در شبانه روز گذشته تحول جدیدی در تهران صورت نگرفته

برزکوه نیوز: العربيه : یک کارشناس ایرانی: موسوی وکروبی نمی توانند جلوی قانون ونظام بایستند

دبی - العربیه
محمد صالح صدقیان مدیر مرکز عربی پژوهشهای ایران که مقر آن در تهران است بامداد امروز سه شنبه 30-6-2009 طی مصاحبه ای با کانال العربیه گفت، شورای نگهبان قانون اساسی ایران به اعتراضات پایان داده است و دیگر جایی برای اعتراض به این شورا وجود ندارد وموسوی وکروبی باید واقعیت پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را قبول کنند.

وی که از تهران سخن می

گفت درباره ی اوضاع کنونی پایتخت ایران گفت در شبانه روز گذشته تحول جدیدی در تهران انجام نپذیرفته است و تنها نیروهای انتظامی در بعضی از میادین عمومی مستقر شده اند و هیچ حادثه ای اتفاق نیفتاده است.

محمد صالح صدقیان افزود آنچه که در تهران هنوز ادامه دارد تنها تکبیرگویی شهروندان ایرانی است .وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موسوی وکروبی همچنان بر سر مواضع خود در مخالفت با نتایج اعلام شده ی انتخابات ادامه خواهند گفت:

" من بر این باور هستم که شورای نگهبان قانون اساسی ایران حرف آخر خود را در قبال اعتراضات زده است لذا دیگر جایی برای اعتراض به این شورا باقی نمانده است براین اساس موسوی وکروبی ملزم به پذیرش واقعیت پیروزی احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری هستند. صدقیان افزود:

"حالا باید منتظر تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد بوسیله ی آیت الله علی خامنه ای و نیز قسم قانونی رئیس جمهوری در برابر مجلس شورای اسلامی باشیم.صدقیان با تاکید بر اینکه "یازده میلیون نفر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران به میرحسین موسوی رای داده اند" در ادامه درباره ی موضوع هواداران میر حسین موسوی گفت :

"اکنون آنها جهت حمایت از موسوی خواهان برگزاری انتخابات مجدد شده اند اما تصور می کنم این مسئله دیگر حل شده است ومردم ایران هم باید واقعیت ها را بپذیرند".

صادقیان در توضیح این امر گفت " زیرا دیگر فرصتی برای اعتراض باقی نمانده است وچنین بر می آید که بحران ریاست جمهوری در ایران به پایان رسیده است.وی با استناد به موضع شواری نگهبان قانون اساسی کشورش اعلام داشت :

"عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز گفته است پرونده ی این انتخابات بسته شده است" وچنین نتیجه گیری کرد که "کروبی ومیرحسین موسوی نمی توانند جلوی قانون ونظام بایستند" .

برزکوه نیوز: العربيه : مجمع روحانيون مبارز راي شوراي نگهبان را رد کرد

کانال العربيه روز سه شنبه 30-6-2009 با پخش گزارشی درباره ی واکنش مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران نسبت به صحه نهادن بر پیروزی آقای احمدی نژاد از این حوادث به عنوان طوفان پس از انتخابات یاد کرد واز مخالفت مجمع روحانيون مبارز با نظر شوراي نگهبان خبر داد.

بر اساس این گزارش مجمع روحانيون مبارز به رياست محمد خاتمي رئيس جمهور
سابق ايران وحامی میر حسین موسوی در انتخابات اخیر مخالفت خود را با تصميم شوراي نگهبان مبني بر تاييد رياست جمهوري محمود احمدي نژاد اعلام کرد.

در این گزارش آمده است که خاتمی بار دیگر بر ادامه ی حمایت خود از ميرحسين موسوي تاکید کرده است .

گزارش مزبور اشاره کرد که مجمع روحانیت مبارز که از روحیانیون اصلاح طلب تشکیل شده است وابطحی یکی از اعضای معروف آن هنوز در بازداشت به سر می برد خواستار آزادي تمامي بازداشت شدگان شد.

العربیه با اشاره به ادامه اعتراضات هواداران اصلاح طلبان در خیابان های پایتخت ایران افزود، درهمين حال شمار زيادي از نيروهاي بسيج برای جلوگيري ازتظاهرات در خيابانهای تهران مستقر شدند و گفته شده است برق مناطقی در این شهر قطع شد ه است.

در پایان گزارش العربیه آمده است، ميرحسين موسوي و مهدي کروبي با تاکید بر مخالفت خود با شمارش جزئي آرا خواهان ابطال نتايج اعلام شده به عنوان تنها راه کسب دوباره ی اعتماد مردم هستند.

برزکوه نیوز: العربیه: بازشمارى بخشی از آراى انتخابات توسط شوراى نگهبان واعلام پیروزی احمدی نژاد

دبى - (كانال العربيه) نجاح محمد على، خبرگزاريها
شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 29-6-2009 با ارسال نامه ای به وزارت کشور بر نتایج انتخابتی که در روز 12 ژوئن گذشته بر گزار شد و مورد اعتراض نامزدهای اصلاح طلب قرار گرفت صحه نهاد .

در اين نامه که از سوی آیت الله جنتی دبیر شورا فرستاده شد، آمده است:

"از آنجا كه بخش عمده اى از موارد اعلامى از مصاديق تخلف يا تقلب انتخاباتى خارج و بعضاً تخلفات مختصرى كه وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غيرقابل اعتناست، سرانجام شوراى نگهبان با بررسى موضوع در جلسات عديده و با وارد ندانستن شكايات و اعتراضات، صحت انتخابات دهمين دوره رياست جمهورى را طبق ماده ۷۹ قانون انتخابات رياست جمهورى مورد تأييد قرار داد".

در همین حال اعتراضاتی که از دو هفته پیش بر سر نتيجه ی انتخابات آغاز گردید امروز به تشکیل زنجیره ای بشری از تجریش در شمال تهران تا میدان راه آهن در جنوب این شهر ادامه یافت .

بر اساس گزارش های دریافتی در گیری هایی میان نیروهای ضد شورش ومعترضین در اطراف میدان ولیعصر در قلب تهران رخ داد .اعتراضات خیابانی با مشارکت صدها هزار نفر در فردای خطبه ی نماز جمعه به امامت آیت الله خامنه ای که در خطبه های آن حمایت خود را از آقای محمود احمدی نژاد اعلام کرد منجر به كشته شدن حداقل ۲۰ نفر در جريان درگیرها شده است.

تلویزیون انگلیسی زبان پرس تی وی متعلق به ایران با گزارش خبر تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت که بازشماری ده درصد صندوق های رای گیری نشان داد که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است .

پیشتر تلويزيون ایرانی عرب زبان "العالم" اعلام كرده بود که شورای نگهبان روز دوشنبه 29/6/2009 بازشماری برخى از آراى انتخابات جنجال برانگيز رياست جمهورى را آغاز کرده است. اين بازشمارى شامل 10 در صد از صندوق هاى آرا مى باشد.مير حسين موسوى ومهدى كروبى، دو نامزد اصلاح طلب كه در انتخابات اخير بازنده اعلام شدند، گفته اند، آنها نمايندگان خود را براى شركت در كميسيونى كه از سوى شوراى نگهبان براى بازشمارى آراء تشكيل شده است، معرفى نكرده اند.

به گزارش "العالم" انتظار مى رود، ظهر امروز دوشنبه بازشمارى آراء به پايان برسد، و ظرف 24 ساعت آينده نتايج آن اعلام خواهد شد.گفتنى است كه احزاب مخالف در ايران، خواستار برگزارى مجدد انتخابات اخير كه در 12 ژوئن انجام يافت، هستند.

در اين انتخابات محمود احمدى نژاد به عنوان رئيس جمهور پيروز اعلام شد. ولى احزاب اصلاح طلب معترض به انتخابات در ايران، نتايج اعلام شده ی اخير را جعلى دانسته و مى گويند، دستكارى وتقلب گسترده ای در اثناى شمارش آراء صورت گرفته است.

موسوى وكروبى که نتايج انتخابات را نمی پذیرند بر رد بازشماری محدود آراء اصرار دارند وخواهان ابطال نتايج اين انتخابات، هستند.آقای موسوی ميگويد تقلب گسترده ای در رأی گيری انتخابات رياست جمهوری صورت گرفته است تا اینکه آقای محمود احمدی نژاد بتواند باردیگر به قدرت بازگردد.

از سوى ديگر، تلويزيون دولتى ايران اعلام داشت كه مقامات امنيتى، 5 تن از كاركنان محلى سفارتخانه بريتانيا را كه روز گذشته بازادشت شده بودند، آزاد كرده اند.حسن قشقاوى، سخنگوى وزارت امور خارجه ايران گفت، ديويد ميليبند، وزير خارجه بريتانيا طى تماس تلفنى با منوچهر متكى وزير خارجه ايران شامگاه يكشنبه، باهم گفتگو كردند.

گفتنى است، وزير خارجه ى بريتانيا و همچنین وزراى امور خارجه اتحاديه ی اروپا روز گذشته خواستار آزادی همه کارمندان بازداشت شده سفارت بريتانيا شدند و بازداشت آنان را "آزار و ارعاب" توصيف کردند.

قشقاوى در پاسخ به سوالى در مورد تصميم تهران مبنى بر بستن سفارتخانه ى بريتانيا در اين كشور گفت: "در حال حاضر تصمیمی برای بستن هيچ سفارتخانه اى در تهران ويا كاهش سطح روابط ديپلماتيك با هيچ كشورى در دستور كار قرار ندارد".رسانه هاى ايرانى روز يكشنبه از دستگیری 8 تن از کارکنان محلی سفارت بریتانیا در تهران توسط نيروهاى امنيتى خبر دادند . اين افراد به اتهام "اتهام نقش آفرينی در اغتشاشات و آشوب های اخير" بازداشت شدند.

موسوی با ارایه پيشنهادهاي جديدي به شوراي نگهبان موضع خود را تغيير داد

برزکوه نیوز: العربیه: موسوی با ارایه پيشنهادهاي جديدي به شوراي نگهبان موضع خود را تغيير داد

یک کارشناس امور سیاسی ایران امروز دوشنبه 29-6-2009 در مصاحبه با کانال العربيه درباره ی احتمال تشکیل کميته ای براي رسيدگي به اعتراضات انتخاباتی گفت :

سخنگوي شوراي نگهبان اعلام کرده است که ميرحسين موسوي پيشنهادهاي تازه ای را ارایه کرده است و واکنش شورای مزبور نسبت به آنها مثبت بوده است.

به گفته ی وی سخنگوی شوراي نگهبان قانون اساسی ایران اعلام داشته است بر اساس اين پيشنهادها ده درصد از صندوقها بازشماري خواهد شد.

وي در ادامه افزود: به نظر من ارایه ی چنین پیشنهادی بوسیله ی ميرحسين موسوي تحول بسيار مهمی است ولی منابع نزديک به موسوي هنوز این اظهارات سخنگوي شوراي نگهبان را تاييد نکرده اند.

موسوي خواهان پیوستن افراد بی طرف جديدي به کميته ی ويژه ی بررسي نتایج انتخابات است.

دکتر هاشمیان در پاسخ به اين سوال که آيا پس از طرح اين پيشنهاد موج اعتراضات و ناآراميها فروکش خواهد کرد یا خیر گفت به اعتقاد من اگر چنین تحول مثبتی به وقوع بپیوندد اعتراضات کاهش خواهد یافت .

وی همچنین اعلام نمود تجمع روز گذشته که در مراسم سالگرد شهادت بهشتي رخ داد ارتباط مستقیمی با اعتراضات مردمي به نتايج انتخابات نداشته است.

حسن هاشمیان در مورد رسیدگی به شکایت ها گفت :اگر به شکايتها به طور مثبت و مسالمت آميز رسيدگي شود اعتراضات خياباني پايان خواهد يافت زیرا موسوي بر این باور است که کميته ی تشکيل شده در این مورد در صورت اقدام به بررسی شکایت ها به نتیجه ای خواهد رسید که وی نیز به آنان رسیده است ودر نتیجه انتخابات می بایست ابطال شود و يا اينکه حداقل انتخابات به دور دوم کشيده شود.

هشامی در این مصاحبه پیش بینی کرد که معترضین نظر میر حسین موسوی را خواهند پذيرفت .

برزکوه نیوز: خبرگزاری جمهوری اسلامی: اعترافات برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي

زاهدان - جلسه محاکمه "عبدالحميد ريگي" برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي به همراه 12شرور عضو ديگر اين گروهک در زاهدان برگزار شد و حميد ريگي در اين جلسه زبان به اعتراف گشود و حقايق را به زبان آورد.
به گزارش ايرنا، متهمان در اين جلسه با قرار گرفتن در جايگاه ضمن اقرار مجدد به اتهام هاي مطرح شده خواستار برخورداري از عفو و بخشش و رحمت ملت قهرمان ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران شدند.

"عبدالحميد ريگي" برادر مالک ريگي سرکرده گروهک شرور و تروريستي در بخشي از سخنانش گفت:

ما همه تحت تاثير القائات عبدالمالک قرار گرفته بوديم زيرا بيشتر اوقات آيه هاي قرآن را آنگونه که مي خواست براي ما تفسير و ترجمه مي کرد.

وي افزود: شست و شوي مغزي جوانان ناآگاه از اقدام هاي مالک ريگي براي تحت تاثير قرار دادن افراد بود. برادر سرکرده گروهک تروريستي که از جمله اتهامات وي مشارکت در راهبندي و قتل 25نفر از مسافران در تاسوکي و 12نفر در دارزين کرمان، سربريدن برادر همسرش و قتل همسرش است، ادامه داد:

هيچ اختياري از خود نداشتيم هر چه مالک مي گفت بايد اطاعت مي کرديم زيرا باور کرده بوديم که با قتل شيعيان به بهشت مي رويم. وي بيان کرد: در قتل برادر همسرم دخالتي نداشتم بلکه عبدالمالک به دليل اينکه همسرم و برادرش شيعه بودند به من گفت فکر مي کنم برادر همسرت با سازمان هاي اطلاعاتي ايران در ارتباط است و بايد کشته شود.

