برنامه زنده تلویزیونی مردم ببینند که چند تعرفه بدون سریال وجود دارد؟"موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد که " دلسوزان نظام تدبیر کنند و مشکلات بوجود آمده را حل کنند، چرا که نمی‌توان آگاهی مردم را نادیده گرفت و به دانشجویان گفت دم نزنید! دانشجویان فرزندان این مردم هستند و نیاز به پاسخ دارند."

رسانه تخریب گر
از سوی دیگرمهدی کروبی صدا وسیما را " یک رسانه جهت دار و تخریب گر " خواند و به مسئولان این رسانه دولتی تاکید کرد که " راه درست را در پیش بگیرد و اعتماد مردمی را که از دست داده مجددا به دست آورد."کروبی با تکرار موضوع وقوع تقلب در انتخابات حاکمیت را مورد خطاب قرار داد وگفت : " اگر راست می گویید در برابر دهها ساعت انکار تقلب در رسانه ملی و فشار بر زندانیان بیگناه برای اعتراف، به ما وقت بدهید تا در تلویزیون دلایل و مدارک خود را ارایه دهیم."او همچنین به نامه اخیر استانداری تهران که شورای شهر را از دیدار با خانواده های بازداشت شدگان منع کرده اشاره کرد و این رفتار را " بسیار غیر متمدنانه " خواند.کروبی با انتقاد از سخنان اخیر محسنی اژه ای، دادستان کل کشور که گفته بود اکنون در وضعیت جنگی هستیم . این سخنان را برای " رعب آوری " از دادگاه انقلاب دانست و گفت: " چرا باید این سخنان بیان شود و چرا باید این گونه وانمود شود که فضای کشورجنگی است وهمه باید سکوت کنند و دم برنزنند؟"

خوراک رسانه های بیگانه
دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان این که برخی از نظامیان همچون فرمانده سپاه از اصلاح طلبان انتقاد می کنند که چرا برای تلویزیون ها و سایت های بیگانه خوراک فراهم می کنید گفت: " من از ایشان می پرسم که چه کسی برای آنها خوراک فراهم می کند؟ ما یا شما؟ چه کسی سخنان تند می گوید ما یا شما؟ چه کسی برخوردهای تند را سرلوحه کارهای خود قرار داده است ما یا شما؟"کروبی با اشاره به تظاهرات معترضان همزمان با روز قدس تاکید کرد : " عموم کسانی که به دعوت ما به این مراسم آمدند شعاری هایی که دادند دررابطه با ایران و کشورشان بود و نگران سرنوشت خود بودند."به گفته کروبی " نمی توان به مردم گفت که نگران کشور خود نباشید. اگرچه مساله اصلی ما در این روز فلسطین است اما من می پرسم که آقایان توضیح دهند که چه اتفاقی در کشور افتاده است که روز فلسطین ناگهان مردم دو دسته می شوند و عده ای نگرانی های خود را در شعارهایشان بازتاب می دهند؟"