"پروژه اعتراف گيرى زير شكنجه از سران اپوزيسيون ايران"

برزکوه نیوز: العربيه : ايران از اينترپل خواهان دستگيرى دكتر حجازى شاهد قتل ندا شد

تهران، دبى- (العربيه. نت)
فرمانده كل نيروی انتظامی ايران در روز چهارشنبه 1/7/2009 در جمع خبرنگاران گفت: "آرش حجازی که در پرونده قتل ندا آقا سلطان به عنوان شاهد، جنجال سازی کرده تحت تعقيب پليس بين‌الملل (اينترپل) است".

سردار اسماعيل احمدی مقدم افزود: "پس از بررسى هاى انجام شده و بنا به دستور مستقيم محمود احمدى نژاد، وزارت اطلاعات (اصلى ترين دستگاه امنيتى) ايران از پليس بين‌الملل (اينترپل) خواسته است كه پزشكى را كه در زمان جان دادن ندا آقا سلطان(27 ساله) در تهران حضور داشت، دستگير و تحويل مقامات ايرانى كند.

لازم به يادآورى است كه شاهدان عينى فردى از نيروهاى بسيجى متهم کردند که اين دختر را در حاشيه ى يكى از تظاهرات اعتراض آميز اخير مورد هدف گلوله ى خود قرار داد و گفته شده است حاضران صحنه توانستند كارت بسيجى او را در جيبهايش پيدا كنند ليكن نمى دانستند با او چه كار كننداما هیچ منبع مستقلی این امر را تایید نکرده است . نوار ويدئويى پخش شده در شبكه ى اينترنت از صحنه ى جان دادن اين دختر، دكتر آرش حجازی را در تلاش براى نجات جان اين دختر نشان مى دهد.

در حالى كه منابع نزديك به حكومت ايران ازمی گویند که "پروژه ى اعتراف گيرى و فيلمبردارى تلويزيونى تحت فشار از دستگير شدگان، به ويژه چهره هاى شاخص آنان ادامه دارد"، دفتر احمدى نژاد از آن خبر داده است كه سفر وى به ليبى براى حضور در كنفرانس كشورهاى آفريقايى به عنوان عضو ناظر لغو شده است.

در همين حال مسئولان امنيتى ايران از وجود بمبى در يك توالت زنانه در كنار ضريح امامزاده صالح در تجريش (شمال تهران) خبر داده اند. آنان مى گويند كه اين بمب قرار بود بين نمازهاى مغرب و عشاى سه شنبه 30/6/2009 منفجر شود. فرمانده كل نيروی انتظامی ايران به خبرنگاران گفت: "قتل ندا يك سناريو بوده است و هيچ ربطی به اغتشاشهای تهران ندارد". به گفته ى وى:

"آرش حجازی، پزشکی است که در صحنه قتل ندا آقاسلطان حضور داشته و بعد از خروج از کشور طی مصاحبه با رسانه‌های خارجی درباره اين قتل جنجال سازی کرده است".از سوى ديگر دکتر آرش حجازی گفته است كه او "تنها سعی کرد جان يک تظاهر کننده ايرانی را در حالی که بر اثر خونريزی در خيابان های تهران جان می باخت، نجات دهد"

.وى كه در دانشگاه "انگلستان جنوبی" در حال تحصيل است مى افزايد: "او زمانی به کمک ندا آقاسلطان رفت که متوجه شد که وی بر اثر اصابت گلوله به سينه اش، زخمی شده است". خاطر نشان مى شود: "فيلم مرگ ندا بر روی اينترنت و تصاوير وی نقطه مشترک گردهمايی های ايرانی ها در همه کشورهای جهان گرديد".

دکتر حجازی توضيح داد که چگونه در همان زمان مردمی که در آن حوالی بودند فرد عضو بسيج را که به کشتن ندا اعتراف کرده بود دستگير کردند. وى گفت: "سه شب می شود که نخوابيده و برايش مهم بود خاطرات آن روز خود را با بقيه در ميان بگذارد تا مرگ ندا بی نتيجه نباشد".

دکتر حجازی می گويد: "مردم فرياد می زدند "گرفتيم اش". مرد را خلع سلاح کردند. نام اش را يافتند و کارت شناسايی وی که نشان می داد عضو نيروی بسيج است را گرفتند. او فرياد می زد "نمی خواستم بکشم اش.

مردم نمی دانستند با او چه کنند و آزادش کردند. اما کسانی هستند که می دانند او کيست. بعضی ها نيز از او عکس می گرفتند".اين پزشك ابراز عقيده كرد: "حكومتى ها مرا تقبيح خواهند کرد. خيلی چيزها به من نسبت خواهند داد.

من هيچ گاه سياسی نبودم. من با اين گفته ها آينده خود را به خطر می اندازم ولی به خاطر معصوميتی که در چشمان ندا ديدم... بايد اين کار را انجام می دادم".