عبدالحميد ريگي افزود: از آنجايي که برادر همسرم هيچگاه در اين گونه مسايل دخالت نمي کرد ادعاي مالک را رد کردم اما چون وي بر جاسوس بودن برادر همسرم تاکيد داشت، مخالفتي نکردم که در نهايت عبدالمالک او را محاکمه کرد و خود نيز گردنش را بريد و فيلم تهيه شده آن را به شبکه العربيه ارسال کرد و پخش شد.

وي افزود: پس از آنکه همسرم از موضوع قتل برادرش مطلع شد با مراجعه به منزل عبدالمالک با وي سرو صدا و دعوا کرده بود. او اضافه کرد: چند روز بعد عبدالمالک خطاب به من گفت به همسرت شک داريم و شنيده ام که وي با سازمان هاي اطلاعاتي ايران ارتباط دارد و بايد کشته شود.

عبدالحميد ريگي گفت: با وجودي که مي دانستم همسرم هيچ ارتباطي ندارد و از منزل خارج نمي شود و وسيله ارتباطي نظير تلفن نيز نداشت بناچار دستور قتل وي اجرا شد. بر اساس مستندات و اعلام قاضي پرونده، عضويت و هواداري از گروهک تروريستي ريگي، تلاش موثر در پيشبرد اهداف اين گروهک براي مبارزه مسلحانه عليه نظام جمهوري اسلامي ايران، آدم ربايي، راهبندي و سرقت مسلحانه، شرکت در اقدام هاي تروريستي از جمله تاسوکي و دارزين و شهادت مردم بي گناه، قتل، عضويت در گروهک الفرقان، تيراندازي به سمت ماموران، حمل و نگهداري سلاح، بمب و موادمنفجره و غيره از جمله اتهامهاي اين افراد است. در اين جلسه همچنين وکلاي تسخيري متهمان به دفاع از موکلان خود پرداختند

.ک/2 653/569

برزکوه نیوز: کاريکاتورهای آريا در گويا نيوز*مبارزه از نوع موسوی و کروبی

دستگیری کارکنان محلی سفارت بریتانیا در تهران

برزکوه نیوز: bbc : دستگیری کارکنان محلی سفارت بریتانیا در تهران

به دنبال انتشار خبر دستگیری ۸ نفر از کارکنان محلی سفارت بریتانیا در تهران به اتهام نقش داشتن در نا آرامی های اخیر ایران ، دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا این اقدام را محکوم کرده و خواستار آزادی این افراد شده است.
خبرگزاری فارس که خبر دستگیری کارکنان محلی سفارت بریتانیا در تهران را منتشر کرده مدعی شده این هشت نفر در برپایی "آشوب های اخیر" نقش موثری داشته اند.
آقای میلیبند در بیانیه ای این اقدام مقام های ایران را "آزار و اذیت" و "ارعاب" نامیده و آن را غیر قابل قبول خوانده. وزیر خارجه بریتانیا گفته کشورش به طور رسمی نسبت به این اقدام اعتراض خواهد کرد.
پیشتر وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه ای کوتاه اعلام کرده بود در روزهای اخیر گزارش های ضد و نقیضی درباره دستگیری شماری از اتباع این کشور یا کسانی که به نوعی با این کشور در ارتباط بوده اند دریافت کرده که آنها را با مقام های ایرانی در میان می گذارد.
اخراج دیپلمات ها
به دنبال اعتراض ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نا آرامی های ایجاد شده پس از آن ، ایران با طرح اتهام دخالت بریتانیا در این رویدادها ، دو دیپلمات بریتانیایی را از تهران اخراج کرده بود.
این اقدام واکنش بریتانیا را به دنبال داشت و دولت بریتانیا نیز در واکنش به این اقدام به سفارت ایران در لندن اطلاع داد که دو دیپلمات ایرانی را از این کشور اخراج می کند. گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه دوم تیر (۲۳ ژوئن) گفت که این اقدام پاسخی است به اخراج دو دیپلمات بریتانیایی از ایران.
آقای براون گفت از اینکه ایران کشورش را در چنین موقعیتی قرار داده بسیار متاسف است، اما بریتانیا همچنان علاقه مند است تا رابطه خوبی با این کشور داشته باشد و همچنان از حکومت ایران می خواهد تا به حقوق بشر و آزادی های دمراتیک مردم ایران احترام بگذارد.
تنش در روابط ایران و بریتانیا
به دنبال نا آرامی ها در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در انتقاد از دولت های خارجی که به برخورد با معترضان انتقاد کرده بودند، دولت بریتانیا را "خبیث" خواند.
به دنبال این سخنان رهبر ایران ، برخی از تشکل های دانشجویی در اعتراض به " دخالت های بریتانیا در امور داخلی ایران" در برابر سفارت بریتانیا در تهران تجمع کردند.
صادق محصولی وزیر کشور ایران هم که وزارتخانه تحت اداره او با اتهام تقلب در آرا روبرو است گفت: " انگلیس، آمریکا و همچنین رژیم غاصب صهیونیستی (اسرائیل) از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر تهران" هستند.
غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات ایران نیز اتهامات مشابهی را به گروه هایی از تظاهرکنندگان وارد کرد. آقای اژه ای گفت بسیاری از آنهایی که در ناآرامی های پس از انتخابات شرکت داشتند از "حمایت مالی" آمریکا، سازمان سیا و سازمان مجاهدین خلق برخوردارند. او نیز آمریکا، بریتانیا و اسرائیل را به عنوان کشورهایی که "نقشی عمده" در ناآرامی های اخیر ایران بازی می کنند، توصیف کرد.
دولتهای آمریکا و بریتانیا خشونت علیه تظاهرکنندگانی که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارند را محکوم کرده و اتهام دخالت در امور ایران را رد کرده اند.

برزکوه نیوز: العربیه : میرحسین موسوی پیشنهاد حکمیت ملی از سوی مراجع را پذیرفت

تهران – خبرگزاریها،(العربیه.نت)
میر حسین موسوی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران که به نتایج انتخابات و روند برگزاری آن به شدت اعتراض دارد، امروز شنبه 27-6-2009 با صدور بیانیه ای ضمن عدم پذیرش داوری شورای نگهبان پیشنهاد حکمیت ملی مراجع را پذیرفت ودر همین حال مجددا بر "ابطال انتخابات به عنوان مناسب ترین راه برون رفت از معضل ایجاد شده و بازسازی اعتماد عمومی" تاکید نمود.

آقای موسوی در شرح علل پذیرش چنین پیشنهادی خاطر نشان کرد :" صرفاً برای اینكه راهی نیز جهت رسیدگی از طریق یك هیأت حكمیت ملی گشوده بماند و اعتراض قانونی مردم در مرجعی مورد رسیدگی قرار گیرد كه بتواند مورد اجماع ملی و وفاق عمومی بوده و رأی آن مورد قبول عموم رأی دهندگان و مایه اطمینان خاطر مردم باشد، پیشنهاد می كنم كه موضوع به حكمیتی شرعی و قانونی و مستقل كه مورد اتفاق نامزدها و حمایت آن دسته از حضرات آیات و مراجع عظام تقلید كه حل و فصل موضوع را پیگیری نموده اند باشد ارجاع داده شود"

.شایان ذکر که پیشتر به نقل از منابع آگاه گزارش شده بود که برغم صحه نهادن شورای نگهبان بر سالم بودن انتخابات وتایید نتایج آن، شماری از مراجع قم به بررسی راه حل های مختلفی با کمیسیون امنیت ملی وامور خارجه ی مجلس شورا برای پایان دادن به بحران کنونی ایران پرداختند .منابع نزدیک به آیت الله صافی گلپایگانی گفتند که وی با آیت الله شبيری زنجانی ملاقات کرده ومسأله ی احقاق حقوق معترضین به نتایج انتخابات را با وی مورد بحث وبررسی قرار داده است.

ودر همین راستا آیت الله مکارم شیرازی نیز پیشنهاد آشتی ملی ورفع اختلافات را داده است .نظر به اهمیت این بیانیه متن کامل آن را منتشر می کنیم

بسمه تعالی

شورای محترم نگهبان سلام علیكم.

بازگشت به نامه شماره 33512/31/88 مورخ 5/4/1388 معاون اجرایی و امور انتخابات آن شورا، همانگونه كه در دو نامه قبلی اعلام گردید گسترده تخلفات و تقلبات انجام شده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و موارد نقض قوانین از سوی دولت و وزارت كشور كه بخشی از آن در نامه مورخ 28/3/88 رئیس سازمان بازرسی كل كشور مستند و وارد تشخیص داده شده به حدی است كه منحصر كردن رسیدگی به شكایات مربوط به تخلفات انتخاباتی به بازشماری ده درصد صندوق های رأی نمی تواند به جلب اعتماد و اطمینان مردم كمك كند و افكار عمومی را در خصوص نتایج اعلام شده اقناع نماید.

بر اساس آنچه كه قبلاً به آگاهی آن شورا رسید حجم تخلفات و اقدامات مغایر قانون در چهار بخش:

الف. فعالیتها، تبلیغات انتخاباتی و اقدامات تا پیش از روز رأی گیری

ب. عملیات اخذ رأی و شمارش آراج. جمع بندی و اعلام نتایج آراد.

اقدامات پس از رأی گیری و اعلام نتایج آرابه گونه ای است كه چاره ای جز ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن باقی نگذاشته است. به عنوان نمونه به برخی از اهم عناوین تخلفات و اقدامات مغایر قانون اشاره می شود كه از مصادیق "تأثیر در نتیجه كلی انتخابات" موضوع تبصره ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری است و ابطال این انتخابات را اجتناب ناپذیر می سازد (تفصیل هر یك از این عناوین به پیوست ارسال می شو)نقض صریح، گسترده و جسورانه ماده 68 قانون انتخابات و استفاده وسیع از امكانات دولتی و منابع عمومی و مداخله آشكار تعدادی از اعضای دولت، مدیران ارشد و استانداران و مدیران اجرایی به نفع نامزد حاكم.

عدم رعایت بی طرفی از جانب صدا و سیما و ایراد اتهامات اثبات نشده كه بخشی از آنها از سوی دادستان كل كشور عمل مجرمانه تلقی شده است و نیز تبلیغ گسترده و جانبدارانه رسانه های متعلق به دولت ( ایرنا، روزنامه های دولتی و سایتهای خبری ) به نفع نامزد حاكم.

وقوع گسترده جرایم موضوع ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری در زمینه های زیر كه مخالف نص صریح بندهای ماده مذكور اند:خرید رأی از طریق توزیع سود سهام عدالت و پرداختهای نقدی به خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی و روستائیان و عشایر و نظایر آن.

تهدید و تطمیع در امر انتخابات از طریق افراد وابسته به دولت و پرداخت وجوه نقد به اعضای شوراهای اسلامی و افراد ذی نفوذ و ...عدم اطمینان از خالی بودن صندوقها قبل از لاك و مهر و نیز گم شدن یا خارج شدن تعرفه ها و صندوقها از شعب اخذ رأی با توجه به عدم حضور ناظران و گزارشهای واصله.

عدم اخذ رای از بخش قابل توجهی از واجدین شرایط با محدود كردن زمان اخذ رای و تخلفات متعدد در روز رأی گیری از قبیل مدیریت تعرفه ها و ایجاد كمبود تعرفه در شعب اخذ رأی.تقلب در رای گیری كه علیرغم چاپ بیش از 12 میلیون تعرفه اضافی و نیز چاپ حدود 2.5 میلیون ( و به قولی بیشتر ) تعرفه جدید بدون شماره سریال با مجوز یكی از اعضای شورای نگهبان در روز قبل از رأی گیری، كمبود تعرفه در حوزه های اخذ رأی را شاهد بودیم و بدون تردید با كنترل ته برگ های تعرفه ها با بانك اطلاعات ثبت احوال حجم عظیم آن قابل اثبات است و نیز تخلفات شمارش و تجمیع آرا.

توصیه به رأی دادن به نامزد مشخص توسط اعضای شعبه و ناظران و اساساً شكل گیری بخش قابل توجهی از شعب اخذ رأی و ناظران شورای نگهبان از میان هواداران نامزد حاكم.ایجاد رعب و وحشت برای رأی دهندگان و هواداران آنها در یك هفته منتهی به روز اخذ رأی و حمله به ستادها و هواداران در تجمعات قانونی تبلیغاتی در مناطق مختلف كشور.

ایجاد محدودیت های متعدد برای نمایندگان ناظر ستادهای نامزدها برای حضور در جلسات هیأت های اجرایی، مراكز شمارش و تجمیع آرا و بخش قابل توجهی از شعب اخذ رأی.

قطع سرویس پیام كوتاه در روز رأی گیری به عنوان ابزار پیش بینی شده برای نظارت بر شعب اخذ رأی و انعكاس تخلفات از سوی ناظرین ستادهای اینجانب جهت پیگیری قانونی و قطع تلفنهای همراه و ثابت كمیته صیانت از آرا در زمان تجمیع و اعلام نتایج.

طراحی ساز و كاری غیر قابل نظارت و مغایر قانون برای تجمیع آرای شمارش شده و اعلام نتایج آرا به صورت مهندسی شده ( آن هم در حالی كه قبل از شروع اعلام نتایج از سوی ستاد انتخابات وزارت كشور، نتایج انتخابات در سایتهای وابسته به دولت، سپاه و روزنامه كیهان درج شده بود )مداخله گسترده و غیرقانونی بخش هایی از نیروهای مسلح قبل و حین انتخابات كه خلاف نص صریح نظر حضرت امام (ره) می باشد.

وجود بیش از 170 حوزه اخذ رأی با میزان آرای مأخوذه بین 95 تا 140 درصد.حمله به ستادهای انتخاباتی در شهرستانها و تهران و پلمپ ستاد مركزی اینجانب و دستگیری رئیس و اعضای فعال آن كه موجب اخلال در گردآوری كامل اسناد و مدارك تخلفات انتخاباتی گردید.كه همه موارد فوق دال بر وجود تخلفات برنامه ریزی شده و سازمان یافته جدی در امر برگزاری انتخابات است.

