سارکوزی : ملت ایران شایسته رهبری بهتری است

برزکوه نیوز: العربيه :هشدار شدید خامنه ای به غربیها و اخطار بروان وسرکوزی به ایران

همزمان با هشدار شدیداللحن آیت الله خامنه ای رهبر ایران به کشورهای غربی در خصوص آنچه که دخالت های آشکار آنان در قضایای اخیر نامید، نخست وزیر بریتانیا آقای گوردون براون با اخطار به تهران آمادگی اتحادیه ی اروپا برای تحرک برضد اقدام مقامات ایرانی به دستگیری کارمندان محلی سفارت واخراج دیپلمات های این کشور را اعلام داشت .

براون که در یک نشست مطبوعاتی مشترک با نیکولا سرکوزی رئیس جمهور فرانسه سخن می گفت، افزود "در صورت ادامه چنین وضعیتی ما مجبور به اقداماتی خواهیم شد واین اقدامات را مشترکا با دیگر متحدان اروپایی خود اتخاذ خواهیم کرد".

بریتانیا پیشتر خبر آزادی هشتمین کارمند محلی دستگیر شده ی خود را اعلام داشت اما هنوز نهمین کارمند محلی سفارت این کشور در تهران همچنان دربازداشت به سر می برد .

ایران کارمندان سفارت بریتانیا در تهران را متهم به تحریک اعتراضات اخیر و راه اندازی آشوب درپی تظاهرات علیه نتایج انتخابات اخیر این کشور کرده است.از سوی دیگر نیکلای سارکوزی در این نشست اعلام داشت ملت ایران شایسته ی رهبری بهتری است ومتعهد شد که از بریتانیا در رویارویی با تهران حمایت کند.

سارکوزی مستقیما پس از هشدارهای آیت الله خامنه ای به رهبران کشورهای غربی در خصوص دخالت در امور داخلی ایران، گفت "براستی که ملت ایران شایسته ی یک رهبری بهتر از رهبران کنونی است".وی تصریح کرد بریتانیا در اختلافات خود با تهران درباره ی کارمندان ایرانی بازداشت شده ی سفارتش می تواند روی حمایت کامل فرانسه حساب کند.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی ایران اعلام داشت که آیت الله خامنه ای رهبر این کشور روز دوشنبه 6-7-2009 طی سخنانی نسبت به دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورش هشدار داد.خامنه ای گفت " اين دولتها بايد مراقب اظهارات و رفتار خصمانه خود باشند زيرا ملت ايران عکس‌العمل نشان خواهد داد".

مقامات ایرانی کشورهای غربی وبویژه ایالات متحده ی امریکا وبریتانیا را متهم می کنند که معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تشویق به "اغتشاشگری" کرده اند.

و خامنه ای در اینباره گفت " انتخابات پرشور 22 خرداد که با مشارکت بي‌نظير 85 درصدي مردم همراه بود نشان داد که انقلاب اسلامي بعد از گذشت 30 سال توانايي اينگونه به صحنه آوردن مردم را دارد، بنابراين دشمنان دست بکار شدند تا ميان مردم ايجاد اختلاف کنند که تا حدي هم موفق شدند ولي ملت بايد اين توطئه را خنثي کند ".