ایران به تلاش برای تشکیل حکومت امامیه درشمال یمن متهم شد

برزکوه نیوز: العربیه : یمن بیمارستان ایرانی در صنعا را تعطیل کرد
صنعا – خبرگزاری ها ، العربیه نت
مقامات یمن امروز سه شنبه 13 – 10 – 2009 در پی دست یافتن به مدارکی در زمینه دخالت ایران در درگیری های داخلی در این کشور بیمارستان ایرانی در صنعا را تعطیل کردند.

یک منبع آگاه در ارتش یمن به تلوزیون العربیه گفت: " یمن به مدارکی درباره حمايت ايران از گروه حوثي دست پيدا کرده است.
"بر اساس این گزارش دولت يمن در پی کشف مدارک مربوط به کمک مالي وتسليحاتي ايران به گروه حوثي بيمارستان ايراني در صنعا پايتخت اين کشور را تعطيل کرد.
منبع آگاه ارتش یمن می گوید " اين مدارک واقعيت روابط بين گروه حوثي و ايران از يک سو و روابط گروه حوثي با جدايي طلبان جنوب يمن و گروه القاعده از سوي ديگر را ثابت مي کند.
"اين منبع افزود " اين مدارک جنگ کنوني در صعده را بخشي از طرح يکسال پيش سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران ايران معرفي مي کند."به گفته او " هدف از اين طرح تشکيل دو کشور در يمن است که در يکي از آنها حکومت اماميه به رهبري گروه حوثي تشکيل خواهد شود و در ديگري گروههاي جدايي طلب جنوب يمن حکومت خواهند کرد.
"وی همچنین تاکید کرد " اين گروههاي جدايي طلب به طورمستقيم تحت حمايت مالي و نفوذ ايران قرار دارند."بيمارستان ایرانی در یمن در يک ساختمان پنج طبقه ای قرار دارد که بوسیله 120 پرسنل که 8 نفرشان ايراني هستند ، اداره می شود.
مقامات يمن رسما اعلام کردند گمان مي رود اين بيمارستان به عنوان محلي براي توطئه براي دستگاه هاي اطلاعاتي ايران مورد استفاده قرار مي گيرد و از انجا کمک هاي مالي به شبه نظاميان شيعه زيدي انتقال داده مي شود.
"ایران همواره اتهام دخالت درحوادث داخلی یمن را رد کرده و براحترام به حاکمیت یمن بر سرزمین خود تاکید کرده است.پیش تر ابوبكرالقربى وزيرامور خارجه يمن دریک گفت وگوی مطبوعاتی به ايران هشدارداده بود که " حمایت رسانه هاى ایران از حوثی ها وتحریک آنها بر روابط دوجانبه تاثیرمنفی خواهد گذاشت.
"القربی همچنین گفته بود " ما نسبت به پيامد هاى ناگوار درروابط ميان دو كشور، درصورت پخش اكاذيب از سوى رسانه هاى ايرانى وتحريك كردن حوثى ها عليه يمن و حمايت از آنها در صعده، به ایران هشدار مى دهيم.
"از سوی دیگر وزارت امورخارجه ايران همزمان با شدت یافتن درگیری ها بین ارتش یمن وحوثی ها با صدوربیانیه ای تاکید کرده بود که " این درگیری ها پیامدهای ناگوارانسانی برجای گذاشته است."بر اساس این بیانیه " درگيری‌های يمن منجر به كشته ومجروح شدن انسان‌های بی پناه و بی‌ خانمان شدن بسياری از مردم بی‌ گناه شده و پيامدهای ناگوار انسانی بر جای گذاشته است."