برزکوه نیوز: bbc: قوه قضائیه ایران: پیگیر اتهامات کروبی هستیم

معاون اول رئیس قوه قضائیه ایران می گوید که دستگاه قضایی این کشور "به طور جدی پیگیر اتهامات مهدی کروبی" است.
ابراهیم رئیسی سه شنبه شب (۲۲ مهر – ۱۴ اکتبر) در ارومیه به خبرگزاری رسمی دولت ایران گفت: "رسیدگی به اتهامات کروبی مربوط به دادگاه ویژه روحانیت است و هیأت سه نفره نیز پیش تر نظر خود را در این خصوص اعلام کرده است".
آقای رئیسی عضو هیأت سه نفره ای بود که توسط صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، مأمور رسیدگی به نامه های مهدی کروبی در مورد بدرفتاری و تجاوز جنسی به عده ای از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ایران شد.
این هیأت با آقای کروبی ملاقات کرد، اما پس این ملاقات مأموران دادستانی تهران مدارک و اسناد موجود در دفتر آقای کروبی، دفتر حزب اعتماد ملی و کمیته ای که از سوی آقای کروبی و میرحسین موسوی برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات تشکیل شده بود را توقیف و این دفاتر را مهر و موم کردند.
چهار روز پس از این اقدام، هیأت سه نفره قوه قضائیه اعلام کرد: "نه تنها هیچ مدرکی دال بر تجاوز جنسی به افراد مورد ادعای آقای کروبی وجود نداشته و ادعاهای ارائه شده بدون مستند (بدون سند) و عاری از حقیقت می باشد، بلکه ادعاها و مدارک ارائه شده کاملا ساختگی است و برای انحراف افکار عمومی تنظیم شده است".
این هیأت خواهان برخورد قاطع مراجع قضایی با کسانی شده بود که از طریق انتشار ادعاهای مربوط به وقوع تجاوز و بدرفتاری در بازداشتگاه ها، موجب "هتک حیثیت و اعتبار نظام" شده بودند.
اما آقای کروبی گزارش هیأت سه نفره را رد کرد و با تأکید بر سخنان پیشین خود گفت: "وقاحت به آنجا رسیده که به جای مجرمان و مباشران و مسببان این مظالم، می خواهند مهدی کروبی را محاکمه کنند".
در هیأت سه نفره قوه قضائیه علاوه بر آقای رئیسی، علی خلفی (رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه) و غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور) هم عضویت داشتند.
آقای محسنی اژه ای هم اخیرا به روزنامه کیهان گفته بود که رسیدگی به "اتهامات" آقای کروبی کار دادگاه ویژه روحانیت است.
او تأکید کرده بود: "مطمئن باشید که اقدام می شود".