از آنجا كه بنابر اعلام شورای نگهبان بخشی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات دهم ریاست جمهوری بیرون از دایره صلاحیت بررسی آن شورا است و نیز بخش هایی از اعتراضات قانونی علاوه بر شخص وزیر كشور و عوامل و مجریان آن وزارتخانه متوجه نحوه عملكرد تعدادی از اعضای خود شورای نگهبان و تخطی آنها از ضوابط قانونی و نقض بیطرفی است، رسیدن به یك داوری منصفانه در این مورد اساساً نمی تواند در حیطه شورای نگهبان و به طریق اولی در حیطه هیأتی باشد كه منتخب این شوراست، گذشته از اینكه برخی از افراد این هیآت در این انتخابات موضع بیطرف نداشته اند و نسبت به نتایج آن پیش از بررسی، اعلام موضع كرده اند كه این مسأله به رفع ابهامات و اقناع افكار عمومی كمك نمی كند.

لذا اینجانب ضمن تأكید مجدد بر ابطال انتخابات به عنوان مناسب ترین راه بيرون رفت از معضل ایجاد شده و بازسازی اعتماد عمومی و صرفاً برای اینكه راهی نیز جهت رسیدگی از طریق یك هیأت حكمیت ملی گشوده بماند و اعتراض قانونی مردم در مرجعی مورد رسیدگی قرار گیرد كه بتواند مورد اجماع ملی و وفاق عمومی بوده و رأی آن مورد قبول عموم رأی دهندگان و مایه اطمینان خاطر مردم باشد، پیشنهاد می كنم كه موضوع به حكمیتی شرعی و قانونی و مستقل كه مورد اتفاق نامزدها و حمایت آن دسته از حضرات آیات و مراجع عظام تقلید كه حل و فصل موضوع را پیگیری نموده اند باشد ارجاع داده شود.

میرحسین موسوی

برزکوه نیوز: العربیه : پیام محکم موسوی به شورای نگهبان : راه حل، ابطال انتخابات است

دبي - (العربية) نجاح محمد علي
میر حسین موسوی نامزد بازنده اعلام شده ی انتخابات اخیر ایران روز شنبه 27-6-2009 با فرستادن پیامی به شورای نگهبان قانون اساسی ایران بر ابطال انتخابات ریاست جمهوری به عنوان راه حلی برای بيرون رفت از بحران کنونی کشور پافشاری کرد.

در همین اثنا مقامات ایرانی امروز از سفر یکی از همیاران موسوی به خارج از کشور جلوگیری کردند ، درحالیکه گزارش های رسیده از شهر مذهبی قم حاکیست که شماری از مراجع برجسته ی شیعه راه حل های مختلفی را به منظور بیرون رفت از بحران ناشی از انتخابات ریاست جمهوری اخیر مورد بحث وبررسی قرار داده اند .

از سوی دیگر گزارش های دریافتی از پایتخت ایران نشان میدهد که امروز شنبه تهران روز آرامی را پشت سر گذاشته است ومردم به روال عادی زندگی خود بازگشته اند .در همین حال مقامات دولتى تاکید کردند که قصد ندارند در پاسخ به درخواست اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تجدید کنند ودر مقابل دادگاه ویژه ای برای محاکمه ی صدها تن از بازداشت شدگان که اکثریت آنان از شخصیت های اصلاح طلب هستند، تشکیل خواهد شد .

خبرگزاری رویترز به نقل ابو الفضل فاتح مدير دفتر اطلاع رسانی میر حسین موسوی گزارش داد که وی گفته است جلوگیری از سفرش به خارج باعث تغییر موضع سیاسی او نخواهد شد ، فاتح افزود به دلیل نقشی که در اعتراضات اخیر بر ضد نتایج انتخابات داشته است از سفر وی جلوگیری شده است.

شایان ذکر است که فاتح قصد داشت جهت ادامه ی تحصیل برای دریافت درجه ی دکترا عازم انگلستان شود . او به خبرگزاری یادشده گفته است "چنین فشارهایی نمی تواند منجر به تغییر مواضع سیاسی ع اشخاصی مثل من شود.از سوی دیگر امروز شنبه بنا بر اطلاعات واصله به "العربية"، به نقل از منابع آگاه برغم صحه نهادن بر سالم بودن انتخابات وتایید نتایج آن از سوی شورای نگهبان، شماری از مراجع قم در حال بررسی راه حل های مختلفی با کمیسیون امنیت ملی وامور خارجه ی مجلس شورا برای پایان دادن به بحران کنونی ایران هستند.

منابع نزدیک به آیت الله صافی گلپایگانی می گویند که وی با آیت الله شبيری زنجانی ملاقات کرد ومساله ی احقاق حقوق معترضین به نتایج انتخابات را با وی مورد بحث وبررسی قرار داد. ودر همین راستا آیت الله مکارم شیرازی نیز پیشنهاد آشتی ملی ورفع اختلافات را داده است .

در همین حال آیت الله موسوی تبریزی که در دوره ی آیت الله خمینی دادستان کل انقلاب بود واکنون دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حو.ه ی علمیه ی قم ودبیر کل خانه ی احزاب است اعلام داشت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست هاشمی رفسنجانی می تواند نقش حکمیت مستقلی را برای حل اختلافات کنونی ایفا کند .وی افزود میر حسین موسوی کمیته ی حکمیت شورای نگهبان را نخواهد پذیرفت زیرا اعضای آن بی طرف نخواهند بود

برزکوه نیوز: العربیه : سرنوشت رفسنجانى به پيامد هاى اعتراضات كنونى گره خورده است

تهران، دبى – رويترز، (العربيه.نت)
اگر در رهبرى نظام جمهورى اسلامى ايران تمايلى به آن وجود دارد كه اوضاع را سامان بخشد آيت الله هاشمى رفسنجانى مى تواند واسطه ى خوبى براى حل منازعات باشد تا به حفظ حاكميتى بپردازد كه وى سهم بسزايى در برپايى اش داشته است.
اما اگر عاليترين مقام در ايران يعنى آيت الله على خامنه اى بخواهد هرگونه اعتراض را سركوب كند تا به هر قيمتى احمدى نژاد را به كاخ رياست جمهورى بفرستد، آنگاه رفسنجاتى به اعمال نفوذ بيشتر و كاربرد مهارتهاى ديپلماتيك بالاتر نياز پيدا مى كند.
او از سال پيروزى انقلاب در سال 1979 تا كنون در حاكميت حضور داشته و نفوذ ومهارت لازم را كسب كرده است.اين سياستمدار 75 ساله از فرداى روز انتخابات سكوت ابهام آميزى در پيش گرفته است.
او كه خامنه اى را پس از درگذشت آيت الله روح الله خمينى يارى كرده و به رهبرى جمهورى اسلامى رسانده است، اكنون آن طور كه بايد و شايد، مقرب درگاه او نيست.رفسنجانى حمايتى مؤثر و پنهانى از نامزدى مير حسين موسوى داشته است و پيش از تاريخ انتخابات (12/6/2009) در نامه اى به خامنه اى رياست مجدد احمدى نژاد را براى نظام و كشور خطرناك توصيف كرده است، با اين حال از آن روز به بعد خط و خبرى روشن از او در رسانه ها ديده يا شنيده نشده است.
لذا شايع شده كه او سعى مى كند با وساطت قضيه را فيصله دهد يا از نفوذ خود در مجلس خبرگان رهبرى استفاده كرده چالش با خامنه اى را در پيش گيرد.انوش احتشامي، كارشناس امور ايران در دانشگاه دورهام بريتانيا مى گويد:
"از آنجا كه چيزى از خفا بروز نكرده است، مى توان گفت كه رفسنجانى تا كنون به موفقيتى دست نيافته است."خامنه اى با قاطعيت بر حرف خود ايستاده است و از احمدى نژاد حمايت مى كند. او تظاهرات هزاران هزار مردم را با پليس و بسيج سركوب مى كند. شوراى نگهبان هم اعلام كرده است كه اين انتخابات سالمترين انتخابات دوران جمهورى اسلامى است.
امام جمعه ى موقت تهران احمد خاتمى (راست افراطى) نيز در نماز جمعه 26/6/2009 خواهان "اعدام نامطيعان" از رهبرى شد.موسوى و بعضى از سران اصلاحگرا در جايگاه خامنه اى شك روا داشته و شكافى در حاكميت انداخته اند كه سابقه چندانى نداشته است.اكنون رفسنجانى در مخالفت با احمدى نژاد تنها نيست.
آيت الله منتظرى، محمد خاتمى، ناطق نورى، لاريجانى وبسيارى ديگر با احمدى نژاد مخالفند.
رفسنجانى رياست مجلس خبرگان رهبرى (با 88 عضو روحانى) را دارد و مى تواند در جهت عزل رهبر حركت كند.ولى ناظران مى گويند رفسنجانى نمى خواهد در شرايط حساس فعلى عزل رهبرى را خواستار شود.
به هر حال اين بر عهده ى رهبرى نظام است. اگر بخواهد از وساطت رفسنجانى بهره گيرد، اين سياستمدار مى تواند پل خوبى بين خامنه اى و ساير علماء و نيروهاى اصلاح طلب باشد.

موسوى و خامنه اى، دوئل يا دوى ماراتون

برزکوه نیوز: العربیه : ولايت فقيه وجنبش سبز انتخابات ايران در دو خط موازى پيش مى روند

در حالى كه تظاهرات روزانه و تكبير گويى هاى شبانه در ايران ادامه دارد، گزارشها حاكى از آن است كه نه مير حسين موسوى قصد كوتاه آمدن دارد ونه ولى فقيه حامى اصلى احمدى نژاد سر سازگارى با اعتراضات مردمى نشان مى دهد.
ميرحسين موسوى در روز پنجشنبه 25/6/2009 با صدور هشتمين بيانيه ى خود از مردم معترض به نتايج اعلام شده ى انتخابات رياست جمهورى خواست با "متانت و آرامش به اعتراضات خود ادامه دهند" وى سازمان صدا وسيما (يگانه نهاد راديو تلويزيونى در ايران) را كه تحت امر رهبرى نظام است به "وارونه جلوه دادن حقايق وپنهان كردن واقعيات" متهم كرد. موسوى تاكيد كرد كه"آن‌ها هستند که هنوز با اتکاء به امکاناتی که متعلق به عموم مردم است در راستای منافع گروهی خود بی‌پروا به دروغ‌گویی و پرونده سازی برای دیگران ادامه می‌دهند و افعالی را که خود عامل آن هستند را به بنده نسبت می‌دهند. آنان غافلند که موسوی با این ترفندهایی که ماهیت آن برای همه مردم روشن شده است از صحنه بیرون نمی‌رود".اين در حالى است كه رهبر ايران ولى فقيه آيت الله على خامنه اى به صراحت اعلام كرده است: "نظام كوتاه نخواهد آمد". مقام رهبرى نظام ايران در ديدار روز چهارشنبه ى خود با نمايندگان پارلمان ايران گفت: "من در مساله انتخابات بر اجرای قانون تاکید کرده و می‌کنم" وى افزود: "نه نظام و نه ملت به هیچ قیمتی تسلیم فشارها نخواهد شد".ليكن موسوى با اشاره به زمزمه هايى در پارلمان ايران جهت مقدمه چينى براى دستگيرى او مى گويد: "حاضر نیستم به خاطر مصالح شخصی و هراس از این گونه تهدیدها از ایستادگی در سایه شجره سبز استیفای حقوق ملت ایران که امروز به خون به ناحق ریخته شده جوانان این کشور آبیاری شده است لحظه ای صرف‌نظر نمایم."موسوى در اين راه تنها نيست. علاوه بر مردمى كه در خيابانها شعار اعتراض سر مى دهند، ونهادهاى جهانى كه به انتخابات ايران و اقدامات بعدى حكومت به ديده ترديد و بهت وانتقاد مى نگرند، و حتى علاوه بر صدها چهره سرشناس مطبوعاتى وسياسى كه در پشت ميله هاى زندان دست از حمايت او برنداشته اند، حاميانى از حوزه علميه ى قم (قويترين نهاد مذهبى شيعه) دارد.به عنوان مثال آيت الله سيد حسين موسوى تبريزى دبير کل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم و دبیرکل خانه احزاب ايران در مصاحبه با وبگاه "ثانيه نيوز" (حامى احمدى نژاد) بتازگى با اشاره به آمارى همچون 201 در صد بودن آراى صندوقهاى شهر رى نسبت به واجدين شرايط در آنجا، اظهار داشته است: "شورای نگهبان از چند ماه پيش بی‌طرفی خود را در انتخابات نقض کرد، نمی‌تواند برای بررسی صحت يا سقم نتايج انتخابات «حَکَم» باشد". وى مى افزايد: "آقای موسوی از حقوق مردم دفاع می‌کند و اقدامات وی تاکنون حقوقی و قانونی بوده است؛ وقتی می گويد به شورای نگهبان اطمينان ندارم خيلی از مردم اين عقيده را دارند".به نظر مى رسد كه "ولايت مطلقه فقيه" كه در قانون اساسى ايران از اختيارات بالايى برخوردار است با "حقوق و آزاديهاى مصرح در همين قانون و از جمله ماده 27 آن مبنى بر حق شهروندان در تظاهرات مسالمت آميز در تضادى پايان ناپذير قرار گرفته است. جنبش سبز انتخابات ايران با طرح حقوق و آزاديهاى مذكور در قانون اساسى در خطى موازى با خط ولايت مطلقه پيش مى رود. اكنون موسوى رهبرى اين جنبش را بطور ناخواسته كسب كرده است. ولى او مصمم و پايدار در مقابل طرف روبرويش ايستاده است، يا به عبارت بهتر به موازات طرف مقابل پيش مى رود. در اين مصاف، شايد دوئل به نفع موسوى نباشد، ليكن او به يقين دوى ماراتون را خواهد برد.

برزکوه نیوز: گويا نيوز: میرحسین موسوی در حبس خانگی است (ویژه خبرنامه گویا)

بر اساس گزارش های موثق رسیده به خبرنامه گویا از روز دوشنبه گذشته هرچند رسما اعلام نمی شود اما میر حسین موسوی تقریبا در بازداشت خانگی است.
بر همین اساس از این پس هرگونه برنامه ای که اعلام می شود ارتباطی به او ندارد و صرفا برای حمایت از او است. در همین حال قصد حکومت هم این است که هرگونه حرکتی را به او نسبت دهند و او را مسئول اعلام کنند.
به گفته یک منبع موثق دیگر، همه رابطین او دستگیر شده و هر روز تعداد تازه ای دستگیر می شوند. این درحالی است که همه کادر روزنامه کلمه سبز و کارکنان سایت کلمه بازداشت شده اند و در نتیجه سایت کلمه از کنترل نزدیکان مهندس موسوی خارج شده است.
بر همین اساس حتی اعضای خانواده میر حسین موسوی نیز تحت نظر هستند.
به گفته این افراد در حال حاضر تنها منابع موثق اطلاعیه های ستاد مردمی یا حامیان موسوی خواهند بود و تنها سایت قابل اعتماد نسیم فردا nasimfarda.com معرفی شده است.
به گزارش نزدیکان مهندس موسوی شمار دستگیرشدگان از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته و از خیلی ها خبری در دست نیست.

