وحد ت بسيارحياتي و نشانه رشد و تعقل ملتها است

برزکونیوز: سنی نیوز: وحد ت بسيارحياتي و نشانه رشد و تعقل ملتها است و اهل سنت که با برادران شيعه سه اخوت اسلامي ، وطني و رشته اي دارند ، از وحدت استقبال مي کنند اما بايددانست که وحدت باشعار تحقق پيدا نمي کند
——————————————————————————–
امام جمعه اهل سنت زاهدان بمناسبت ميلاد باسعادت پيامبراکرم صلي الله عليه و سلم سخناني را در رابطه با زندگاني آنحضرت ارائه کردند .
ايشان فرمودند: خداوند متعال در قرآن کريم با بلاغت عجيبي از احساناتش سخن گفته است اما از احسان نبي اکرم (ص)بعنوا ن يک احسان ويژه سخن گفته است .
حضرت شيخ الاسلام با اشاره به اينکه اين روزها روزهاي ميلاد آنحضرت (ص) است فرمودند : مهم ترين درسي که ازميلاد رسول اکرم(ص)بايد گرفت اتباع و پيروي از ايشان است .
امام جمعه اهل سنت زاهدان سيرت آنحضرت راگسترده و درخشان و در عين حال منحصر به فرد خواندند و افزودند : از جمله ويژگي ها ي آنحضرت (ص)آن بود که ايشان مردمي رفتار و بر خورد مي کردند ،احکام را بصورت مساو ي اجرا مي کردند و هيچ گا ه سخني به جز به نفع دين و دنياي مردم برزبان نمي آوردند .و در مقابل مشکلات کوه استقامت و شجاعت بودند .
امام جمعه مسجد مکي زاهدان د ربخش دوم از سخنان خويش با اشاره به فرارسيدن هفته وحد ت فرمودند : انتخاب هفته ميلاد آن حضرت بعنوان هفته وحدت کا رخوبي است گرچه با گذشت زما ن کم رنگ ترمي شود. وحد ت بسيارحياتي و نشانه رشد و تعقل ملتها است و اهل سنت که با برادران شيعه سه اخوت اسلامي ، وطني و رشته اي دارند ، از وحدت استقبال مي کنند اما بايددانست که وحدت باشعار تحقق پيدا نمي کند .
ايشان در ادامه بابيان اينکه براي رسيدن به وحدت بايد از سعه صدر ،ايثار و عدالت ضروري است خاطر نشان کردند : بزرگان نظام بايد در همه زمينه ها به همه با يک ديد نگا ه کنند و آزادي مذهبي را که قانون اساسي به ماداده است حفظ نمايند .
متاسفانه د رکشورما قانون مظلوم واقع شده است زيرا بصورت کامل اجرانمي شود .
مولانا عبدالحميد درپايان به سفر اخيرشان به جنوب استان اشاره کرده و فرموددند : هدف از اين سفر ديدار با مردم و تبليغ امور ديني بود . جا دارد که از مردم خونگرم جنو ب استان تشکر کرده برايشان دعاي خير نماييم .
منبع:www.molanaabdolaziz.com