برزکوه نیوز: سنی نیوز :دولت مغرب (مراکش) برای مقابله با آنچه تهدید بنیادهای مذهبی خوانده، با ترویج شیعه گری برخورد می کند.
بیانیه وزارت کشور مغرب در باره برخورد با ترویج شیعه گری در حالی انتشار می یابد که این کشور اخیرا روابط خود را با ایران بر سر همین موضوع قطع کرد.
مغرب، سفارت ایران در رباط را متهم کرده بود که تلاش دارد “شالوده های مذهبی پادشاهی مراکش را تغییر دهد” و اتحاد مذهبی مراکش را تهدید کند.به گزارش سنی نیوز به نقل از بی بی سی ،هفته گذشته یک موسسه آموزشی عراقی در این کشور تعطیل شد که وزارت آموزش مغرب دلیل آن را سیستم آموزشی این موسسه خواند که مغایر با اصول آموزشی در این کشور است.
در بیانیه وزارت کشور مراکش تاکید شده که با کلیه فعالیت ها، نوشته ها و کتاب هایی که درصدد حمله به “ارزش های اخلاقی و مذهبی جامعه است”، برخورد می شود.
عمده جمعیت مغرب، سنی مالکی است اما مقام های این کشور به کرات در باره تلاش برای تبلیغ شیعه گری از طرف حکومت اخوندی ایران هشدار داده اند.
در همین حال منابع خبری عربی از بازداشت دهها نفر طی روزهای اخیر به ظن داشتن گرایش های شیعی خبر داده اند.طیب فاسی فهری، وزیر امور خارجه مغرب اخیرا به گروه ها و سازمان هایی که در این کشور درصدد ترویج اسلام شیعی هستند، حمله کرد.