برزکوه نیوز: گويا نيوز: بيانيه شماره ۸ مهندس موسوی: با ترفندهايی که ماهيت آن برای همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمی روم

مهندس ميرحسين موسوی بيانيه شماره ۸ خود که حاوی نکات مهمی درباره وارونه جلوه دادن واقعيت ها ، کوتاه نيامدن از استيفای حقوق ملت ايران که امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين کشور آبياری شده ، چگونگی ادامه يافتن اعتراض ها در عين حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش و ... است را در اختيار سايت «کلمه» قرار داد. متن کامل بيانيه به شرح زير است.
بسمه تعالی
مردم هوشيار و شريف ايران طی روزهای اخير صدا و سيما، خبرگزاريهای دولتی، برخی روزنامه های دولتی و سايتهای اينترنتی وابسته به دولت و روزنامه کيهان، بخش عمده ای از فضای خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حين و پس از برگزاری دهمين انتخابات رياست جمهوری ايران رخ داد، اختصاص داده اند. آنها با استفاده از امکاناتی که متعلق به شماست، نه تنها به پنهان ساختن تخلفات و حوادث دلخراشی که در ايام اخير اتفاق افتاد می پردازند بلکه مسئولان مستقيم و غيرمستقيم آن را کسی معرفی می کنند که تنها شما را در مسير احقاق حقی که داشته ايد همراهی کرده است.
واقعيتی که آنان بيهوده تلاش می کنند ناديده انگارند آن است که در اين انتخابات تقلبی بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به اين وضعيت به گونه ای غيرانسانی مورد هجوم قرار گرفته و کشته، زخمی و يا بازداشت شده اند. اگر با مسببين جنايت کوی دانشگاه در ۱۸ تير ۱۳۷۸ به گونه ای مناسب و قانونی برخورد می شد امروز شاهد تکرار آن فجايع در ابعادی وسيع تر و وارونه جلوه دادن واقعيتها به گونه ای جسورانه تر نبوديم.
همان ها هستند که هنوز با اتکاء به امکاناتی که متعلق به عموم مردم است در راستای منافع گروهی خود بی پروا به دروغ گويی و پرونده سازی برای ديگران ادامه می دهند و افعالی را که خود عامل آن هستند را به بنده نسبت می دهند. آنان غافلند که موسوی با اين ترفندهايی که ماهيت آن برای همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمی رود. آنچه در اين روزها رخ داد اصل نظام جمهوری اسلامی را که ميراث امام بزرگوار و شهدای گرانقدرمان است هدف قرار داده و اين چيزی نيست که بتوان به سادگی از کنار آن گذاشت و با طرح اتهاماتی اينگونه و تهديد به محاکمه از آن صرفنظر نمود. من نه تنها از پاسخ گويی در برابر اين اتهامات واهمه ای ندارم بلکه آمادگی دارم تا نشان دهم چگونه مجرمان انتخاباتی در کنار مسببان اصلی اغتشاشات اخير قرار گرفتند و خون مردم را بر زمين ريختند و اکنون کوشش می کنند صحنه هايی را که صدها شاهد و دهها تصوير آن را گواهی می دهند به گونه ای ديگر جلوه دهند؛ آماده ام تا نشان دهم چگونه کسانی که عملشان در راستای ايجاد هرج و مرج در کشور؛ تضعيف نظام و منافع بيگانگان است تلاش نمودند به بهانه تخريب‌گريهای عناصری نامعلوم، جنبش سبز شما را اغتشاشگری و وابسته به بيگانه معرفی کنند؛ ولی حاضر نيستم به خاطر مصالح شخصی و هراس از اينگونه تهديدها از ايستادگی در سايه شجره سبز استيفای حقوق ملت ايران که امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين کشور آبياری شده است لحظه ای صرف‌نظر نمايم. از مجموع آرای ريخته شده در صندوقها تنها يک رأی متعلق به من است و شما به خوبی می دانيد که مشکل آنها با ميليونها رأيی است که جوابی برای سرنوشت آنها ندارند.
باز هم از عموم ملت شريف ايران متواضعانه درخواست می کنم با حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش، در دام بدخواهان که کوشش می کنند اين حرکت گسترده اجتماعی را شورش و اغتشاش و وابسته به بيگانه قلمداد کنند، نيافتند و با زيرکی و هوشياری که ويژگی ممتاز شماست اين توطئه ها را مهار نمايند. تداوم اعتراض در چارچوب قانون و با رعايت اصول و مبانی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی راهبرد اصلی است که ضامن تداوم و دسترسی به اهداف شماست. دشمن خارجی با همراهی ياران جاهل و طماع خود در داخل بر آنست که مطالبات اين حرکت عظيم خودجوش را به خوارج بيرون از نظام نسبت دهد و حتی الله اکبرهای از دل برآمده شما را چون قرآنهای سر نيزه معرفی کند. بر ماست که با رفتار و گفتار خود اين توطئه شوم را خنثی نماييم.
برادر و خدمتگزار شما –
ميرحسين موسوی چهارم خرداد ۱۳۸۸


برزکوه نیوز: گويا نيوز: ‏پيام آيت الله منتظری در اعتراض به عملکرد نامناسب مسئولان و سرکوب مردم
‏‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏

(الملک يبقی مع الکفر و لا يبقی مع الظلم )‏ ‏‏ ‏
ملت بزرگوار و فهيم ايران ‏ ‏سلام و تحيت به پيشگاه شما مردم غيور و فداکار، که يک بار ديگر همچون‏ ‏گذشته های پر افتخارتان در صحنه سياسی و اجتماعی کشور، رشادت و‏ ‏بلوغ فکری خويش را به اثبات رسانديد و برای احقاق حقوق از دست‏ ‏رفته خود، صبورانه سختی ها را تحمل نموديد; ولی مسئولين امور با آن که به‏ ‏يقين می‎دانند که همه منصب و مقامشان ثمره جانفشانی ها و از‏ ‏خود گذشتگی های شما ملت عزيز و بزرگوار است ، با کمال تأسف در برابر‏ ‏خواسته به حق شما مردم عزيز روشهايی اتخاذ نموده و به اعمالی دست زدند‏ ‏که در باور هيچ انسان منصفی نمی گنجد.
‏اينجانب که در حد توان خويش ، در مبارزات عليه رژيم گذشته و برقراری‏ ‏جمهوری اسلامی نقش داشته ام ، ضمن اظهار تأسف و ناراحتی از اين‏ ‏برخوردها و رفتارهای چند روز گذشته ، در برابر مردم احساس شرمندگی‏ ‏می‎نمايم و صراحتا اعلام می‎دارم که اسلام عزيز و سيره نبوی و منش‏ ‏علوی با رفتار حاکمان فعلی تفاوتی آشکار دارد. اين برخوردها و سياستها‏ ‏که زير لوای حاکميت دينی انجام می‎شود به يقين موجب بدبينی اقشار‏ ‏وسيعی از مردم به اصل اسلام و حاکميت دينی خواهد شد و زحمات‏ ‏ارزشمند علمای اسلام را از بين خواهد برد.‏ ‏در کشور و نظامی که به اسلاميت و شيعه بودن خويش می‎بالد چگونه در‏ ‏منظر و مرآی جهانيان و پس از گذشت فقط سی سال از پيروزی انقلاب و‏ ‏در حالی که هنوز توده های مردم صحنه های پايانی رژيم گذشته را به ياد‏ ‏دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ ديگر را به يک پادگان بزرگ تبديل‏ ‏کرده اند و با سياستهای غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل‏ ‏مردم قرار داده اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی که خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند، ناجوانمردانه به جان جوانان و‏ ‏مردان و زنان اين مرز و بوم تاخته و آنها را به خاک و خون می‎کشند. با‏ ‏انحصاری نمودن تمامی امکانات رسانه ای و تبليغاتی ، روشنفکران و‏ ‏فرهيختگان و دانشجويان که همگی چشم و چراغ و فرزندان اين ملت اند را‏ ‏وابسته به اجانب می‎خوانند و هر روز به بهانه ای واهی آنها را دستگير و‏ ‏زندانی می‎نمايند. اينان سرمايه های اين مملکت اند. چرا آمار فرار مغزها از‏ ‏کشور تا اين ميزان بالاست ؟‏ ‏آيا اين گونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشيع نمی شود؟! آيا‏ ‏روش و سيره پيامبر(ص ) و حضرت علی (ع ) که ما افتخار پيروی از آنان را‏ ‏داريم همين گونه بوده است ؟! رسول بزرگوار اسلام (ص ) و امير مومنان (ع )‏ ‏هيچ گاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشير‏ ‏ساکت ننموده و سياست ناپسند و نابخردانه خودی و غير خودی را در‏ ‏مورد مسلمين پياده ننمودند. اينکه عده ای نسبت به حکومت خودی بوده‏ ‏و بتوانند دست به هر جنايتی بزنند، به خوابگاه دانشجويان حمله نموده و آنها‏ ‏را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پايين پرتاب کنند،‏ ‏قتل های زنجيره ای را انجام دهند و فرهيختگان اين ملت را وحشيانه ترور‏ ‏نمايند و از مجازات مصون باشند، با هيچ دين و آئينی سازگار نيست ;‏ ‏خصوصا با شريعت مقدس اسلام که پيغمبر آن ( رحمة للعالمين ) است و‏ ‏جانشين بر حق او به خاطر درآوردن خلخال از پای زن يهوديه می‎فرمايد:‏ ‏اگر کسی از اين غصه بميرد بر او ملامتی نيست .‏ ‏اينجانب برای کليه شهدا مخصوصا شهيدان چند روز گذشته علو درجات ، و‏ ‏برای بازماندگان غمديده آنان صبر جميل و اجر جزيل از خداوند متعال‏ ‏خواهانم .‏ ‏توصيه من به ملت عزيز و بزرگوار ايران آن است که در کمال متانت و‏ ‏آرامش با آگاهی کامل خواسته های منطقی و بر حق خويش را پيگيری‏ ‏نمايند.‏ ‏به مسئولين و سردمداران حکومتی سفارش می‎کنم که با برخوردهای تند و‏ ‏غير عقلايی بيش از اين موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدايی مردم از‏ ‏نظام نگردند; و با دست برداشتن از لجاجت و اظهارات و عقايد اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بين خود و مردم تفرقه ايجاد نکنند; و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمايند; و با تشکيل هیأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختيارات تام ، انتخابات اخير را به سرانجامی قابل قبول برسانند; و باور‏ ‏داشته باشند که مقامات دنيوی پايدار نبوده و ارزشی ندارد و آيه شريفه ‏ ( تلک الايام نداولها بين الناس ) را آويزه گوش کنند. اگر مردم شريف‏ ‏امروز خواسته های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نکنند و‏ ‏مظلومانه سرکوب شوند، عقده هايی شکل خواهد گرفت که ممکن است‏ ‏بنيان هر حکومتی را هر چند مقتدر باشد برکند.‏ ‏در پايان حقيقت مرگ و قيامت را به خود و همگی افراد گوشزد نموده و از‏ ‏خداوند متعال می‎خواهم که توفيق ايمان و باور به ( انا لله و انا اليه‏ ‏راجعون ) را به همه ما عنايت بفرمايد. آمين رب العالمين .‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .‏ ‏۳ تير ماه ۱۳۸۸‏ ‏حسينعلی منتظری ‏اينجانب که در حد توان خويش ، در مبارزات عليه رژيم گذشته و برقراری‏ ‏جمهوری اسلامی نقش داشته ام ، ضمن اظهار تأسف و ناراحتی از اين‏ ‏برخوردها و رفتارهای چند روز گذشته ، در برابر مردم احساس شرمندگی‏ ‏می‎نمايم و صراحتا اعلام می‎دارم که اسلام عزيز و سيره نبوی و منش‏ ‏علوی با رفتار حاکمان فعلی تفاوتی آشکار دارد. اين برخوردها و سياستها‏ ‏که زير لوای حاکميت دينی انجام می‎شود به يقين موجب بدبينی اقشار‏ ‏وسيعی از مردم به اصل اسلام و حاکميت دينی خواهد شد و زحمات‏ ‏ارزشمند علمای اسلام را از بين خواهد برد.‏ ‏در کشور و نظامی که به اسلاميت و شيعه بودن خويش می‎بالد چگونه در‏ ‏منظر و مرآی جهانيان و پس از گذشت فقط سی سال از پيروزی انقلاب و‏ ‏در حالی که هنوز توده های مردم صحنه های پايانی رژيم گذشته را به ياد‏ ‏دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ ديگر را به يک پادگان بزرگ تبديل‏ ‏کرده اند و با سياستهای غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل‏ ‏مردم قرار داده اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی که خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند، ناجوانمردانه به جان جوانان و‏ ‏مردان و زنان اين مرز و بوم تاخته و آنها را به خاک و خون می‎کشند. با‏ ‏انحصاری نمودن تمامی امکانات رسانه ای و تبليغاتی ، روشنفکران و‏ ‏فرهيختگان و دانشجويان که همگی چشم و چراغ و فرزندان اين ملت اند را‏ ‏وابسته به اجانب می‎خوانند و هر روز به بهانه ای واهی آنها را دستگير و‏ ‏زندانی می‎نمايند. اينان سرمايه های اين مملکت اند. چرا آمار فرار مغزها از‏ ‏کشور تا اين ميزان بالاست ؟‏ ‏آيا اين گونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشيع نمی شود؟! آيا‏ ‏روش و سيره پيامبر(ص ) و حضرت علی (ع ) که ما افتخار پيروی از آنان را‏ ‏داريم همين گونه بوده است ؟! رسول بزرگوار اسلام (ص ) و امير مومنان (ع )‏ ‏هيچ گاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشير‏ ‏ساکت ننموده و سياست ناپسند و نابخردانه خودی و غير خودی را در‏ ‏مورد مسلمين پياده ننمودند. اينکه عده ای نسبت به حکومت خودی بوده‏ ‏و بتوانند دست به هر جنايتی بزنند، به خوابگاه دانشجويان حمله نموده و آنها‏ ‏را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پايين پرتاب کنند،‏ ‏قتل های زنجيره ای را انجام دهند و فرهيختگان اين ملت را وحشيانه ترور‏ ‏نمايند و از مجازات مصون باشند، با هيچ دين و آئينی سازگار نيست ;‏ ‏خصوصا با شريعت مقدس اسلام که پيغمبر آن ( رحمة للعالمين ) است و‏ ‏جانشين بر حق او به خاطر درآوردن خلخال از پای زن يهوديه می‎فرمايد:‏ ‏اگر کسی از اين غصه بميرد بر او ملامتی نيست .‏ ‏اينجانب برای کليه شهدا مخصوصا شهيدان چند روز گذشته علو درجات ، و‏ ‏برای بازماندگان غمديده آنان صبر جميل و اجر جزيل از خداوند متعال‏ ‏خواهانم .‏ ‏توصيه من به ملت عزيز و بزرگوار ايران آن است که در کمال متانت و‏ ‏آرامش با آگاهی کامل خواسته های منطقی و بر حق خويش را پيگيری‏ ‏نمايند.‏ ‏به مسئولين و سردمداران حکومتی سفارش می‎کنم که با برخوردهای تند و‏ ‏غير عقلايی بيش از اين موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدايی مردم از‏ ‏نظام نگردند; و با دست برداشتن از لجاجت و اظهارات و عقايد اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بين خود و مردم تفرقه ايجاد نکنند; و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمايند; و با تشکيل هیأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختيارات تام ، انتخابات اخير را به سرانجامی قابل قبول برسانند; و باور‏ ‏داشته باشند که مقامات دنيوی پايدار نبوده و ارزشی ندارد و آيه شريفه ‏ ( تلک الايام نداولها بين الناس ) را آويزه گوش کنند. اگر مردم شريف‏ ‏امروز خواسته های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نکنند و‏ ‏مظلومانه سرکوب شوند، عقده هايی شکل خواهد گرفت که ممکن است‏ ‏بنيان هر حکومتی را هر چند مقتدر باشد برکند.‏ ‏در پايان حقيقت مرگ و قيامت را به خود و همگی افراد گوشزد نموده و از‏ ‏خداوند متعال می‎خواهم که توفيق ايمان و باور به ( انا لله و انا اليه‏ ‏راجعون ) را به همه ما عنايت بفرمايد.
آمين رب العالمين .‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .‏
‏۳ تير ماه ۱۳۸۸‏ ‏حسينعلی منتظری

به پا خاستن سلطان، برای حفظ قدرت تا کجا پيش خواهند رفت؟ اکبر گنجی

برزکوه نیوز:گويا نيوز به پا خاستن سلطان، برای حفظ قدرت تا کجا پيش خواهند رفت؟ اکبر گنجی

وقايع روزهای گذشته به واقع يک کودتای انتخاباتی است که هدف نهايی آن فراتر از تثبيت دولت احمدی نژاد و به پيروزی رساندن او در يک مبارزه انتخاباتی است. آن چه اين روزها در حال وقوع است يک پروژه قبضه کامل قدرت، تغيير ترکيب طبقه حاکم سياسی، تصفيه مخالفان سلطان (علی خامنه ای) در ارکان و دستگاه های اداری حکومت، تسلط کامل بر منابع اقتصادی دولت، سرکوب مخالفان سياسی نهادی های مدنی و جنبش های اجتماعی است
توضيح: مقاله ی زير در تاريخ ۲۹ خرداد برای سايت فارن افرز نوشته شد. لينک آن در اينجا قابل دسترسی است:http://www.foreignaffairs.com/articles/65177/akbar-ganji/rise-of-the-sultans
ايران پارادوکسيکاترين کشور جهان است. از يک سو، ويژگی اصلی آن اين است که ساختار سياسی اش نظام سلطانی بنيادگرايی است که نماد بيرونی اش احمدی نژاد است. با اينکه تمامی قدرت در دست رهبر است که به کمک دلارهای نفتی و نيروهای نظامی-انتظامی- امنيتی و اطلاعاتی فرمان می راند، اما دولت های خارجی و رسانه های غربی اين نظام را با احمدی نژاد می شناسند و می شناسانند. از سوی ديگر، ايران از نظر پيش شرط های گذار به دموکراسی از اکثر کشورهای خاورميانه در سطح بالاتری قرار دارد. اکثريت مردم ايران مخالف اين رژيم بنيادگرايند. به نظر آنها،خامنه ای و احمدی نژاد با عث فرسايش عزت و کرامت و آبرو و غرور ايرانيان در انظار جهانی هستند. مهمترين عامل دوام نظام سلطانی و بنيادگرای ايران، استفاده ی از ابزار سرکوب است. انتخابات اخير ايران مويد اين مدعاست. اکثريت مردم فقط و فقط در اين انتخابات شرکت کردند تا از طريق نه گفتن به احمدی نژاد، به علی خامنه ای نه بگويند.رهبر که احمدی نژاد سخنگو و مجری اوامر اوست، زير بار رأی مردم نرفت و با تقلبی شگرف، آرای مردم را به جيب احمدی نژاد ريخت. پيروزی احمدی نژاد را معجزه ی الهی خواند و برای او جشن پيروزی در ميدان ولی عصر تهران برگزار کرد.
مردم تحقير شده، بيش از اين نمی توانستند دروغ و تلقب و نيرنگ را تحمل کنند، به خيابانها آمدند تا داد خود را بستانند. خامنه ای تنها چاره ی بيرون آمدن از اين بيچارگی را در سرکوب يافت. به دانشگاه ها هجوم آوردند و دانشجويان را لت و پار کردند، اموال عمومی را تخريب و به آتش کشيدند و مردم را به گلوله بستند،برخی از اصلاح طلبان را برنامه ريزان آوردن مردم به خيابان ها قلمداد کردند و آنها را بازداشت کردند تا مردم را به خانه هايشان بازگردانند،صدها تن را بازداشت کردند تا در دل مردم هراس افکنند. برنامه ريخته اند تا با برگزاری نمازجمعه به امامت خامنه ای،آوردن هزاران نفر از سراسر کشور، نشان دهند که رهبر پيروان زيادی دارد و خامنه ای با سخنان اش مخالفان را پس بزند.اگر رژيم موفق شود مردم را به خانه ها بازگرداند،سرکوب را به شدت گسترش خواهد بخشيد و حکومت رعب و وحشت را حاکم خواهد ساخت.وقايع روزهای گذشته به واقع يک کودتای انتخاباتی است که هدف نهايی آن فراتر از تثبيت دولت احمدی نژاد و به پيروزی رساندن او در يک مبارزه ی انتخاباتی است. آنچه اين روزها در حال وقوع است يک پروژه ی قبضه ی کامل قدرت ، تغيير ترکيب طبقه ی حاکم سياسی، تصفيه ی مخالفان سلطان(علی خامنه ای) در ارکان و دستگاه های اداری حکومت، تسلط کامل بر منابع اقتصادی دولت، سرکوب مخالفان سياسی نهادی های مدنی(احزاب، اتحاديه های صنفی و کارگری، روحانيون و روشنفکران مخالف)،و جنبش های اجتماعی(دانشجويان، زنان، کارگران و معلمان)است. هدف نهايی اين پروژه آفرينش يک طبقه ی حاکم يک دست و نوعی سرمايه داری دولتی است که پس از تثبيت وارد معامله با قدرت های سياسی در سطح منطقه و جهان شود. اين پروژه از هم اکنون با استقبال راست گرايان افراطی و نيروهای مخالف صلح و آرامش در سطح کشورهای منطقه از جمله اسرائيل مواجه شده و ترجيح احمدی نژاد بر رقبای اصلاح طلب در رسانه ها و مطبوعات اين کشور بازتاب يافته است.
دولت احمدی نژاد در صورت تثبيت مأموريتی شبيه دولت های اقتدار گرای بورکراتيک نظاميان در آمريکای لاتين و برخی دولت ها در بلوک شرق سابق را بر عهده خواهد گرفت. اين دولت ها بيش از هر چيز به تغيير ترکيب در طبقه ی حاکم ، تصفيه ی رقبای قدرتمند و تسهيل انباشت سرمايه توسط قشر مسلط اين طبقه علاقه دارند. آنها خود را نماينده ی "مردم" و "ملت" معرفی می کنند، اما از هرگونه هويت يابی مردم بر اساس تعلقات حرفه ای و شغلی ، از هرگونه سازمان يابی علائق اجتماعی و اقتصادی در قالب اتحاديه ها، سنديکاها، و احزاب جلوگيری می کنند. آنها با دموکراسی دشمنی بنيادين دارند و حتی همين نهادهای شبه دموکراتيک کنونی نظام جمهوری اسلامی(مجلس، و انتخابات براساس رقابت محدود) را هم تحمل نخواهند کرد. هدف نهايی ايجاد يک طبقه ی سرمايه دار دولتی است که در کنار بخش خصوصی دست آموز، فرايندهای ادغام در بازارهای جهانی را مطابق منافع خود و به زيان منافع اکثريت مردم اعم از کارگران، کارمندان، و بخش خصوصی مستقل از دولت هدايت کند. اين دولت ها با شعار مبارزه با فساد و جلوگيری از "ويژه خواری" به ميدان می آيند اما نظامی سرشار از تبعيض و متکی بر دستگاه های سرکوب می آفرينند که قادر به مبارزه ی واقعی با فساد، تبعيض و توزيع امتيازات ويژه بر اساس وفاداری سياسی نيست. بر مبنای آنچه گفته شد، کودتای انتخاباتی ايران، اهداف زير را تعقيب می کند:
۱- قبضه ی منابع در اختيار بخش دولتی (شرکت های دولتی، صنايع، بانک ها و...)توسط طبقه ی حامی رژيم سلطانی.۲- تسويه ی طبقه ی (نخبگان) حاکم فعلی و تغيير ترکيب طبقه ی حاکم از طريق افشاگری گزينشی و محاکمه ی مسولان سابق(هاشمی رفسنجانی، و...).۳- تمرکز قدرت در دستگاه اجرايی(دولت) و نهاد رهبری از طريق تعطيل کردن شوراهای عالی فرابخشی، سازمان مديريت و برنامه ريزی، افزايش قدرت وزير دادگستری(کنترل ديوان عدالت ادرای،و سازمان های تخصصی مثل پزشگی قانونی،و...) به منظور ايجاد دولت اقتدارگرای بورکراتيک. ۴- وارد شدن در معامله های منطقه ای و بين المللی (سياسی و اقتصادی) پس از يک دست کردن دستگاه قدرت.
امروز-۱۹ ژوئن- نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خامنه ای برگزار گرديد. او به صراحت گفت که ميان کانديداها و هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد :"اختلاف نظرهای متعددی درباره ی مسائل خارجی، نحوه ی اجرای عدالت اجتماعی و برخی مسائل فرهنگی وجود دارد". سپس افزود :"البته بنده برخی را برای خدمت به کشور مناسب تر می دانم ... نظر رئيس جمهور[احمدی نژاد] به نظر بنده نزديکتر است". به گفته ی او اتهام تقلب يازده ميليون رأی را دشمن[آمريکا و اسرائيل] ساخته اند.
خامنه ای گفت که زير بار خواسته های مردم تظاهر کننده نخواهد رفت: "با حرکات خيابانی نمی توان اهرم فشار بر ضد نظام به وجود آورد و مسئولان را وادار کرد زير بار خواسته های آنها بروند. اينگونه تصورات و محاسبه ها،اشتباه است و اگر اين تصورات غلط، عواقبی هم پيدا کند، مستقيماً متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد بود". او گفت اگر اين راه ادامه يابد، در وقت لازم به مردم خواهد گفت که چه کسانی در پشت صحنه فرماندهی اين تظاهرات را بر عهده دارند، و "صريح تر" با مردم سخن خواهد گفت. او سپس مخالفان را تهديد کرد و افزود که آماده ی شهادت است، و اگر کار به خشونت کشد، موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی "مسئول خون ها، خشونت ها و هرج و مرج ها خواهند بود". او تأکيد کرد که آنها بايد به تظاهرات خيابانی مردم پايان بخشند، "اگر خاتمه ندهند، مسئوليت تبعات و هرج و مرج آن، به عهده ی آنها خواهد بود".
بدين ترتيب تهران آماده ی تحولات جديدی است. مردم گفته اند به تظاهرات خود ادامه خواهند داد، خامنه ای هم برای ادامه چاره ای جز توسل به خشونت در پيش ندارد. برای اينکه هر قدر تظاهرات بيشتری صورت گيرد، به جمعيت افزوده خواهد شد و امکان سرکوب کمتر. مخالفان هم اگر پس نشينند، خامنه ای به تهاجم خود ادامه خواهد داد و پروژه يی را که تبيين کرديم، عملی خواهد ساخت.
اکبر گنجی

برزکوه نیوز: کاريکاتورهای آريا در گويا نيوز*

برزکوه نیوز: العربیه : يك روزنامه ايتاليايى: فتواى ترور موسوى وكروبى توسط مرجعى مهم صادر شد

دبى – سعود الزاهد
روزنامه ايتاليايى "كورير دلاسرا" به نقل از منابعى امريكايى كه نخواست نامشان را فاش كند، خبر از آن داد كه "آيت الله محمد تقى مصباح يزدى" مرشد و مراد احمدى نژاد اخيراً فتواى "مهدور الدم بودن" دو نامزد اصلاح طلب رياست جمهورى ايران "مهندس مير حسين موسوى" و "شيخ مهدى كروبى" را صادر كرده است.

اين خبر در حالى منتشر مى شود كه آيت الله خامنه اى در روز سه شنبه 23/6/2009 در پاسخ به نامه شوراى نگهبان قانون اساسى با تمديد مهلت بررسى شكايات و گزارشهاى تخلفات انتخاباتى را به مدت 5 روز ديگر موافقت كرد.

ليكن محسن رضايى سومين رقيب احمدى نژاد در انتخابات تاريخى جمعه 12/6/2009 از پيگيرى شكايات واعتراضات خود در اين زمينه منصرف شده است.مصباح يزدى درسال 1932 در شهر يزد متولد شد. وى علوم دينى را در يزد، قم و نجف، فرا گرفت. مدرسان وى آيت الله هايى همچون خميني، اراكى و بهجت بودند. او در 27 سالگى به درجه اجتهاد رسيد.او در زمان فعاليت انديشمند معروف شيعه دكتر على شريعتى (پيش از انقلاب 1979) به شدت با افكار و سخنرانى هايش مخالفت مى كرد.

وى پس از انقلاب دفتر همكارى حوزه و دانشگاه را به وجود آورد. او در حال حاضر جمعيت اهل بيت وپژوهشكده ى امام خمينى را در قم سرپرستى مى كند.

مصباح عضو مجمع مدرسين حوزه ى علميه ى قم مى باشد.مصباح در سال 1990 به عنوان نماينده ى مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبرى حضور يافت و در سالهاى بعد به نمايندگى از مردم تهران به اين مجلس رفت.او مرجعى بنيادگرا و بشدت دست راستى است تا جايى كه جنبش اصلاح طلبى دوره ى سيد محمد خاتمى را "پيشروى هواداران احياى كفر شاهنشاهى" خواند.

قتل هاى زنجيره اى نويسندگان و روشنفكراناكبر گنجى در يكى از كتابهاى خود كه در دسامبر 2000 منتشر ساخت، مصباح يزدى را متهم اصلى صدور فتواهايى دانست كه نويسندگان و روشنفكران مخالف را "مهدور الدم" مى كرد و ترور آنان را واجب شرعى جنايتكاران خودسر تلقى مى نمود.

گنجى نوشت: "مجوز قتلهاى زنجيره اى را مصباح يزدى صادر كرده است".محافل اپوزيسيون مصباح يزدى را متهم مى كنند به اينكه فتواى قتل تعدادى از افراد را در كرمان صادر كرده است.

حوادث كرمان موجب شد كه تعدادى از عناصر بسيج (شبه نظاميان حكومتى) دستگير شوند. اين عناصر اعتراف كردند كه در پى استماع سخنرانى"آيت الله محمد تقى مصباح يزدى" مبنى بر جائز بودن قتل مخالفان دست به كار شده اند.خود "آيت الله" در نامه اى كه به دادگاه ارسال كرد اين موضوع را كه "وى فتواى قتل 5 قربانى حوادث كرمان را صادر كرده است" رد كرد و تنها اين را پذيرفت كه "فتوايش امر به معروف و نهى از منكر را مستقيماً توسط نيروهاى بسيج جائز شمرده است".

مصباح يزدى حسب اطلاع، با "جمهوريت نظام" مخالف است وتنها معتقد به "حكومت اسلامى" است. او مى گويد : ولى فقيه نه از طرف مردم بلكه از طرف امام زمان برگزيده مى شود و وظيفه مردم كمك به او و اطاعت از اوست. به عبارت ديگر نماينده ى امام معصوم به گزينش از سوى مردم يا پذيرش راى و نظر مردم نيازى ندارد.

وى بارها به وضوح از احكام و فتواهاى خود مبنى بر ترور "كسانى كه آنها را مرتدان مى خواند" دفاع كرده است. او در نامه اى به آيت الله خامنه اى خواستار اعدام "هاشم آغاجرى" نويسنده واستاد دانشگاه و احمد قابل روحانى اصلاح طلب شده بود.

پيش از انتخابات اخير رياست جمهورى ايران اصلاح طلبان خبر از آن دادند كه مصباح يزدى "تقلب در انتخابات را شرعاً جائز دانسته و كارمندان وزارت كشور را به اين كار تشويق كرده است".

برزکوه نیوز: العربیه : كشته شدن دخترى ديگر در تظاهرات معترضان به انتخابات ايران

تهران، دبى- رسانه ها، (العربيه. نت)
تعدادى از وبگاه هاى ايرانى خبر از آن دادند كه در روز چهارشنبه 24/6/2009 در حمله ى نيروهاى حكومتى (بسيجي، انتظامى، لباس شخصى...) چندين نفر زخمى شدند و يك دختر 19 ساله نيز كشته شده است.

طبق گزارش امروز (چهارشنبه) كانال تلويزيونى "العربيه"، به نقل از شاهدان عينى كه اظهاراتشان در سايت "تويتر" ثبت و منتشر شده است، ميدان بهارستان و اطراف پارلمان ايران به ويژه از ساعت 4 بعدازظهر به بعد شاهد درگيريهاى شديدى بوده است كه تا زمان مخابره خبر ادامه دارد.

گزارشهاى تأييد نشده حاكى از آن است كه حداقل 2 نفر از تظاهركنندگان تير خورده اند و دخترى ديگر نيز كه گفته مى شود 19 ساله است، در اين تظاهرات جان باخته است.

يادآور مى شود كه جان باختن "ندا آقاسلطان" (27 ساله) بر اثر شليك گلوله در روزهاى اخير احساسات بسيارى از مردم ايران و جهان را برانگيخته است. يكى از سايتها خبر از آن داده است كه تظاهر كنندگان به طرف جنوب ميدان بهارستان در حركت بودند كه به شدت توسط نيروهاى بسيج سركوب شدند. پليس ايران ورودى مترو در اين ميدان را بسته است تا مانع پيوستن ديگران به اين تظاهرات شود و نيروهاى ضد شورش از گاز اشك آور عليه تظاهرات كنندگان استفاده مى كنند.

گفتنى است كه طبق ماده ى 27 قانون اساسى ايران تظاهرات تنها به شرط اخلال در مبانى اسلام ممنوع مى باشد. ليكن وزارت كشور ايران به كروبى و موسوى (معترضان انتخابات رياست جمهورى) مجوز برگزارى راه پيمايى نداده است.

از سوى ديگر محسن مخملباف كارگردان مشهور ايرانى كه در حال حاضر به عنوان سخنگوى جنبش اصلاحات در فرانسه فعاليت مى كند، در گفتگو با روزنامه ى اينديپندنت اعلام كرد كه:

"ميرحسين موسوى در محل اقامت خويش 24 ساعته تحت مراقبت امنيتى قرار دارد" وى افزود موسوى در حال حاضر نمى تواند به راحتى با هواداران خويش تماس برقرار كند.ناگفته نماند كه صدها نفر از فعالان سياسى و مطبوعاتى طرفدار موسوى هم اكنون در زندان به سر مى برند كه از سرنوشت بسيارى از آنها اطلاعى در دست نيست. در ميان اين افراد، اشخاص سرشناسى همچون سعيد حجاريان، ابطحى، زيدآبادى، و... وجود دارند.با اين حال زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوى به خبرنگاران گفت:

"من همچنان آزادانه به دانشگاه مى روم و تدريس مى كنم، ليكن مهندس موسوى از نظر ارتباط با ديگران مشكل دارد."

وزارت كشور ايران ضمن متهم كردن تظاهر كنندگان به "دريافت پول از سازمان جاسوسى امريكا" از ميرحسين موسوى خواسته است كه به "اخلال گرى ادامه ندهد".

كروبى وموسوى، احمدى نژاد را به مناظره طلبيدند

برزکوه نیوز: العربیه : منع سفارتخانه ها ورسانه ها درايران از نظردهى وخبررسانى

تهران، دبى- (العربيه)، خبرگزاريها
در پى افشاى حداقل 5 ميليون راى اضافپ در حدود 50 شهر ايران از سوى سخنگوى شوراى نگهبان قانون اساسى در روز 22/6/2009 (روز گذشته) مير حسين موسوى و مهدى كروبى دو نامزد اصلاح طلب مخالف احمدى نژاد رئيس جمهورى كنونى ايران امروز سه شنبه 23/6/2009 اعلام آمادگى كردند كه در مورد "تقلبات انتخاباتى" و ساير امور احمدى نژاد را به مناظره در انظار عمومى ملت بكشانند. اين در حالى است كه حكومت ايران و بويژه شوراى نگهبان ابطال انتخابات را منتفى دانسته است و با اعلام تاييد نتايج انتخابات از سوى اين شورا، قرار است مراسم تحليف وتنفيذ حكم رياست جمهورى مجدد احمدى نژاد در در فاصله زمانى 26 ژوئن تا 19 اوت برگزار شود.سخنگوى شوراى 12 نفره ى خبرگان قانون اساسى ايران ابراز عقيده كرد كه 5 ميليون راى در نتيجه ى نهايى تاثيرى نمى گذارد و احمدى نژاد همچنان رئيس جمهورى خواهد ماند. از سوى ديگر اسماعيل طهمورثى سخنگوى جامعه اسلامى دانشجويان ايران (وابسته به جناح راست اصولگرا) تهديد كرد كه در صورت استمرار خبر رسانى و نظر دهى از منابع بريتانيايى، سفارت بريتانيا از سوى دانشجويان تحت رهبرى اش به تصرف و اشغال در خواهد آمد. وى در همين رابطه به اشغال سفارت امريكا در 4 نوامبر 1979 توسط "دانشجويان خط امام" اشاره كرد كه منجر به گروگانگيرى 444 روزه كاركنان اين سفارت و بلوكه شدن اموال ايران در امريكا شد.در حالى كه موضع رسمى دولت ايران خلاف اين جهت گيرى اعلام مى شود، طهمورثى از مسئولان دولتش خواست چنين سفارتخانه هايى را ببندند و چنين ديپلماتهايى را اخراج كنند.سخنگوى وزارت خارجه ايران رسماً بريتانيايى ها را در "برافروختن آتش فتنه در ايران" مؤثر و مقصر دانست، حال آنكه پيش از اين در نامه ى دو هفته پيش رفسنجانى به خامنه اى به "شعله ور شدن آتش اعتراضات" اشاره ى صريح شده بود.ايران همچنين اظهار نظر بان كى مون دبيركل سازمان ملل در دفاع از معترضان ايرانى را محكوم كرد. او از مسئولان ايران خواسته بود از بكار گيرى خشنونت و سركوب عليه مردم معترض خوددارى كنند.آخرين گزارشها حاكى است صدها تن از فعالان مطبوعاتى و رسانهاى در ايران بازداشت شده اند و مطالب روزنامه هاى اصلاح طلب (احتمالاً باقى مانده) از سوى دادستانى بررسى و سانسور مى گردد.مجمع روحانيون مبارز به رياست سيد محمد خاتمى رئيس جمهورى اصلاح طلب پيشين طى نامه اى كه به وزارت كشور ارسال داشته اعلام كرده است كه هم شيخ مهدى كروبى و هم مهندس مير حسين موسوى علاقه و آمادگى آن را دارند كه به مناظره با احمدى نژاد در برابر بينندگان تلويزيون بپردازند، تا ملت ايران خود به قضاوت بپردازد.يادآور حدود 10 روز است كه مخالفان دولت احمدى نژاد به رهبرى موسوى به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه مى دهند و معتقدند كه "به آراء آنها خيانت شده و كسى ديگر بجز منتخب ملت، پيروز اعلام شده است". تا كنون دست كم 17 نفر جان خود را در تظاهرات اخير از دست داده اند و اين اعتراضات، صدها مجروح و بازداشتى داشته است.

دست روزگار

برزکوه نیوز: کاريکاتورهای آريا در گويا نيوز*

برزکوه نیوز: قلم : بازشماری آرا پس از تطبیق اسامی رای دهندگان با اطلاعات ثبت احوال
سیدعلی اکبر محتشمی پور و سید عبدالواحد موسوی لاری در نامه ای به آیت الله جنتی، پیشنهاد دادند با استخراج فهرست اسامی رای دهندگان و تطبیق آن با اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور بخشی از حقایق انتخابات روشن شود.
به گزارش قلم نیوز، متن نامه محتشمی پور و لاری به این شرح است:
بسمه تعالی
291/ص
1/4/1388
حضرت آیت الله جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی
سلام علیکم
نظر به بروز ابهام های متعدد در روند برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و شکایات فراوان ماهوی و شکلی سه نفر از چهار نامزد این دوره انتخابات در مراحل قبل، حین و بعد از اخذ رای، اینجانبان وزرای اسبق کشور، که خود مسئولیت برگزاری چند دوره انتخابات را بر عهده داشته ایم؛ پیشنهاد ذیل را - بعنوان روشی منطقی، قانونی و اقناعی برای معترضین - بمنظور راهگشایی و برون رفت از وضعیت موجود ارائه می نماییم:
با توجه به اینکه ته برگ تعرفه های مصرف شده در شعب اخذ رای موجود می باشد؛ ترتیبی اتخاذ نمایید تا تمامی این تعرفه ها در اختیار کمیته ای مورد اعتماد دست اندرکاران انتخابات و نامزدها قرار گیرد سپس به نحو مقتضی فهرست اسامی رای دهندگان استخراج و با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور - که دسترسی سریع به آن میسر است - تطبیق گردد؛ بدیهی است در این صورت تعداد دقیق رای دهندگانی که واجد شرایط قانونی بوده اند؛ مشخص خواهد شد و تنها پس از انجام این مرحله است که بررسی و بازشماری آرای موجود در صندوق های مورد تردید و مقایسه نتایج حاصله با مفاد فرم های 22 و 28 دارای معنا و روشن کننده حقیقت خواهد بود.

سیدعلی اکبر محتشمی پور ، سید عبدالواحد موسوی لاری

برزکوه نیوز: ایران پرس نیوز: سایتهای این جانیان تروریست را از کار بیندازید
درخواست یکی از خوانندگان:
تا دیر نشده کاری کنید! سپاه پاسداران با فتنه انگیزی و به کار گرفتن کلیه تریبون های دولتی در صدد تلاش برای نابودی جوانان مبارز ایران است ،سپاه تحت فرمان خامنه ای دجال در سایت گرداب تصاویر جوانان مبارز در تظاهرات های مردم را که اغلب در رسانه های خارجی انتشار یافته قرار داده و از مردم ایران خواسته است علیه یکدیگر جاسوسی کنند و در این راستا ایمیل آدرسی را در اختیار شهروندان قرار داده که مردم اطلاعات خود را به این ایمیل ارسال کنند. در این راستا مبارزان درون ایران طی پیامی که برای رسانه های خارج از کشور ارسال کرده اند از متخصصین ایرانی درخواست کرده اند که این ایمیل آدرس را از کار بیندازند در این پیشنهاد آمده:(رژیم از خبرچینان خود خواست تا در شناسایی اغتشاش کنندگان پلیس را یاری کنند و ایمیل آدرسی را اعلام کرد. لذا از هموطنان عزیز خواهشمندم به هر طریقی که خودشان بلد هستند این ایمیل خبرچینی را از کار بیندازند مثلا ارسال ملیونها ایمیل و ... با تشکر info@gerdab.ir info@police.ir
سایت گرداب که عکس های جوانان مبارز را انتشار داده را در زیر ملاحظه کنید
از متخصصین درخواست میکنیم که این سایتهای فتنه گر و ایمیل های مخرب وزارت اطلاعات و سپاه و پلیس را از کار بیاندازند
info@police.ir
info@gerdab.ir
http://www.gerdab.ir/fa/pages/?cid=407
http://gerdab.ir/fa/pages/contact.php
http://gerdab.ir/fa/pages/report.php

برزکوه نیوز: bbc : کارکنان روزنامه و سایت خبری موسوی "دستگیر شدند"

منابع نزدیک به ستاد میرحسین موسوی نامزد معترض به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، می گویند که نیروهای امنیتی دوشنبه شب اول تیر، با ورود به دفتر سایت "کلمه" و روزنامه "کلمه سبز" که متعلق به آقای موسوی است، "همه کارکنان را با خود برده اند."
از عده دقیق افراد دستگیر شده اطلاعی در دست نیست، اما براساس این گزارش ها، درمیان بازداشت شدگان، علیرضا بهشتی شیرازی، سردبیر روزنامه کلمه سبز، و پسر او که برای دیدنش به محل این روزنامه رفته بود و همه اعضای حاضر تحریریه و کارکنان فنی هم دستگیر شده اند.
بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به بخش فارسی بی بی سی گفت پس از اعلام نتایج انتخابات، مسئولان با حضور در محل چاپخانه روزنامه کلمه سبز خواستار توقف انتشار این روزنامه شده بودند اما با توجه به اینکه گردانندگان روزنامه حکم توقف انتشار کلمه سبز را غیر قانونی می دانستند با انجام هماهنگی و دعوت از کارکنان، درصدد انتشار روزنامه برای سه شنبه دوم تیر -امروز- بودند.
به گفته دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، جمعی از لباس شخصی های های ابتدا درصدد ورود به دفتر روزنامه برآمدند اما با مقاومت کارکنان روزنامه لباس شخصی ها ساعاتی بعد با حکم دادستانی وارد شدند و همه کارکنان اعم از روزنامه نگاران و کارمندان بخش فنی و سردبیر روزنامه را با خود بردند.
علیرضا بهشتی، سردبیر روزنامه کلمه سبز، از مشاوران میرحسین موسوی در دوران هشت ساله نخست وزیری آقای موسوی است و مدتی هم مدیر روابط عمومی آخرین نخست وزیر ایران بوده است.
آقای بهشتی همچنین یکی از مسئولان ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نیز محسوب می شود.
مجوز روزنامه "کلمه سبز" اسفند سال پیش به نام آقای موسوی صادر شد اما انتشار آن از روزهای آخر اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.
گزارش شده بود که این روزنامه پس از اعلام نتایج انتخابات برای انتشار و توزیع دچار مشکلاتی بود. از جمله گفته شده است مقام های امنیتی ساعاتی پس از پایان رای گیری در روز انتخابات، با حضور در محل چاپخانه روزنامه کلمه سبز، گردانندگان این روزنامه را به تغییر تیترهای اصلی واداشته بودند.
کلمه سبز در اولین سرمقاله خود با عنوان "کلام اول" نوشته بود که "می خواهد رسانه ای باشد برای همه کسانی که برای ایران و ایرانی جایگاهی رفیع تر قائل هستند."
سایت "کلمه" هم که پیش از روزنامه کلمه سبز کار خود را آغاز کرده بود، همزمان با اعلام نامزدی آقای موسوی شروع به کار کرد و به انتشار مواضع او پرداخت.
یکی از منابع اصلی انتشار بیانیه های اعتراضی آقای موسوی پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وبسایت "کلمه" بوده است.

برزکوه نیوز: کاريکاتورهای آريا در گويا نيوز*

برزکوه نیوز: طرح ندا ازیک نقاش ایتالیایی


برزکوه نیوز: مهدی کروبی: به جای اتلاف وقت، انتخابات را باطل کنید.
مهدی کروبی با نگارش نامه ای سرگشاده به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره تعداد شهرستان هایی که آرای انها بیش از ۱۰۰ درصد بوده است اعتراض کرد.در این نامه به شورای نگبهان پیشنهاد شده که به جای اتلاف وقت در شمارش آرا صندوق‌هایی که طی ده روز
گذشته در اختیار وزارت کشور بوده، با ابطال انتخابات مردم را خشنود کند و آرامش را به جامعه بازگردانند و کشور را از خطری عظیم رها سازند.

متن کامل این نامه به شریح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای کدخداییسخنگوی محترم شورای نگهبان

با سلام

اگرچه تاکنون در خصوص اثبات تقلب و تایید بر بطلان انتخابات شواهد و قرائن مشهودی ارائه شده است اما پرداختن به نکته اخیرالذکر شما نیز ضرورت دارد.

اظهارات امروز شما در خصوص تعداد شهرستان‌هایی که آرای آنها بیش از ۱۰۰درصد واجدین حق رای بود موجب تاسف گردید و شاهدی دیگر بر وجود گرایش جانبدارانه از نتایج موجود است. اینکه شما تعداد این حوزه‌ها را ۵۰ مورد و نه ۱۷۰ شهرستان دانسته‌اید و کل آرای آنها را فقط ۳میلیون دانسته‌اید که تاثیری در نتایج انتخابات ندارد، در این خصوص باید متذکر شد که اولا حداکثر مشارکت معمول را اگر ۸۵ یا حتی ۹۰ درصد فرض کنیم، تعداد مناطقی که بیش از حداکثر ممکن رای داده‌اند بالای ۲۰۰ منطقه خواهد شد، به‌علاوه به همین نسبت هم در شهرها و مناطق دیگر رای به صندوق‌ها ریخته شده و برآوردها از رای دادن افراد نیز حاکی از آن است که امکان نداشته است که بیش از ۳۰ یا ۳۲ میلیون رای در فرصت موجود با تعداد حوزه‌های تعیین‌شده از مردم اخذ شود، این خطای اعلان شده از سوی شما، فقط آن بخش از کوه یخ است که روی آب دیده می‌شود و جزو کوچکی از مجموعه خلاف‌های انتخاباتی است.

شورای نگهبان قبلا با همین استدلال که مجموع آرا در برخی حوزه‌های رای‌گیری بیشتر از واجدین حق رای بوده، آن حوزه را باطل اعلان کرده، اما این مساله در انتخابات اخیر فقط محدود به این حوزه‌ها نیست، بلکه در اغلب مناطق جریان داشته است و جالب اینجاست که ناظران شورای نگهبان که در تعیین صلاحیت هیات‌های اجرایی هم نظارت داشته‌اند، چرا در روز رای‌گیری گزارشی از این تخلفات عظیم نداده‌اند؟! آیا همین دلیل بر بطلان کل فرایند انتخابات کافی نیست؟

پیشنهاد می‌کنیم که شورای محترم نگهبان به جای اتلاف وقت در شمارش آرا صندوق‌هایی که طی ده روز گذشته در اختیار وزارت کشور بوده و هر کاری خواسته با آن انجام داده،‌ تصمیم نهایی را گرفته و با ابطال انتخابات مردم را خشنود کند و آرامش را به جامعه بازگردانند و کشور را از خطری عظیم رها سازند.

مهدی کروبی

سحام نیوز

برزکوه نیوز: العربیه :هماهنگی میان خاتمی ورفسنجانی برای بیرون رفت از بحران کنونی ایران
(العربية) - حسين شحاده
بر اساس گزارش های دریافتی از ایران هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری و محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران تلاش های مشترکی را برای بیرون رفت از بحران کنونی ایران که به دنبال اعتراض میلیونی هواداران میر حسین موسوی و شیخ مهدی کروبی علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آغاز گردید دنبال می کنند .

تلویزیون العربیه روز دوشنبه 22-6-2009 با استناد به برخی گزارش ها اعلام داشت که آقای رفسنجانی سعی دارد موافقت اعضای مجلس خبرگان با ایجاد شورای رهبری را جهت جایگزین کردن این شورا با منصب ولایت فقیه را که هم اکنون خامنه ای در راس آن قرار دارد به دست آورد.

در همین حال فیلمی بر روی یتیوب به نمایش گذاشته شده است که درسال 1988 از جلسه ی مجلس خبرگان فیلمبرداری شده است ، در آن جلسه رفسنجانی با تمام توان خود مجلس خبرگان را قانع ساخت تا با رهبری خامنه ای به عنوان جانشین آیت الله خمینی موافقت کنند.

رفسنجانی در جلسه ی مزبور با مهارت بالای سیاسی خود بحران خلا رهبری پس از درگذشت خمینی را حل کرد، با استناد به آنچه در جلسه ی سال 1988 صورت گرفت تحلیلگران بر این باورند که وی این بار نیز می تواند بحران کنونی ریاست جمهوری ایران را به سود میر حسین موسوی به پایان برساند، درصورت تحقق چنین امری موازنه ی قدرت در ایران کاملا دگرگون خواهد شد.

از سوی دیگر گفته شده است که وی توانسته است موافقت 50 عضو از 80 عضو مجلس خبرگان را برای بحث درباره ی حل این بحران را که چه بسا به سناریوهای مختلفی منجر گردد به دست آورده است.

برنامه ی پانورامای العربیه با مشارکت صاحب نظران در امور ایران برای چندمین شب متوالی بحران کنونی ایران را با بحث درباره ی اصل ولایت فقیه مورد بررسی قرار داد . طبق گزارش های رسیده ملاقات های چندی میان رفسنجانی و مراجع مذهبی واعضای مجلس خبرگان رهبری در قم انجام گرفته است ومسایل مرتبط به بحران کنونی ایران به بحث گذاشته شده است .

اما برجسته ترین راه حل پیشنهادی همان ایجاد شورای رهبری است زیرا ولی فقیه کنونی در نظر پیشنهاد کنندگان این طرح با حمایت خود از احمدی نژاد صلاحیت خود را از دست داده است.در همین راستا گزارش شده است که خاتمی ورفسنجانی هماهنگی هایی را برای ایجاد راه حلی برای بیرون رفت از این بحران انجام داده اند .

شایان ذکر است که در صورت تغییر ولی فقیه ویا تشکیل شورای رهبری کمیته ی بررسی عملکرد ولی فقیه پیشنهاد خود را در اینباره به هیات امنای مجلس خبرا برای تصویب ارایه خواهد کرد. این هیات می تواند مساله ی برکناری خامنه ای را بررسی کند.برای تحقق چنین هدفی موافقت اکثریت نیمی از اعضا به اضافه ی یک عضو ضروری است. ولی این نگرانی وجود دارد که چنین تصمیمی چه به بسا با مخالفت سپاه پاسداران ونیروهای بسیج روبرو شود .

از سناریوهای دیگری که گفته شده است رفسنجانی آن را پیشنهاد کرده است ، سناریوی استعفای محمود احمدی نژاد به عنوان راه حل منطقی برای پایان دادن این بحران می باشد.

رسوايي آمونيان

برزکوه نیوز:حزب الفرقان : رسوايي آمونيان

آنخ ماهوي ايران خامنه اي و باند حاكمه كه خودشان را حاكم بر سرنوشت ملت ميدانند با يك برنامه ي حساب شده و از پيش طراحي شده به منظور كشيدن مردم به صحنه ي انتخابات، هر چهار كانديداي دهمين دوره رياست جمهوري را كه ريخته گران شوراي نگهبان آنها را براي مردم تعيين و نصب كرده بودند به مناظره تلويزيوني وا داشتند – اما فكر نمي كردند كه اين مناظره به قيمت رسوايي سردمداران رژيم تمام خواهد شد و ناخواسته برخي از واقعيتها بر ملا خواهد شد – و سپس بعد از انتخابات ( 22/3/88) بلافاصله دست بكار شدند و همه ي موازين ديني و اخلاقي را بنا به عادت ديرينه خويش كنار گذاشتند و با بي شرمي تمام از حضور گسترده ي مردم در پاي صندوقهاي رأي كه در حقيقت " نه " گفتن به استبداد خامنه اي و احمدي نژادها بود، سوء استفاده كردند و به آراي ملت اهانت ورزيدند و براي چندمين بار مردم را فريب دادند و نتايجي را اعلام داشتند كه خودشان هم آن را باور نداشته و ندارند!خامنه اي كه در حال حاضر طبل رسوايي وي در داخل و در خارج از كشور به صدا در آمده است به خاطر ادامه ي حاكميت استبدادي خويش حتي منتظر تأييد شوراي نگهبان اين نهاد دست نشانده خود هم نشد و با عجله و با كودتا عليه آراي مردم و با تقلب آشكار، احمدي نژاد اين آدمك بي شخصيت و بي شعور و بي منطق را برنده ميدان اعلام كرد و به او تبريك گفت و از مردم خواست كه اين دروغگوي تحميل شده را بدون چون و چرا بپذيرند، اما ملت ايران بعد از اعلام نتائج به خيابانها ريختند و با شعارهاي كوبنده خويش از جمله :
" سيدعلي پينوشه، ايران شيلي نمي شه! " مشت محكمي به دهن خامنه اي و همه ي ولايت سالاران زدند و به آنها " نه " گفتند و اعتراض خودشان را از تقلب واضح و آشكار در انتخابات اعلام داشتند كه مسلما اين حق طبيعي مردم بوده و هست.و از آنجايي كه انحصارطلبان بسيار مغرور و خودخواه و مست قدرتند، به جاي تعقل و خردمندي، در قبال حق خواهان ايستادند و با خشونت تمام به سركوب مردم پرداختند و به بازداشت كردن مخالفين و كشتن و ضرب و جرح ولت و كوب معترضين روآوردند و نهايت ددمنشي و خيانتكاري و جنايت پيشگي خودشان را نشان دادند و بي ديني و بي عهدي و بي امانتي خويش را آشكار ساختند و يقينا در طول سي سال دوران حكومت خونبارشان همين گونه بوده اند، زننده تر آنكه احمدي نژاد اين انسان پست دروغگوي در مانور قدرت در جمع هواداران خود در تهران ( روزيكشنبه 24/3/88) از هزاران مردم به پا خاسته اي كه به خيابانها ريختند و به تقلب واضح و آشكار در انتخابات اعتراض كردند و در پي تكليف آراي خود برآمدند، از اين انسان هاي مسالمت جوي و حق خواه به چهار تا خس و خاشاك ياد كرد و با كمال بي شرمي در طي مصاحبه اي اعلام كرد: " در اين كشور قانون حاكم است " ؟!، البته قانون زور و تقلب، قانون اهانت به شعور مردم، قانون ولايت سالاري و بي پاسخي به خواسته هاي مردم، قانون حاكميت دروغ و استبداد، قانون بيگانه پروري و مردم ستيزي، قانون تشخيص و تصميم خامنه اي براي همه ي ملت، قانون تبعيض و حق كشي و... ولايت سالاران و در رأس آنها خامنه اي با دست كاري واضح در آراي مردم و پيروز جلوه دادن عروسك بي اختياري چون احمدي نژاد، نشان دادند كه حكومت آنان بر آمده از مردم نيست و اين رژيم به هيچ وجه ظرفيت اصلاح پذيري را ندارد و زورمداران تحت هيچ شرايطي حاضر نيستند به مطالبات بر حق مردم پاسخ دهند و به آراي ملت احترام بگزارند، بنا به باور اين از خدا بي خبران به ويژه خامنه اي چنانچه در خطبه هاي روز جمعه 29/3/88 در مصلاي تهران با صراحت اعلام داشت: شركت گسترده مردم در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري بيانگر تأييد نظام ولايت فقيه بوده و لاغير و مهم نيست كه مردم به چه كسي از چهار كانديداي مورد تأييد نظام رأي داده اند؟!خامنه اي كه خود را نماينده امام زمان مي داند و اين مملكت را مملكت ايشان، وانمود ساخت كه خواسته ي مردم بايد در خواسته ي او ذوب شود؛ چرا كه او خودش را قيم آنان مي داند و اين حق را براي خود قايل است كه به جاي همه مردم تصميم بگيرد و فرد دلخواه خود را بر مسند قدرت نشاند! و بنا به زعم واهي او آزادي و دموكراسي يعني همين و بس! اما اين بار، خامنه اي و دار و دسته ي او كور خوانده اند و ملت آزاده ي ايران با شعارهاي كوبنده و تظاهرات میليوني و پيوسته ي خود نشان دادند كه بيش از اين اجازه نخواهند داد با آراي آنان بازي شود و مستبدان به جاي آنان تصميم بگيرند و با سرنوشت ملت بازي كنند از اين رو اقشار مختلف مردم كه از اختناق و خودكامگي ها خسته و درمانده شده اند ناگزير به خيابانها ريختند و انزجار و تنفر خويش را از حكومت قشري و خونخوار ولايت فقيه اعلام داشتند و با شهامت تمام ديوار استبداد را شكستند و علي رغم خواست ولايت سالاران و به كوري چشم ايشان اين موج برآمده از مردم تا بدست آوردن آزادي مطلق از قيد و بند ولايت فقيه به پيش خواهد رفت.آنچه كه امروزه در خيابانهاي تهران و ساير شهرهاي ايران ديده مي شود نتيجه سي سال خفقان و استبداد ولايت فقيه است و سركوبهاي خشن حكومت با وارد كردن چريكهاي مزدور حزب الله و سوري و عراقي هم هرگز نخواهد توانست براي هميشه مانع از اين بشود كه حق خواهان از حقوق حقه ي خود دست بردارند، هر چند باند رفسنجاني و احمدي نژاد با جدال قدرت تحت عنوان مبارزه با فساد مالي و تقلب در انتخابات در پي حذف يكديگرند و سعي در كنترل تظاهرات دارند اما مردم خواسته هاي بالاتر از شوت كردن احمدي نژاد را دارند بايد احمدي نژادها از ميان بروند و حكومت جور و فساد ولايت فقيه براي هميشه از بيخ و بن برچيده شود كه با ايستادگي جوانان به پا خاسته اين كار بياري خداوند اتفاق خواهد افتاد و همه ي دست اندركاران نظام خودكامه ي ولايت فقيه با دست هاي پر توان جوانان غيور ايران زمين به خاك مذلت خواهند افتاد و سزاي اعمال ننگين خودشان را خواهند ديد.


خس وخاشاك تويي، قاتل وسفاك تويي

لات ودغلكارتويي، بي دين وبي عارتويي

مرگ براحمدي نژاد، مرگ برخامنه اي

مرگ برديكتاتور


زنده باد آزادي ، زنده باد ايران

برزکوه نیوز: مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران.

مجید دری، فعال دانشجویی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.این دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه، صبح روز جاری در منزل مسکونی خود در شهر تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
ماموران امنیتی در زمان بازداشت آقای دری از خشونت زیادی استفاده نموده و به لوازم منزل ایشان نیز آسیب وارد کردند، محتمل است بازداشت این دانشجوی محروم از تحصیل در ادامه روند بازداشت گسترده فعالان سیاسی و مدنی در سراسر کشور که با پایان انتخابات ریاست جمهوری در ایران آغاز شده است باشد

برزکوه نیوز: العربیه : احتمال تشكيل شورای رهبری گروهى در ايران والغاى ولايت فقيه

دبى - (العربيه) نجاح محمد على
در حال حاضر، اعضاى مجلس خبرگان ومراجع مذهبى در قم، به منظور ايجاد راه حلى براى بحران كنونى ايران كه به دنبال اعلام نتايج انتخابات جنجال برانگيز اخیر به وقوع پیوست ،طرح هايى را درباره ى چگونگى تشكيل شورای رهبری گروهی در ايران به عنوان جایگزین ولى فقيه، مورد بحث وبررسى قرار داده اند.
منابع ایرانی به "العربيه.نت" اطلاع داده اند كه تعدادى از اعضاى مجلس خبرگان متشكل از روحانيون ومراجع برجسته ى قم، كه مسئوليت بركنارى ويا تعيين ولى فقيه را برعهده دارد، اخيرا طى ملاقات با علی اكبر هاشمى رفسنجانى، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران ورئیس مجلس خبرگان رهبری ، تمايل خود را به تشكيل يك شورای گروهى اظهار داشتند.اين موضع گيرى در پى جانبدارى آيت الله سيد على خامنه ای، ولى فقيه كنونى از احمدى نژاد رئيس جمهورى ايران كه مدت رياست اش به پايان رسيده، صورت گرفته است.
به اعتقاد اعضاى مجلس خبرگان ، ولى فقيه در حال حاضر، شرايطی را که قانون برای رهبرى در نظر گرفته است از دست داد.منابع مزبور با اشاره به ديدار رفسنجانى با برخى مراجع قم وديگر اعضاى برجسته ى مجلس خبرگان از جمله سيد جواد شهرستانى، نماينده ى آيت الله على سيستانى در قم، گفتند كه رفسنجانى در پشت پرده تلاش دارد بحران كنونى ايران كه كليه ی شهرهاى اين كشور فرا گرفته است پايان دهد.
به گفته ى اين منابع، رفسنجانى، از یاد نبرده است که چگونه در دوران "امام خمينى رهبر انقلاب اسلامى" با همكارى مراجع مذهبى، بن بست ها ورويداد هاى خطرناك را در كشور كنترل و برای آنها راه حل ایجاد می کرد .همچنان گفته شده است كه رفسنجانى طى ملاقات با مراجع دينى قم، موضوع كناره گيرى احمدى نژاد را به عنوان راه حلى براى پايان بخشيدن به بحران كنونى مورد بحث وبررسى قرار داده است. كه اين امر مى تواند منجر به خروج ايران از بن بست سياسى از یک سوی و پایان بخشیدن به تنش با آمريكا وبرخى كشورهاى اورپايى از سوی دیگر شود .
به گفته ى منابع مذكور، رفسنجانى به مراجع قم گفته است كه رهبر مى بايست پدر همه ى ملت و نه پدر گروه معينى باشد.گفتنى است كه رفسنجانى در نماز جمعه گذشته كه در آن ولى فقيه سخنرانى كرد، واحمدى نژاد را به عنوان رئيس جمهور منتخب آتى اعلام كرد، حضور نداشت.لازم به ذكر است كه در پى تظاهرات معترضانه ى مردم ايران نسبت به نتايج انتخابات اخير، بيش از 500 نفر در تهران، تبريز، مشهد واصفهان بازداشت شده اند.در ميان بازادشت شدگان، فايزه هاشمى، دختر اكبر هاشمى رفسنجانى وجود دارد كه امروز يكشنبه توسط نيروهاى امنيتى بازداشته است.
در عين حال چهار نفر دیگر از اعضای خانواده رفسنجانی نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.همچنان در بين بازداشت شدگان، سعيد حجاريان، معاون سابق محمد خاتمى، رئيس جمهورى پيش ايران، محمد على ابطحى، معاون محمد خاتمى، محسن امين زاده، معاون وزير خارجه ى سابق ايران در دروان حكومت خاتمى، سعيد ليلاز، روزنامه نگار برجسته ايرانى، ابراهيم يزدى، اولين وزير خارجه ی جمهورى اسلامى ايران كه هنگام بازداشت جهت مداوا در بيمارستان به سر مى برد، عبدالفتاح سلطانى، يكى از بنيانگذاران "مركز دفاع از حقوق انسان" محمد توسلى، مدير دفتر سياسى "نهضت آزادى ايران"، مصطفى تاج زاده، وزير كشور در زمان رياست جمهورى خاتمى، وحسين زمان، خواننده ى پاپ، از جمله كسانى هستند كه طى چند روز گذشته بازادشت شده اند.

بيانيه شماره 6 مهندس ميرحسين موسوي خطاب به مردم:اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست// مردم را به خويشتنداري دعوت مي كنم

برزکوه نیوز: کلمه: میرحسین موسوی ششمین بیانیه خود را بعد از وقایع روز شنبه 30 خرداد 1388 و در رابطه با این وقایع منتشر کرد.

متن کامل این بیانیه توسط سایت کلمه منتشر می شود:
بسم الله الرحمن الرحيم انا لله و انا اليه راجعون خبر دلخراش شهادت گروهي ديگر از معترضان به وقوع تقلب گسترده در انتخابات اخير، جامعه ما را در بهت و سوگ فروبرده است. تيراندازي به مردم ، پادگاني شدن فضاي شهر، ارعاب، تحريك و قدرت نمايي همگي فرزندان نامشروع قانون گريزي شديدي است كه در معرض آن قرار داريم و عجبا كه بانيان چنين شرايطي ديگران را به اين خطا متهم مي كنند. به كساني كه مردم را به خاطراظهار نظر قانون شكن ناميده اند خبر مي دهم كه بي قانوني بزرگ عدم اعتنا و نقض صريح اصل 27 قانون اساسي از سوي دولت در عدم صدور مجوز براي اجتماعات مسالمت آميز است. آيا مردمي انقلابي كه با مشابه همين اجتماعات ما و شما را از فراموشخانه هاي تاريخ ستم شاهي بيرون آوردند مورد ضرب وجرح قرار گيرند و تهديد به زورآزمايي شوند؟ اينجانب به عنوان يك هم سوگ همچنان مردم عزيز را به خويشتنداري دعوت مي كنم. كشور متعلق به شماست. انقلاب و نظام ميراث شماست. اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست. به احقاق حقوق خود اميدوار باشيد و اجازه ندهيد كساني كه براي نااميدي و ارعاب شما مي كوشند خشمتان را برانگيزند. در اعتراضات خود همچنان به پرهيز از خشونت پايبند بمانيد و چون پدران و مادراني دل شكسته با رفتارهاي نامتعارف فرزندانتان در قواي امنيتي برخورد كنيد. در عين حال از نيروهاي نظامي و انتظامي انتظار دارم نگذارند خاطرات اين ايام لطمه هاي جبران ناپذير به روابط آنها و مردم بزند. اين كه نام و نشان شهيدان، مجروحان و بازداشت شدگان به خانواده آنها اطلاع داده نشود و آنان در سرگرداني قرار گيرند هيچ سودي در برقراري آرامش ندارد و تنها احساسات را جريحه دار مي كند. همچنين است دستگيري هاي فله اي كه تنها موجب هتك پرهيزها و برداشته شدن رعايت ها ميان فرزندان نظامي و انتظامي ملت و بدنه جامعه مي شود. از خداوند متعال براي اين شهيدان عزيز رحمت و علو درجات مسئلت مي كنم و براي خانواده هاي داغديده شان صبر و اجر آرزو دارم.

ميرحسين موسوي

31 خرداد 1388

برزکوه نیوز: فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران.

بنابه گزارشات رسیده از تهران، اعتراضات گسترده مردم و جوانان تهران در نقاط مختلف آغاز شده است.مردم تهران از ساعت 14:00 امروز یکشنبه 31 خرداد اعتراضات خود را آغاز کردندو به اعتراضات گسترده خود در نقاط مختلف تهران ادامه میدهند.
اعتراضات مردم تهران در نقاطی مانند میدان انقلاب ،میدان آزادی ،فاطمی،میدان فلسطین بصورت گسترده آغاز شده است .جوانان شعارهایی مانند:
مرگ بر خامنه ای ،
مرک بر دیکتاتور ،
خامنه ای حیا کن سلطنت را رها کن،
مرگ بر دیکتاتور
و شعارهای دیگر خود ادامه میدهند.
نیروهای گارد ویژه،سپاه پاسداران و لباس شخصیها بصورت بسیار زیادی تمام مسیر آزادی تا ولی عصر را بسته اند و زنجیره ای از ماشینها و موتورسوارها در آنجا مستقر کرده اند . سر تمامی کوچه های منتهی به آزادی و انقلاب و ولی عصر نیروی انتظامی و لباس شخصیها ایستاده اند. چندین هلی کوپتر بر فراز جمعیت معترض به پرواز در آمده است . نیروهای یگانه ویژه و لباس شخصیها به تجمعات مردم با باتوم یورش می برند و آنها را مورد ضرب وجرح قرار میدهند و همچنین اقدام به بازداشت جوانان می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، سرکوب خونین اعتراضات مردم تهران که بعد از چراغ سبز خامنه ای آغاز شده است را محکوم می کند و از مراجع بین المللی میخواهد که بیش از این نظارگر سرکوب خونین مردم ایران نباشند و اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب ها در ایران بکار برند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران31 خرداد 1388 برابر با 21 ژون 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر