دعوت ایران از شیخ یوسف قرضاوی برای شرکت در همایش تهران

برزکوه نیوز: دعوت ایران از شیخ یوسف قرضاوی برای شرکت در همایش تهرانخـبـرنگـار دوربيين/عـبـدالله زهـاوىدوربـــيين نـــيــوز : در گفتگو تلفنی علی لاریجانی رئیس مجلس ایران ظهر روز پنج شنبه با شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر اتحاد و همبستگی ( به روش جمهوری اسلامی ایران ) بیشتر مسلمانان تاكید کرد. علی لاریجانی در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام، به ویژه شرایط مردم مقاوم غزه پس از تجاوز سبعانه اخیر نیروهای صهیونیستی به این منطقه، اتحاد و همبستگی ( جدا از اتحاد اهل سنت و تشیع ایران چون قدرت در دست اقایان . . . . . )بیشتر مسلمانان را خواستار شد. علی لاریجانی از شیخ یوسف قرضاوی برای برگزاری همایش "حمایت از فلسطین مظهر مقاومت، غزه قربانی جنایت" که روزهای 14 و 15 اسفند در تهران برگزار می شود، از شیخ یوسف قرضاوی برای حضور در این همایش دعوت کرد. ( اقای علی لاریجانی فراموش کرده که همین شیخ قرضاوی بود شما ایشان را وهابی یا دشمن شیعه می خواندید . امروز برای اب چشم گرفتن از مصر می خواهند شیخ قرضاوی را مهری بازی کنند )شیخ یوسف قرضاوی موضوع فلسطین را مسئله نخست مسلمانان دانست وگفت امید وارم بتوانم در همایش یاد شده شرکت کنم .

برزکوه نیوز: کاریکاتور آفرین حمایت از بالا

برزکوه نیوز: سفر طالبانی به تهران، فرصتی برای بهبود روابط ایران و آمریکا.
جلال طالبانی رئیس جمهور عراق برای ششمین بار طی چهار سال گذشته به ایران سفر کرده است. دکتر داود هرمیداس باوند، تحلیلگر سیاسی، این سفر را .
فرصتی برای ایران می‌داند تا بتواند توسط آن روابطش را با امریکا بهبود بخشد.باراک اوباما رئیس‌جمهور جدید آمریکا در نطق‌های انتخاباتی‌اش قول داده بود که ۱۶ ماه پس از ورودش به کاخ سفید، دیگر هیچ نیروی آمریکایی در عراق باقی نمانده باشد. از آنجا که جمهوری اسلامی ایران یکی از دولت‌هایی است که مخالف جدی حضور نیروهای آمریکایی در عراق است، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که روی کار آمدن اوباما فرصت مناسبی برای بهبود روابط ایران و عراق است.دکتر داود هرمیداس باوند، استاد علوم سیاسی نیز معتقد است که آمریکا در چند ماه گذشته موضع جمهوری اسلامی در برابر عراق را مثبت ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیده که آرامش در عراق به نفع ایران خواهد بود و این ادعا که ایران در عراق نقش تخریبی دارد، کمتر از سوی آمریکا مطرح شده است. بر همین مبنا، دکتر باوند می‌گوید، خروج نیروهای آمریکایی، روابط ایران و عراق را بر یک مبنای جدید تفاهم دوجانبه برقرار خواهد کرد.فته می‌شود که رئیس‌جمهور عراق در سفر اخیرش به ایران قرار است نوعی نقش میانجیگری میان ایران و امریکا را نیز ایفا کند. به عقیده دکتر هرمیداس باوند، هر شخص یا دولتی که بخواهد و بتواند این نقش را ایفا کند، ایران باید از آن استفاده کند، خواه ترکیه باشد یا عراق.
جلال طالبانی قبل از سفرش به تهران به خبرنگاران گفته بود که امیدوار است دولت ایران غرامت جنگی خود را به عراق ببخشد. رئیس جمهور عراق در گفت‌وگو با خبرآنلاین با یادآوری اینکه دولتمردان فعلی عراق در دوران صدام همراه ایران با رژیم بعث می جنگیدند، اظهارداشت: «مردم عراق نیز مانند مردم ایران بی گناه بودند و صدام پیش از حمله به ایران به مردم عراق حمله کرد.» وی افزود: «دولتمردان فعلی عراق از ایران انتظار دارند که غرامت جنگی این کشور را ببخشد.»
دکتر هرمیداس باوند معتقد است، مسئله بخشش غرامت جنگی هزار میلیارد دلاری ایران، موضوعی نیست که در سطح گفت‌وگوهای دو دولت قابل بررسی باشد. به گفته‌ی وی در این مورد باید مجلس و ملت ایران نظر بدهند و نظر دولت کافی نیست.
یکی دیگر از موضوعاتی که قرار است در سفر طالبانی به تهران مورد بحث قرار گیرد، حضور نیروهای مجاهدین خلق در عراق است. جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار خروج این نیروها از عراق و حتی استرداد آنها به ایران شده است.
به گفته داود هرمیداس باوند، مسئله استرداد، در مورد مجرمین صادق است و در این مورد نیز باید «قرارداد استرداد مجرمین» بین دو کشور جاری باشد. ضمن اینکه وی معتقد است طبق قوانین بین‌المللی اگر مجازات مجرمین در کشور مبدا شدیدتر از کشور میزبان باشد، این مجرمین نباید بازگردانده شوند.

برزکوه نیوز: اختلاف اصول‌گرایان بر سر احمدی‌نژاد.
روز پنج‌شنبه هشتم اسفند ماه جلسه فراگیر اصول‌گرایان برای تعیین نامزد مورد حمایت این گروه تشکیل شد. اخبار منتشر شده در رسانه‌های وابسته به این گروه نشان . میترا شجاعی
از بروز اختلاف‌بر سر کاندیداتوری. احمدی‌نژاد دارد.حدود دو هفته پیش جلسه مشترک شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با حضور محمود احمدی‌نژاد برگزار شد. به گفته غفوری‌فرد، عضو شورای مرکزی جامعه مهندسین، این جلسه به کشمکش بین احمدی‌نژاد و حاضران بدل شد به طوری که احمدی‌نژاد این جلسه را به حالت قهر ترک کرد.غفوری فرد که در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، گفته است: «در آن جلسه اصول‌گرایان حاضر، احمدی‌نژاد را به بی‌ثباتی مدیریتی، محدود کردن انتخاب وزرا و مقامات بلندپایه دولت به دوستان سابقش در استانداری اردبیل، شهرداری تهران و دانشگاه علم و صنعت، آسیب رساندن به جایگاه مجلس اصول‌گرا و نادیده گرفتن قانون متهم کردند».به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد هیچیک از انتقادات را نپذیرفته و در مقابل، مجلس را به کارشکنی در کار دولت متهم کرده‌است.
پروژه عبور از احمدی نژاد
«شورای راهبردی ائتلاف حزب‌الله» نیز از چندی پیش پروژه عبور از احمدی‌نژاد را مطرح کرده‌بود. این شورا که اعضای اصلی آن را کسانی چون آیت‌الله محمدباقر خرازی، حسین کنعانی‌‌مقدم و هادی غفاری تشکیل می‌د‌هند در بهمن ماه امسال طرح دولت ائتلافی را ارا‌ئه داد و تاکید کرد که اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی بدون واقع‌گرایی نمی‌‌تواند مسائل و مشکلات مردم را حل کند. این شورا تا کنون از افرادی چون محمد باقر قالیباف، محسن رضایی، حسن روحانی، محمد هاشمی، عزت‌الله ضرغامی، مهدی کروبی، و عبدالله جاسبی دعوت کرده تا برنامه‌های خود را برای اداره کشور ارائه دهند.
کنعانی مقدم دبیر سیاسی ائتلاف حزب‌الله در گفت و گو با پایگاه خبری «جمهوریت» در هفته جاری، دولت نهم را ناکارآمد خواند و گفت بسیاری از نیروهای اصول‌گرا به این نتیجه رسیده‌اند که دولت علاقه‌مند است تا همه امور را به تنهایی انجام دهد و سایر اصول‌گرایان را در مسائل کشور دخالت نمی‌دهد. وی همچنین گفته است که دولت احمدی‌نژاد از روحانیت بی‌بهره بوده و مراجع و علما را به حاشیه رانده است.
امیر محبیان عضو شورای سردبیری روزنامه رسالت نیز در یادداشتی که هفته جاری منتشر شد موارد انتقادی اصول‌گرایان نسبت به احمدی‌نژاد را برشمرده است. از جمله انتقادات اصول‌گرایان به دولت نهم از دید محبیان تعویض سریع وزرا، بحث بر سر کارشناسی بودن طرح‌ها و لوایح دولت، سرعت بالای دولت در اقدامات سیاسی و اقتصادی که کم دقتی را به همراه دارد و نیز پوشش ندادن تمامی نیروهای صادق اصول‌گراست.
احمدی‌نژاد اصول‌گرا نیست
مصطفی فقیهی مدیر مسئول خبرگزاری انتخاب یکی دیگر از اصول‌گرایانی است که معتقد است احمدی‌نژاد معیارهای اولیه اصول‌گرایی را رعایت نکرده است. او در گفت و گو با رادیو دویچه وله می‌گوید: «در واقع مواضع آقای احمدی نژاد چندان که باید اصول‌گرایانه نیست. در حال حاضر یک سری شخصیت‌هایی هستند مثل جناب آقای مهندس موسوی که با اینکه از سوی جمعی از اصلاح‌طلبان یک اصلاح‌طلب خوانده می‌شوند اما بیشتر تفکرات اصول‌گرایانه دارد. بنابراین تصور می‌کنم که بعید نیست که آقای احمدی نژاد مثل دوره گذشته خودشان را به طور مستقل نامزد کنند چون احزاب، خیلی از ایشان حمایت نمی‌کنند، ضمن اینکه مردم هم حمایت چندانی از ایشان نخواهند کرد».
فقیهی می‌گوید تنها بخش افراطی جریان اصول‌گرا مثل روزنامه کیهان و گروه رایحه خوش خدمت، طرفدار احمدی‌نژاد هستند. وی معتقد است اگر میر حسین موسوی کاندید شود نه تنها گروه عمده‌ای از اصول‌گرایان، که بخش بزرگی از اصلاح‌طلبان نیز از وی حمایت خواهند کرد.
فقیهی در مورد مصداق‌های عدول احمدی‌نژاد از مواضع اصول‌گرایی چنین می‌گوید: «رویکرد خاص ایشان در مباحث سیاست خارجی و اتخاذ یک سری مواضعی که خارج از مواضع اصول‌گرایانه هست و یک نوع افراطی‌گری محض محسوب می‌شود، نوعی از مواضع غیر اصول‌گرایانه ایشان است و اصولا رفتار سیاسی ایشان و نوع برخوردشان با مردم و کلا روش‌شان در خیلی از مسائلی که با آنها برخورد داشتند، اصول‌گرایانه نیست».
هنوز خبری از جلسه روز پنج‌شنبه اصول‌گرایان برای تعیین کاندیدا منتشر نشده است. اما برخی از تحلیلگران معتقدند که حتی اگر اصول‌گرایان، احمدی‌نژاد را به عنوان نامزد ریاست جمهوری این جبهه اعلام نکنند همان اتفاقی می‌افتد که چهار سال پیش افتاد. مصطفی فقیهی مدیر مسئول پایگاه خبری انتخاب در مورد رفتار چهار سال پیش احمدی نژاد چنین می‌گوید: « من یادم میآید که ایشان در همان ایام انتخابات، شورای هماهنگی اصول‌گرایان را تهدید کردند که اگر من را انتخاب نکنید خودم شخصا وارد می‌شوم. این آدم نشان می‌دهد که چندان اعتقادی به حزب چه در دایره اصول‌گرایی باشد چه نباشد، ندارد. بنابراین نمی‌شود گفت که ایشان اعتقاد خاصی به نوع اصول‌گرایی‌ای که مد نظر این جبهه هست داشته باشد».

برزکوه نیوز: فعالان حقوق بشر در ایران.
فرزاد کمانگر صبح روز سه‌شنبه 6 اسفند ماه، از زندان رجایی شهر منتقل شده و تا کنون هیچ خبری از وی و محل نگه‌داری او در دست نیست.این معلم زندانی محکوم به اعدام
که با عدم موافقت رآیت‌الله شاهرودی، رییس قوه‌ی قضاییه با اعمال ماده‌ی 18 در خصوص وی هم‌چنان در زندان و زیر حکم اعدام به سر می‌برد، روز سه‌شنبه بدون اطلاع قبلی به وی از زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و در وضعیت نامشخصی به سر می‌برد.پی‌گیری خانواده و وکیل وی در خصوص اطلاع یافتن از محل نگه‌داری فرزاد کمانگر و علت بیرون آوردن وی از زندان رجایی‌شهر تا کنون نتیجه‌یی دربر نداشته است.

برزکوه نیوز: کمیته گزارشگران حقوق بشر .
نیروهای امنیتی ، اقدام به تخریب محله ترک نشین ایستگاه انزلی شهر رشت به منظوراحداث مرکز اطلاعات شمالغرب کشور نمودند.به گفته شاهدان عینی مأموران ،
به اهالی محله ایستگاه انزلی. ۱۰ روز مهلت داده بودند تا بدون هیچ گونه چشم داشت مالی اقدام به تخلیه محله نمایند اما زمانی که با مقاومت مردم این محله مواجه شدند اقدام به جوشکاری درب منازل و حبس خانگی مردم نمودند تا ساکنان محل را مجبور به ترک منازلشان نمایند..
پس از گذشت چند روز از این امر بولدزرها اقدام به تخریب منازل این محله ترک نشین نمودند. تخریب منازل در حالی صورت گرفت که اسباب و اثاثیه مردم هنوز در داخل منازل بوده و عده زیادی از افراد در داخل خانه هایشان ساکن بودند.
لازم به ذکر است که حدود یک سوم مردم شهررشت ترک هستند وعموما در محلات غربی این شهر ساکن می باشند.
تخریب این محله ترک نشین درحالی صورت می گیرد که قوانین ایران و قوانین بین المللی حق مالکیت را به رسمیت شناخته و اعلامیه جهانی حقوق بشر تصریح می کند:«هرکس به تنهایی یا با شراکت دیگری دارای حق مالکیت است و مالکیت هیچ کس را نمی توان بر خلاف قانون از وی سلب کرد.»

برزکوه نیوز: برای مقابله با جندالله دست به دامن پیشوای اهل سنت مولانا عبدالحمید و قول ازادی زندانیان سیاسی
خـبـرنگـار دوربيين/عبدالمالک بلوچی
دوربـــيين نـــيــوز : پس از تخریب پایگاه بسیج واقع در جنب مسجدالغدیر زاهدان و تهدید عوامل انفجار به حملات بیشتر مسئولین محلی و مقامات امنیتی استان سیستان و بلوچستان دچار حواس باختگی شدند.این مسئولین مثل همیشه دست به دامن پیشوای اهل سنت مولانا عبدالحمید شده اند تا جلوی جنبش جندالله را از انجام عملیات بیشتر در استان بویژه در شهر زاهدان باز دارد.بعضی از گزارشها حاکی از آنست که مقامات عالیرتبه قول دادند زندانیان سیاسی اهل سنت را در استان آزاد خواهند کرد و از رهبران و معتمدین سنی مذهب فهرست اسامی زندانیان را خواسته اند.
لازم به یادآوریست جنبش مقاومت مردمی جندالله پس از انفجار پایگاه بسیج در جنوب غرب زاهدان طی انتشار اطلاعیه ای درخواست کرده بود تمام زندانیان سیاسی بلوچ را آزاد کنید یا منتظر عملیاتهای بعدی و شدیدتر ما باشید.
پیش از این در چند متری محل انفجار و تخریب دفتر بسیج اتوبوس حامل فرماندهان سپاه پاسداران توسط جندالله منفجر شد که تمام سرنشینان آن که نزدیک به بیست نفر بودند به هلاکت رسیدند.جندالله مدعی است برای حقوق مردم بلوچ و اهل سنت مجبور شده اسلحه بدست گیرد. اگر حقوق اهل سنت به آنها داده شود اسلحه را کنار خواهد گذاشت

حجة الاسلام والمسلمين دكتر مرتضی رادمهر تهرانى رحمه الله

برزکوه نیوز: سنی نیوز: حجة الاسلام والمسلمين دكتر مرتضی رادمهر تهرانى رحمه الله در یک محیط پیشرفته و در خانواده ای به اصطلاح فرهنگی و متمدن در سال ۱۳۵۱ در شهر تهران چشم به جهان گشود و تحت سرپرستی پدری متخصص مغز و اعصاب که شدیداً متأثر از فرهنگ اروپائیها بود وتحت تربیت مادری متخصص قلب، نسبتاً مذهبی پرورش یافت و طبق آرزوهای هر دو (پدر و مادر) مسیر زندگیش را با تحصیلات حوزه وی و دانشگاهی در پیش گرفت که در نتیجه از حوزه علمیه فیضیه قم حجت السلام و از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران یک قدم مانده به رتبه دکترای (پزشک عمومی) گردید.
بعلت ناسازگاریهای فکری با مذهب اهل تشیع و گرویدن به مذهب اهل سنت فقط بخاطر تغییر مذهب و فکر، از دانشگاه اخراج و با ظلم و ستم و شکنجه های ظالمان روزگار مواجه گردیده است.
شکنجه هایی مثل زندانی شدن در سلولهای تنگ و تاریک، شوکهای برقی، بستن بر صندلیهای آهنی و روشن کردن پیک نیک زیر آن و گذاشتن در یخدانها و… مشتی از نمونه خرواریست که دشمنان برای تغییر مسیر (به زعم خود) آن عزیز بکار برده اند که در اثر همین آزارها مبتلا به بیماری مغز (تومور مغزی) شد.
ولى او با ایمانی پر قدرت و اخلاصی در حد بالا با یاری الله متعال در عقیده خود استوار و پابرجا ماند و عاقبت در راه عقیده و ایمانش به دست دشمنان قسم خورده اسلام و پیروان ابن سبای یهودی به شهادت رسید.
برادران و خواهران عزيز مي توانند با فشار دادن بر روى لينكهاى ذيل با زندگینامه و آثار این بزرگوار آشنا شوند.
چرا سنى شدم؟
زندگينامه حجت الاسلام مرتضي رادمهر رحمه الله
ازدواج موقت يا صيغه و پيامدهاي آن

(در ضمن می توانید نرم افزار فرقان 1 که شامل کتابها (زندگینامه، ازدواج موقت، خاطرات زندان اوین، از رادمهر می گوید) تصاویری از سه مرحله دوران زندگی و فیلم تشییع جنازه. را از سایت حزب الفرقان اهل سنت ایران دانلود کنید. برزکوه نیوز )

الله متعال حجة الاسلام دكتر مرتضی رادمهر رحمه الله را بیامرزد و با پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیت و صحابه کرام رضی الله عنهم اجمعین محشور گرداند.

برزکوه نیوز:سنی نیوز: خرافات جدید شیعه تماس تلفنی با مرقد ائمه و گرفتن حوائج از طریق تلفن.

باید برای عقل های شیعه و سرقت اموالشان توسط عمامه داران خندید خرافه مهدی منتظر شیعههر چه دنیا بیشتر پیشرفت می کند راه و روشها کلاه گزاری بر سر مردم نیز به همان میزان پیشرفته میشود.به عنوان مثال سرقت الکترونیکی که می توان از آن به عنوان آخرین روش سرقت نام برد که البته این مد سرقت را عمامه گزاران صفوی مد کرده اند و به بهانه کمک به امام زمان صد البته امام زمان واهی مردم ساده و بیچاره شیعه مذهب را باج میکنند.

این امام (امام زمان) حجت شیعه هست در حالی که کسی او را ندیده .و هیچ اتصال وارتباطی بین آنها واین امام وهمی وخرافی نیست مگر ارتباطاتی که گاها برخی آیات عظام !! شیعه برای فریب مردم ساده لوح با این موجود وهمی دارند!نقطه بسیار مهمی هست که عمامه داران صفوی این خرافه را به وجود آورده و اموال خمس را که از مردم می گیرندآنهم برای امام غائب و افتاده در چاه که البته تا به حال هیچ کس نمی داند این امام چاهی اینقدر پول مردم را چه میکند ؟!! اما این برای هیچ کس پوشیده نیست که در حالی که امام در حال حاضر غائب هست ، این اموال خمس را مرجع تقلید با نائب امام زمان برای خود می گیرند واموال مساکین را برای خود تصرف می کنند هر طور که می خواهند. وهمینطور این امام زمان خرافی نزدشان (شریک) نام داردشریک قرآن همانطور که در زیارت امام زمان می گویند(( السلام عليک يا إمام الإنس و الجان السلام عليک يا شريک القرآن عجل الله تعالي فرجک و سهّل الله مخرجک )) ما از خداوند خواهانيم كه شيعيان را به راه راست هدايت كند .


اللهم آمین الله أکبر و العزّة لله

برزکوه نیوز: خـبـرنگـار دوربيين/عـبـدالله زهـاوى دوربـــيين نـــيــوز : سه جماعت بزرگ ازمجاهدان طالبان با ناديده گرفتن اختلاف‌هاي خود در مناطق قبايلي پاكستان متحد شدند.

سه جماعت بزرگ ازمجاهدان طالبان از جمله جماعت "بيت الله محسود"، "حافظ گل بهادر" و "ملا نزير" با ناديده گرفتن اختلاف‌هاي خود و به منظور دستيابي به منافع بزرگتر در مناطق قبايلي پاكستان متحد شدند.قوماندان های ( فرماندان )هر سه جماعت براي بررسي وضعيت جديد يك جماعت بزرگ ازمجاهدان طالبان روز جمعه در يكي از مناطق دور دست وزيرستان در شمال غرب ايالت سرحد در نشستي فوق العاده گرد هم آمدند.پس از بررسي اوضاع جديد منطقه و تحليل فعاليت نهضت مجاهدان طالبان ، رهبران هر سه جماعت بزرگ ازمجاهدان طالبان به توافق رسيدند كه در آينده براي به دست آوردن منافع بزرگتر اختلافات خود را ناديده بگيرند و به هيچ كس اجازه دخالت به ندهند.

ملا نزير ، یکی از رهبران این سه جماعت بزرگ ازمجاهدان طالبان طي تماس تلفني با خبرنگاران گفتند : قوماندان های ( فرماندان )هر سه جماعت بزرگ ازمجاهدان طالبان توافق كردند كه وحدت ميان باراك اوباما رئيس جمهور امريكا و آصف زرداري رئيس جمهور پاكستان نشان مي دهد كه هر دو داراي نيت سوء درباره طالبان هستند. ملا نزير گفت :

اگر يك رئيس جمهور غير مسلمان مي‌تواند دست به دست آصف علي زرداري دهد، چرا ميان سه گروه طالبان وحدت برقرار نشود.ملانزير خاطرنشان كرد:

حمله به هر يك از پايگاه‌هاي مجاهدان طالبان حمله به همه ائتلاف محسوب مي‌شود و هر سه جماعت جواب محكم آنرا خواهند داد.اين قوماندان طالبان گفت : هر سه جماعت باهم شورايعالي 13 نفره تشكيل دادند و اختيار هر نوع تصميم گيري در دست شورايعالي خواهد بود و قوماندان های هر سه جماعت اعضاي شوراي عالي خواهند بود.ملا نزير تصريح كرد: شورايعالي در جلسه بعدي رئيس موقت شوراي طالبان را انتخاب خواهد كرد.از سویی دیگر روز پنجشنبه وزرای خارجه امریکا، افغانستان و پاکستان در واشنگتن گرد هم آمده اند تا برای جنگ با مجاهدان طالبان متحد نقشه شیطانی بکشند .

برزکوه نیوز: براى نخسین بار پس از حدود دو دهه.
شیخ محمد السالم الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه ى کویت صبح روز پنج شنبه وارد بغداد شد و بنا به گفته ى یک منبع وزارت خارجه ى عراق بلافاصله گفتگو با نورى . بغداد– فرانس پرس
المالکى نخست وزیر عراق را آغاز کرد. این دیدار، نخستین دیدار یک مسئول بلند پایه ى کویتى از سال 1990، زمان ورود نیروهاى صدام حسین به خاک کویت، بوده است.هشیار زیبایى وزیر خارجه ى عراق، چند روز پیش خبر دیدار قریب الوقوع مقامات کویتى از بغداد را اعلام کرده بود. زیبایى گفته بود که مقامات دو کشور مسائل بسیارى را براى مطرح کردن و مورد بحث قرار دادن پیش روى دارند که از جمله ى آنها نحوه ى استفاده ى مشترک از یک حوضچه ى نفتى مرزى، ترسیم مرز دریایى و پرداخت خسارت تهاجم صدام به کویت است که از سوى مقامات کویتى میلیاردها دلار اعلام و مطالبه شده است.از سوى دیگر کویت دو روز پیش اعلام کرد که تا کنون 13,3 میلیارد دلار به عنوان غرامت خسارات اشغال این کشور توسط عراق از بغداد گرفته است.طبق مصوبه ى شوراى امنیت سازمان ملل عراق ملزم است 5 درصد از درآمدهاى نفتى خود را به صندوقى زیر نظر سازمان ملل متحد واریز کند تا براى جبران خسارت به کویت پرداخت شود.کویت در ژوئیه ى گذشته، على المومن که قبلاً رئیس ستاد بوده به عنوان سفیر خود در عراق تعیین کرده است. از سال 1990 تا کنون، این نخستین بار بود که کویت سفیرى را به بغداد مى فرستد.یادآور مى شود نیروهاى صدام حسین در آگوست سال 1990 وارد خاک کویت شدند و پس از آن یک اعتلاف بین المللى به سرکردگى امریکا با نیروهاى عراقى درگیر شد و این درگیرى منجر به آزادى کویت در سال 1991 گردید.

برزکوه نیوز: نقض حقوق بشر برای مقابله با نارضایتی‌های اجتماعی.
کانون نویسندگان طی بیانیه‌ای به نقض گسترده حقوق بشر در ایران اعتراض کرد. ناصر زرافشان عضو این کانون می‌گوید، بدتر شدن اوضاع اقتصادی و ترس از بروز .
نارضایتی‌های اجتماعی، حکومت را به طرف تشدید فشار بر فعالان سوق داده است کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای با عنوان «همچنان هجوم، همچنان سرکوب»، نسبت به موارد مختلفی از جمله تخریب گورستان خاوران، صدور احکام زندان برای وبلاگ‌نویسان، تشدید سانسور کتاب و مطبوعات، بازداشت کارگران، دانشجویان و زنان اعتراض کرده است.در این بیانیه با اشاره به بحرانی‌تر شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی در داخل ایران و در سطح بین‌المللی، موج جدید نقض حقوق بشر، ناشی از این بحران عنوان شده است. ناصر زرافشان وکیل و عضو کانون نویسندگان در گفت‌وگویی با بخش فارسی دویچه وله در مورد ارتباط این دو مقوله با یکدیگر چنین می‌گوید: «بحث تورم و گرانی و نیز بالارفتن نرخ خدمات اجتماعی و غیره اینها همه واکنش‌های اجتماعی دارد و در مقابل این واکنش‌ها به نظر می‌رسد که متولیان امور راهی جز سرکوب به نظرشان نمی‌رسد. اما به نظر ما این راه حل این قضیه نیست».اصر زرافشان در عین حال بهبود اوضاع بین‌المللی و اقتصادی را دلیل محکمی برای بهتر شدن وضعیت حقوق بشر در ایران نمی‌داند و می‌گوید: «مشکلات ما فقط مربوط به بحران مالی بین‌المللی نیست. از پیش از کاهش قیمت نفت و پیش از ظهور بحران مالی بین‌المللی هم این بحث بود. ابتدا زمزمه‌هایی از سال پیش شروع شد بعد مرتب جدی‌تر شد. دولت‌های گذشته مرتب و از هر منبعی سوبسید می‌دادند تا بدون تنش و دردسر، چهار روز حاکمیتشان را طی کنند، اما ادامه این وضع دیگر مقدور نیست و ما می‌خواهیم با این مسئله برخورد ریشه‌ای شود».
زرافشان در مورد انتشار گزارش سالیانه وزارت امور خارجه امریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران می‌گوید: «موضع ما در زمینه حقوق بشر یک موضع مستقل است. ما گمان می‌کنیم ایالات متحده که خودش یکی از نقض‌کنندگان عمده‌ی حقوق بشر است، بحث دموکراسی و حقوق بشر را برای تعقیب اهداف خودش مطرح می‌کند. موضع کانون در این مسئله موضعی کاملا مستقل است و ما در حقیقت، این حقوق را نه تنها برای یک گروه خاص که برای همه هم‌میهنانمان و در معنای واقعی‌اش می‌خواهیم

برزکوه نیوز: گفته شده وی برای مشورت یک هفته ای عازم رباط شده است.
یک منبع رسمی در مراکش اعلام داشت این کشور تصمیم به فراخواندن کاردار خود در تهران برای مشورت یک هفته ای در اعتراض به بکارگیری "الفاظ غیر مناسب" رباط - رویترز
دریک بیانیه رسمی صادره از سوی. تهران در وصف حمایت رباط از منامه کرده است، بر اساس یک گزارش رسانه ای که روز پنجشنبه 26-2-2009 منتشر گردید، الطیب الفاسی الفهری، وزیر امور خارجه مراکش دیروز چهارشنبه با احضار وحید احمدی سفیر ایران در رباط مراتب اعتراض کشور متبوع خود وفراخواندن کاردار مراکش در این کشور را به وی ابلاغ کرد . وزیر امور خارجه مغرب همچنین نسبت به "بکارگیری الفاظ غیر مناسب در بیانیه رسمی 20 فوریه از سوی ایران" درواکنش به "حمایت مراکش از یکپارچگی وتمامیت ارضی بحرین" ابراز شگفتی کرد.رباط اعلام داشت که ایران پیشتر با احضار کاردار مراکش در تهران به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض خود به این کشور را اعلام کرده است . یک منبع رسمی مراکشی اظهار داشت که وزیر امور خارجه این کشور در جلسه احضار سفیر ایران ، حمایت دولت متبوع خود از"مشروعیت بین المللی ، حسن همجواری کشورها و همبستگی کامل با یک کشور برادر عضو سازمان ملل متحد وفعال در اتحادیه عرب" را مورد تاکید قرار داد . وی همچنین افزود، رباط نسبت به برخورد ایران با "موضعی که اکثریت کشورهای عرب اتخاذ کرده اند"، دچار شگفتی شده است .شایان ذکر که علی اکبر ناطق نوری عضو شورای تشخیص مصلحت نظام در ایران اخیرا بحرین را از لحاظ تاریخی "استان چهاردهم ایران" نامیده بود. از سوی دیگر به دنبال اظهارات ایرانیان علیه " حاکمیت بحرین وتمامیت ارضی این کشور"، ملک محمد ششم پادشاه مراکش، هفته گذشته، فرستاده ویژه خود را به همراه پیامی برای ملک حمد بن عیسی آل ثانی به منظور حمایت از بحرین به این کشور ارسال داشت. در همین حال پرزیدنت محمود احمدی نژاد نیز روز دوشنبه گذشته با ارسال پیامی به وسیله فرستاده خود به بحرین , علاقه کشورش به تقویت روابط دوستانه با کشورهای خلیج وبویژه با بحرین را مورد تاکید قرار داد . صادق محصولی، وزیر کشور ایران روز سه شنبه گذشته ضمن تسلیم پیام رییس جمهوری کشورش به پادشاه بحرین اعلام داشت که "بحران میان بحرین وایران پایان یافته" است , وی تاکید نمود "اصلا بحرانی وجود نداشته است" وافزود "روابط میان منامه وتهران در کلیه سطوح خوب است".

برزکوه نیوز: واکنش های متفاوت آمریکا و اسرائیل به آزمایش راکتور بوشهر.
مقام های اسرائیلی آزمایش مقدماتی راکتور اتمی بوشهر در جنوب ایران را خبر بدی توصیف کرده اند، با این حال واشنگتن نسبت به آن ابراز نگرانی نکرده است.مهندسان .
ایرانی و روسی در روز چهارشنبه آزمایش هایی در زمینه راه اندازی نخستین نیروگاه اتمی ایران انجام دادند.ایگال پالمور سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت "باید درک شود" که این آزمایش ها در بوشهر "خبر خیلی بدی برای کل جامعه بین المللی است" زیرا پیشرفت برنامه اتمی ایران را نشان می دهد.وی افزود که جامعه بین المللی اکنون باید قدم هایی فوری و بسیار قاطع برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای بردارد. اهود باراک وزیر دفاع اسرائیل نیز در بیانیه ای گفت: "هرچند که نیروگاه بوشهر بخشی مرکزی از برنامه اتمی نظامی ایران نیست، اعلام خبر تکمیل کار (به روی نیروگاه) اهمیت گام های محکمی را نشان می دهد که جهان آزاد باید به رهبری آمریکا بردارد زیرا وقت تنگ است." وی تاکید کرد که "حتی اگر دولت آمریکا تصمیم بگیرد به زودی با ایران گفتگو کند، تحریم های خیلی سخت باید به موازات آن علیه رژیم ایران اتخاذ شود."ایران می گوید که به دنبال دستیابی به ظرفیت ساخت سلاح های اتمی نیست و این برنامه را برای تولید الکتریسیته می خواهد.
آقای باراک در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: "ما معتقدیم که استمرار پروژه اتمی ایران خطری بالقوه برای موجودیت کشور اسرائیل است. موضع ما روشن است. تحریم ها لازم است اما اسرائیل هیچ گزینه ای را مردود نمی داند و پیشنهاد می کند که دیگر کشورها نیز چنین کنند."
این ظاهرا اشاره ای به استفاده احتمالی از ابزارهای نظامی برای حذف آن چیزی است که اسرائیل تهدید ناشی از برنامه اتمی ایران می داند.
'بی نیازی ایران از غنی سازی' اما واکنش دولت آمریکا به آزمایش روز چهارشنبه نیروگاه بوشهر منفی نبوده و حتی به نظر می رسد که واشنگتن حداقل جنبه هایی از این پروژه را مثبت تلقی می کند.
رابرت وود سخنگوی وزارت خارجه این کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این آزمایش ها گفت: "می دانید، ترتیباتی که میان ایران و روسیه برای تامین سوخت و بازگشت سوخت مصرف شده (به روسیه) داده شده مکانیسم مناسبی برای ایران است تا از استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی بهره ببرد."
او افزود: "و همچنین به عقیده من این نشان می دهد که ایران به توسعه ظرفیت غنی سازی بومی در داخل نیازی ندارد."
ترتیباتی که میان ایران و روسیه برای تامین سوخت و بازگشت سوخت مصرف شده (به روسیه) داده شده مکانیسم مناسبی برای ایران است تا از استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی بهره ببردسخنگوی وزارت خارجه آمریکااین استدلال قبلا نیز به گوش ایران رسانده شده است اما دولت این کشور اصرار دارد که نمی تواند برای تامین سوخت اتمی به جهان خارج وابسته باشد چرا که احتمال قطع آن وجود خواهد داشت.
ایران قبلا حتی پیشنهاد روسیه برای ایجاد تاسیسات مشترک غنی سازی در خاک روسیه جهت تولید سوخت اتمی را رد کرده است.
مقام های آمریکایی سال ها بر مسکو فشار می آوردند تا کمک به ایران برای ساختن این نیروگاه را متوقف کند زیرا واشنگتن زمانی نگران بود که ایران از سوخت مصرف شده در راکتور بوشهر برای تولید پلوتونیوم استفاده کند، که می توان از آن برای ساخت کلاهک اتمی استفاده کرد.
اما مخالفت آمریکا با این نیروگاه در سال 2005 زمانی که ایران موافقت کرد سوخت مصرف شده در این نیروگاه را به روسیه بازگرداند تخفیف پیدا کرد.
غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه در بوشهر به خبرنگاران گفت که انتظار می رود آزمایش های کنونی چهار تا هفت ماه طول بکشد با این حال گفت که زمان راه اندازی نهایی نیروگاه معلوم نیست.
راه اندازی این نیروگاه راکتور آبی هزار مگاواتی بارها به تاخیر افتاده است.
تاریخ قرارداد ساخت نیروگاه بوشهر به سه دهه قبل بازمی گردد و اصلا طرح آن در دوران محمد رضا شاه پلهوی رقم خورد و پروژه ساخت به شرکت آلمانی زیمنس سپرده شد اما پس از انقلاب زیمنس از پروژه خارج شد و طرح برای حداقل 10 سال مسکوت ماند.
ایران در دهه 1990 در جستجوی کمک برای احیای این پروژه بود تا اینکه بالاخره روسیه در سال 1994 با تکمیل ساخت و تامین سوخت آن موافقت کرد.

برزکوه نیوز: اوضاع حقوق بشر در ایران و جهان وخیم‌تر شده است.
بر اساس گزارش تازه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا وضعیت حقوق بشر در جهان روندی معکوس را طی کرده و در ایران، چین، کره‌ی شمالی، پاکستان و مصر وخیم‌تر شده است. در .
آلمان و روسیه و دیگر نقاط نیز حقوق بشر نقض می‌شود.گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه‌ی آمریکا روز چهارشنبه، ۲۵ فوریه / ۷ اسفند در واشنگتن منتشر شد. در این گزارش آمده که وضعیت حقوق بشر در سراسر جهان روندی معکوس را طی کرده است. در کشورهایی مانند ایران و چین وضعیت بدتر از پیش است و در کشورهای هم‌پیمان آمریکا مانند پاکستان و مصر نقض شدید حقوق بشر دیده می‌شود.

ایران

کارشناسان آمریکایی معتقدند که در ایران حقوق بشر به شدت نقض می‌شود و اوضاع «باز هم بدتر شده است». در گزارش آمده که در ایران، حقوق مدنی شامل آزادی بیان و اجتماعات «به طور جدی محدود» شده است و نیروهای امنیتی با انگیزه‌های سیاسی به طور منظم به «خشونت و شکنجه» روی می‌آورند.

پاکستان و مصر

گزارش، پاکستان و مصر که مهم‌ترین متحدان آمریکا در جهان اسلام به حساب می‌آیند را نیز هدف انتقاد شدید خود قرار داده است. طبق این گزارش، در مصر «نقض جدی حقوق بشر» و شکنجه و سانسور وجود دارد و دولت احترام چندانی برای این حقوق قائل نیست. در پاکستان نیز وضعیت مشابهی حکم‌فرما است و تغییر دولت در سال گذشته به رعایت حقوق بشر کمکی نکرده است.

آلمان

در گزارش جدید آمریکا در مورد اوضاع حقوق بشر از آلمان نیز انتقاد شده است. خارجی‌ستیزی، یهودی‌ستیزی، تحقیر و تبعیض اقلیت‌های مذهبی مانند مسلمانان و ساینتولوگ‌ها از جمله مواردی است که گزارش نام‌برده بر آنها تصریح کرده و آورده است که در آلمان هم چنین شواهدی دیده می‌شود.

با این حال گزارش خاطرنشان می‌سازد که در مجموع دولت آلمان به حقوق بشر احترام می‌گذارد.

کارشناسان آمریکایی از آزار و اذیت و ضرب و شتم خارجیان و اقلیت‌های قومی در آلمان به عنوان «مشکلی رایج» نام می‌برند. از نظر آنان، یهودی‌ستیزی نیز در آلمان از دیگر مشکل‌های متداول است. در گزارش آمده است که «فعالیت گروه‌های دست راستی با تمایلات یهودی‌ستیزانه دلیلی دیگر برای نگرانی است». تخریب آرامگاه‌های یهودیان و کشیدن صلیب شکسته به عنوان نماد نازیسم از جمله نمونه‌هایی است که گزارش به آن اشاره کرده است.

گزارش سالانه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا به ممنوعیت پوشش روسری برای معلم‌های زن مسلمان در مدارس برخی از ایالت‌های آلمان اشاره می‌کند و آن را مثالی از تبعیض مذهبی می‌داند. همچنین هواداران ساینتولوگ‌ها در آلمان «چه در ملاء عام و چه در عرصه‌های خصوصی» تحقیر می‌شوند.

وضعیت حقوق بشر در چین و زیمبابوه

این گزارش می‌گوید، وضعیت حقوق بشر در جمهوری خلق چین در برخی عرصه‌ها بدتر شده است. شدت عمل دولت در برابر مخالفان روز به روز بیشتر می‌شود و به ویژه در تبت که اعتراضات مردمی در مارس ۲۰۰۸ به شدت در آن سرکوب شد، اوضاع «به طور جدی رو به وخامت» گذارده است.

پکن به آزادی رسانه‌ها احترام نمی‌گذارد و اقلیت‌های قومی و مذهبی در سال ۲۰۰۸ سرکوب بیشتری را تحمل کردند. فعالان مدنی، خبرنگاران و وکلا زیر نظر دولت چین قرار دارند و با آزار و اذیت و خطر دستگیری مواجه‌ هستند.

در زیمبابوه وضعیت حقوق بشر در سال ۲۰۰۸ به مراتب بدتر شد. این وضعیت به یک بحران انسانی در کشور انجامید و در اثر این بحران بسیاری جان خود را از دست دادند.

رابرت موگابه، رییس جمهوری زیمبابوه، از فعالیت بشردوستانه‌ی سازمان‌ها جلوگیری کرد و مشکلات کشور با توجه به شکست سیاست دولت در عرصه‌ی اقتصادی و تأمین غذایی شدت یافت و مخالفان موگابه با سرکوبی قهرآمیز روبرو شدند.

کره‌ی شمالی، ویتنام و میانمار

کره‌ی شمالی هم با انتقاد شدید روبرو شد. کارشناسان آمریکایی می‌گویند، برای زنانی که در کره‌ی شمالی حین فرار از کشور دستگیر شدند، وضع حمل در زندان ممنوع است. زنان باردار زندانی یا باید تن به سقط جنین اجباری بدهند یا اینکه نوزادانشان بعد از زایمان کشته خواهند شد. شرایط زندان در کره‌ی شمالی «مرگبار» توصیف شده، شکنجه در زندان‌ها به طور سیستماتیک اجرا می‌شود و پناه‌جویانی که به اجبار بازگشته‌اند با تنبیه‌های شدید روبرو هستند.

در کره‌ی شمالی دولت همه‌ی جوانب زندگی مردم را کنترل می‌کند. هر روز گزارش‌های بیشتری از انواع سوء استفاده‌ها مانند قتل‌ مخالفان، ناپدید شدن افراد و دستگیری‌های خودسرانه به گوش می‌رسد، اگر چه که اثبات آنها مشکل است.

موارد نقض حقوق بشر در ویتنام نیز حائز اهمیت است. سرکوب مخالفان، دستگیری‌های خودسرانه‌ی فعالان سیاسی، عدم برخورداری از محاکمه‌ی عادلانه و سوء رفتار در زندان‌های رسمی از جمله مواردی است که در این کشور وجود دارد.

آزادی مطبوعات، تجمعات، اعتراضات و حق برخورداری از تشکل‌ها در ویتنام زیر ضرب قرار دارد. حقوق کارگران پایمال می‌شود و فعالان کارگری با دستگیری یا با آزار و اذیت مواجه هستند.

در میانمار، نظامیان حاکم به روش‌های سرکوبگرانه ادامه می‌دهند. قتل‌ و ناپدید شدن افراد، شکنجه، آزار مدافعان دمکراسی، دستگیری‌های خودسرانه و حبس‌های طولانی‌مدت از موارد نقض حقوق بشر در این کشور است. ارتش به مناطقی که اقلیت‌های قومی در آن ساکن هستند حمله و حقوق آنها را با خشونت پایمال می‌کند.

روسیه

گزارش سالانه‌ی وزارت خارجه‌ی آمریکا از روسیه نیز انتقاد می‌کند و می‌گوید، حقوق بشر در روسیه در برخی موارد رعایت نمی‌شود. جنگ گرجستان که در آن شماری از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند، از جمله این موارد است. در قفقاز شمالی و چچن نیروهای امنیتی روسی در قتل، شکنجه و دیگر جرایم خشونت‌بار دست داشته‌اند، بی آنکه به دست عدالت سپرده شوند.

انتخابات مجلس دوما در دسامبر ۲۰۰۷ و انتخابات ریاست جمهوری در مارس ۲۰۰۸ با «استانداردهای بین‌المللی» تطبیق نداشت.

گزارش همچنین می‌گوید، حقوق مدنی، آزادی بیان و مطبوعات در روسیه زیر سرکوب دولتی قرار دارد. تنها در سال گذشته پنج خبرنگار کشته شدند.

برزکوه نیوز: احمدی مقدم: روزانه دو تن مواد مخدر کشف می کنیم.
سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران در اجلاس بین المللی ممنوعیت استفاده از مواد مخدر در چین گفت که این کشور روزانه دو تن مواد مخدر کشف
می کند.اجلاس بین المللی ممنوعیت استفاده از مواد مخدر روز پنج شنبه با حضور کشورهای فعال در بخش مبارزه با مواد مخدر در شانگهای چین آغاز به کار کرد.در این نشست هیات هایی از کشورهای ایتالیا، بریتانیا، ژاپن، هلند، اتریش، فرانسه، آلمان، پرتغال، روسیه، آمریکا، تایلند، ویتنام، کامبوج، لائوس و برمه شرکت دارند.به گزارش خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا، آقای احمدی مقدم گفت که در سال 1378 ایران یک رکورد در کشف مواد مخدر به دست آورده و روزانه به طور میانگین دوتن مواد مخدر کشف کرده است.به گفته فرمانده نیروی انتظامی که ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را نیز بر عهده دارد، حدود 95 درصد تریاک جهان در ایران کشف شده است.بنابر گزارشها رسمی در ایران بیشتر از یک میلیون و دویست هزار نفر معتاد هستند و تریاک با ۳۳ درصد بیش ‌ترین ماده مصرفی در این کشور است.بخش عمده تریاک جهان در افغانستان تولید می شود که در شرق ایران قرار دارد. مواد مخدر تولیدی در افغانستان عمدتا از طریق ایران به دیگر کشورها منتقل و بخشی از آن نیز در داخل ایران مصرف می شود.
هر ساله حجم زیادی مواد مخدر در ایران کشف می شود و مقامات ایرانی دلیل عمده افزایش قاچاق موادمخدر به ایران را بالارفتن کشت خشخاش در افغانستان می دانند.
پلیس ایران تلاش زیادی انجام داده تا جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیرد
از حدود هفت سال پیش که حکومت طالبان در افغانستان با حمله آمریکا و متحدانش از میان برداشته شد، تولید موادمخدر در این کشور رو به افزایش بوده و طرح های جلوگیری از کشت خشخاش در افغانستان به نتیجه امیدوارکننده ای نینجامیده است.
ایران با داشتن ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و قرار گرفتن میان این کشور و اروپا، همواره یکی از راه های اصلی ترانزیت مواد مخدر افغانستان به جهان خارج بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی در اجلاس شانگهای گفت که در سال جاری دهها تن حشیش در ایران کشف شده است که بازار مصرف آن کشورهای جنوبی خلیج فارس بوده و اقدامات ایران باندها و گروههای قاچاق مواد مخدر را آسیب پذیر کرده است.
به گفته آقای احمدی، این نشست می تواند در تقویت همکاری های بین المللی و مهار تولید مواد مخدر و مصرف آن موثر باشد.
ایران در سالهای اخیر برنامه های گسترده ای برای کنترل مصرف مواد مخدر و برخورد با معتادان در ایران اجرا کرده اما گزارشها از افزایش مصرف مواد مخدر حکایت دارد.
ایران تلاش زیادی کرده تا جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیرد و در سالهای گذشته 3600 نفر مامور پلیس در مبارزه با قاچاق مواد مخدر کشته و 11 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

انتقاد کشورهای عرب به سخنان ناطق نوری .

برزکوه نیوز: حملۀ دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به ایران.
برغم تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راستای رفع تنش بین ایران و بحرین، عبد الرحمن العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در روز سه شنبه، بار دیگرجمهوری اسلامی ایران را به خاطر . مواضع این کشور در قبال همسایگان عرب ایران به ویژه بحرین، مورد انتقاد شدید قرار داد.
عبد الرحمن العطیه در سخنانی، در همایش منطقه ای امنیت در پاینخت بحرین، از اظهارات اخیر آیت الله ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی ویژۀ رهبر جمهوری اسلامی در مورد بحرین و بی میلی ایران به حل و فصل اختلاف میان ایران و امارت متحدۀ عربی، بر سر جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی، انتقاد کرد. دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت:" مواضع مثبت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در قبال ایران در اکثر مواقع با موضعگیری های خصمانه، غیردوستانه و غیر قابل توجیه مقامات ایران روبرو می شود.عبد الرحمن العطیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر ایران در پی بهبود و ترمیم روابط خویش با همسایگان عرب ایران در خلیج فارس است، باید از مداخله در امور داخلی این کشور ها دست بردارد و به گفتگوها و مذاکراتی جدی در مورد جزایر سه گانه در خلیج فارس تن در دهد.
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس افزود: " فقدان پاسخی از سوی ایران به درخواست های صادقانه و مکرر ( اعراب ) برای حل مناقشۀ مرتبط با این سه جزیره به تضعیف اعتماد بین دو طرف منجر خواهد شد و به نفع تلاش هائی که برای تقویت امنیت منطقه به عمل می آید، نخواهد بود."
آیت الله ناطق نوری که در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب گفته بود بحرین در زمان محمد رضا شاه استان چهاردهم ایران بود وآن را از ایران گرفتند، بعداً در مصاحبه ای با شبکۀ تلویزیونی الجزیره بر احترام ایران به استفلال و تمامیت ارضی بحرین تأکید کرد.
افزون بر این، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امر خارجۀ ایران نیز بیش از یکبار این مسأله را که ایران هیچ چشمداشتی به بحرین نداشته و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی آن را محترم می شمارد، مورد تأکید و تأیید مجدد قرار داد.
صادق محصولی، وزیر کشور ایران با پیامی از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران برای پادشاه بحرین راهی منامه شد. وزیر کشور ایران نیز به نوبۀ خود در سخنانی در همایش منطقه ای منامه اعلام کرد که بحران بین تهران و منامه به پایان رسیده است هرچند اصولاً بحرانی در کار نبوده است.
صادق محصولی گفت: روابط بین ایران و بحرین همواره گرم و دوستانه بوده و دشمنان قادر نیستند به این امر صدمه زنند. وزیر کشور ایران بر عزم راسخ محمود احمدی نژادف رئیس جمهوری ایران بر تقویت روابط تهران با کشورهای عرب خلیج فارس تأکید کرد.

برزکوه نیوز: اعضای پارلمان افغانستان: ایران در کشور ما دخالت می‌کند.
درگذشته مقامات امریکایی بارها دولت ایران را به تقویت شورشیان ضددولتی در افغانستان متهم کرده بودند، اما اکنون شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز. خدیجه تلاش - کابل
گفته‌اند که ایران در امور داخلی افغانستان دخالت می‌کند. شماری از اعضای پارلمان افغانستان می گویند: بعضی از مقامات ایرانی از حضور نیروهای خارجی در افغانستان نگرانند. این نمایندگان معتقدند که اختلاف نظرها میان غرب و ایران انگیزه‌ای برای مداخله‌ی ایران در امور داخلی افغانستان است. نمایندگان مجلس افغانستان به گفته وزیر دفاع ایران استناد کرده می‌گویند زمانی که قرقیزستان پایگاه نیروهای امریکایی را از کشورش برچید، جمهوری اسلامی از آن طرح استقبال کرد و وزیر دفاع ایران گفت: "ما از تصمیم دولت ملی قرقیزستان حمایت می کنیم و کار آنها را به فال نیک می‌گیریم."
احمد بهزاد نماینده‌ی ولایت هرات در پارلمان می‌گوید: ”هر وقت ایران روابطش با قدرتهای غربی بر سر موضوعات هسته‌ای و یا مسئله خاورمیانه حاد می‌شود ایرانی‌ها تلاش می‌کنند از بحران افغانستان سوء‌استفاده کنند و از این بحران به مثابه اهرمی در سیاست‌های خود در دیگر جاها بهره‌برداری کنند. برخی از کارشناسان بر این باورند که ایران در چند سال گذشته با دولت افغانستان روابط نزدیکی داشته اما از حضور نیروهای خارجی در افغانستان نگران بوده، به همین دلیل پیمان ناتو باید به کشورهای همسایه‌ی افغانستان اطمینان دهد‌که حضور نیروهای خارجی هیچ تهدیدی برای آنان نیست.“
از سوی دیگر چندی قبل با سفر مقامات امریکایی به افغانستان و گفته‌های سفیر انگلستان در کابل، عکس‌العمل اعضای پارلمان نسبت به ایران بیشتر شده است. چراکه دیویدمیلیبند سفیر بریتانیا در کابل می گوید: ”شواهد نشان می دهد که ایران در گذشته به طالبان جنگ افزار فرستاده است.“ دیوید میلیبند اضافه می کند که ایرانی‌ها با ارسال مقداری جنگ‌افزار در جنوب افغانستان به طالبان کمک کرده اند، اما این کمک‌ها نتوانسته است برای طالبان پیروزی چشمگیری به بار آورد.
از سوی دیگر ریچارد هولبروک نماینده باراک اوباما در سفرش به افغانستان نقش ایران را در روند برقراری صلح در افغانستان برجسته و اثرگذار خواند و گفت: ایراندر تأمین امنیت افغانستان نقش ارزنده و مثبتی دارد. نمایندگان پارلمان افغانستان نیز می‌گویند: طرفداری و یا عدم طرفداری ایران و پاکستان از دولت افغانستان نقش مهمی درتأمین ثبات ما دارد، زیرا ایران و پاکستان دو کشور همسایه در امور افغانستان مداخله و دست اندازی می کنند. اما شماری دیگر از نمایندگان از روابط نیک دولت ایران با افغانستان یاد کرده می‌گویند که ایران از گذشته همسایه‌ای خوب برای افغانستان بوده و به دولت ما یاری داده است.
شماری از کارشناسان بر این باورند که نبودن ‌ثبات و امنیت در افغانستان به دلیل ایناست که در نظام سیاسی افغانستان مدیریتی کارآ وجود ندارد. حامد کرزای رییسجمهور افغانستان که در این هفته با پرویز داوودی معاون اول محمود احمدی‌نژاد ملاقات نمود و نسبت به گسترش هر چه بیشتر روابط افغانستان و ایران ابراز خرسندی کرد، تا کنون در برابر گفته‌های اعضای پارلمان افغانستان نظری ابراز نکرده است.

برزکوه نیوز: ایران: ۶ هزار سانتریفیوژ فعال داریم.
غلامرضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته است که این کشور در حال حاضر ۶ هزار سانتریفیوژ فعال در کارخانه غنی سازی اورانیوم در شهر نطنز دارد و تعداد این.
دستگاه را تا ۵۰ هزار سانتریفیوژ افزایش خواهد داد.آقای آقازاده که در شهر بندری بوشهر، محل استقرار اولین نیروگاه اتمی ایران با خبرنگاران گفت و گو می کرد اعلام کرد که ایران هیچ برنامه‌ای برای تغییر در فعالیت‌هایش در مرکز غنی سازی اورانیوم نطنز ندارد.رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حالی شمار تعداد سانتریفیوژ های این کشور را ۶هزار دستگاه اعلام کرد که حدود سه ماه پیش، این رقم از سوی مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران ۵ هزار دستگاه سانتریفیوژ عنوان شده بود.به این ترتیب، بر اساس اظهارات مسئولان اتمی ایران، این کشور شمار سانتریفیوژهای فعال خود را طی سه ماه گذشته ۱۰۰۰ دستگاه افزایش داده است.سانتریفیوژ، دستگاه استوانه ای شکل است که با سرعت بسیار زیاد حول محور خود می چرخد.
نگامی که گاز هگزا فلوئورید اورانیوم به داخل این سیلندر دمیده شود نیروی گریز از مرکز ناشی از چرخش آن باعث می شود که مولکولهای سبکتری که حاوی اورانیوم ۲۳۵ است در مرکز سیلندر متمرکز شوند و مولکولهای سنگین تری که حاوی اورانیوم ۲۳۸ هستند در پایین سیلندر انباشته شوند.
اورانیوم ۲۳۵ غنی شده ای که از این طریق به دست می آید سپس به داخل سانتریفوژ دیگری دمیده می شود تا درجه خلوص آن باز هم بالاتر رود. این عمل بارها و بارها توسط سانتریفوژهای متعددی که بطور زنجیره ای به یکدیگر متصل می شوند تکرار می شود تا جایی که اورانیوم ۲۳۵ با درصد خلوص مورد نیاز به دست آید.
غنی سازی اورانیوم در ایران طی سال های اخیر که پرونده اتمی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده، مهمترین موضوع اختلاف ایران و جامعه جهانی بوده است.
شورای امنیت طی پنج قعطنامه از ایران خواسته تا فعالیت های غنی سازی اورانیوم را به حال تعلیق درآورد اما ایران تاکنون با "غیر قانونی" خواندن قطعنامه های شورای امنیت، این درخواست ها رد کرده است.
بر مبنای "سند چشم ‌انداز توسعه" و "قانون دستیابی به فناوری هسته ‌ای صلح‌ آمیز" دولت ایران در درازمدت موظف به تولید ‪ ۲۰‬هزار مگاوات انرژی از طریق نیروگاههای هسته ‌ای است.
مقام های سازمان انرژی اتمی ایران می گویند که برای بارگذاری سالانه هر نیروگاه هزار مگاواتی، به ۳۰ تن سوخت نیاز دارند.
ایران در حال حاضر مشغول طراحی و راه اندازی دو نیروگاه اتمی است.
این کشور روز چهارشنبه هفتم اسفند اعلام کرد که آزمایش نیروگاه اتمی هزار و ۲۰۰ مگاواتی بوشهر را بدون سوخت هسته ای آغاز کرده است.
به گفته مسئولان سازمان انرژی اتمی ایران این آزمایش بین ۴ تا ۷ ماه طول می کشد و بر این اساس تاریخ راه اندازی نهایی نیروگاه بوشهر مشخص نیست.

برزکوه نیوز: خـبـرنگـار دوربيين/هیمن سقزیدوربـــيين نـــيــوز : سازمان مجاهدین خلق ایران تلاش می کند که پایگاه جدید خود را در خاک مصر برپا کند. سازمان مجاهدین خلق ایران در خاک عراق پایگاه اشرف داشت اما بعد از سقوط صدام حسین طاغوت مورد حملات شیعیان عراق که از طرف ایران استراتیژی می گیرند قرار گرفتند . مقامات کنونی عراقی در رئس ان مالکی سرباز گوش به فرمان ایران تمایل دارند که هر چه سریعتر سازمان مجاهدین خلق ایران وطرفداران این سازمان را از خاک عراق بیرون کنند . مصر اخیرا سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست سازمان های تروریستی خود خارج نموده و این مسئله راه را برای ایجاد پیاگاه های سازمان مجاهدین خلق ایران در خاک مصر از نظر حقوقی هموار ساخته است. حکومت ایران می گوید مقامات مصری برای ارائه پناهندگی به نمایندگان سازمان مجاهدین خلق ایران موافقت نموده اند. سیاسیون مصری معتقدند اگر این خبر صحت داشته باشد، باید بر کلیه تلاش ها برای رفع تنش ها در روابط میان مصر و ایران خط مطلق کشید.

برزکوه نیوز:به نقل از سنی نیوز: ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان از ساخت و تكميل حرم حضرت فاطمه زهرا (س) در كنار حرم امام علي (ع) در شهر نجف اشرف در زميني به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با اعتبار ۸۰۰ ميليون تومان خبر داد. …. ‏
————————————————

ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان از ساخت و تكميل حرم نمادين حضرت فاطمه زهرا (س) در كنار حرم امام علي (ع) در شهر نجف اشرف در زميني به مساحت ۳۵ هزار متر مربع با اعتبار ۸۰۰ ميليون تومان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ستاد بازسازي عتبات عاليات استان خوزستان، از بين ۱۱۰ پروژه بازسازي عتبات عاليات، ۵۰ پروژه با اعتبار هزينه شده ۶۰ ميليارد تومان به اتمام رسيده است.
از اين تعداد پروژه مي‌توان به دارالشفاي حضرت با مساحت ۳۰ هكتار كه در بيرون كربلا بنا شده است، دارالضيافه با مساحت ۵ هزار مترمربع و ساخت حرم حضرت فاطمه زهرا (س) در جنب حرم امام علي (ع) در زميني به مساحت ۳۵ هزار متر‌مربع با اعتبار ۸۰۰ ميليون تومان اشاره كرد.
همچنين تصفيه‌خانه حرم حضرت عباس در مدت سه ماه ساخته شده است كه به دنبال اين موفقيت، ساخت تصفيه‌خانه طفلان مسلم نيز بر عهده مردم مسلمان و شيعه‌دوست خوزستان قرار داده شد.
http://hajj.ir/hadjwebui/news/wfShowOpinion.aspx?id=38711

برزکوه نیوز: به نقل از سنی نیوز:طي روزهاي گذشته شماري از شهروندان براي شفا گرفتن به زيارتگاهي در شهرستان تازه تأسيس هيرمند در شمال استان سيستان و بلوچستان هجوم آوردند

———————————————-
طي چند روز گذشته شايعاتي بر سر زبان‌ها افتاد كه زيارتگاه معروف به «ده نو» ميلك در سيستان بيماران را شفا مي‌دهد.
دامنه اين شايعات به آنجا رسيد كه ديروز امام جمعه زابل در خطبه‌هاي نماز جمعه واكنش نشان داده و نسبت به بازي گرفتن احساسات مذهبي مردم هشدار داد.
با اين حال، شنبه نيز شماري از مردم با خودروهاي شخصي، خود را به زيارتگاه رساندند تا شفا بگيرند، اما مسئولان شهرستان هيرمند ماجراي شفا دادن اين زيارتگاه را تكذيب كرده و اعلام كردند كه افرادي از اين طريق قصد سوء‌استفاده داشته و موضوع تحت پيگيري است.
يك نفر از مراجعان به اين زيارتگاه گفت: «فردي ادعا كرده در شب اربعين، امام رضا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را در خواب دیده آنان فرموده‌اند از چهلم تا چهل و هشتم در زيارتگاه «ده نو» حضور يافته و بيماران را شفا مي‌دهيم.»
به دنبال پخش اين خبر در سراسر منطقه سيستان بسياري از اهالي شهرستانهاي هيرمند، زابل و زهك و حتي زاهدان به اين محل مراجعه و درخواست شفا براي بيماران مي‌كنند.
فرماندار هيرمند اعلام كرده است كه پس از پخش اين شايعه، بسياري از مردم به ويژه بيماران به اين مكان كه زيارتگاهي قديمي است مراجعه كرده‌اند.
محمد گمرکی زاده بیان کرد: «شمار زيادي از مردم منطقه حتي افراد تحصيل‌كرده نيز به اين مكان مراجعه و درخواست شفا براي بيمار خود و برآورده شدن حاجات مي‌كنند.»
این مسئول تصریح کرد: «امروز نيز نزديك به دو هزار خودرو در اطراف اين مكان توقف كرده و شمار زيادي از مردم در اين مكان حضور دارند.»
وی گفت: «فردي كه ادعا كرده ائمه اطهار(ع) را در خواب ديده و همچنين يك نفر ديگر كه ادعا مي‌كند روحاني است و مسئوليت اين مكان را بر عهده گرفته، دستگير و در اعترافات خود بر كذب بودن ادعايشان تاكيد كرده‌اند.»
فرماندار هیرمند افزود: «اين دو نفر و چند همدست ديگر آنان تبعه افغانستان هستند و شماري از افرادي كه ادعا كرده‌اند شفا يافته‌اند نيز دستگير شده‌اند و بر كذب بودن بيماري و شفا يافتن خويش اعتراف كردند.»
گمرکی زاده تصریح کرد: «ضمن آنكه برخي از مراجعان به اين مكان مدعي‌اند در اين زيارتگاه، روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر را شفا یافته و هركس شفا مي‌يابد در همان زمان به او الهام مي‌شود كه گاو، گوسفند، مرغ و يا حيوان ديگري را به زيارتگاه هديه يا قرباني كند. بسياري از مراجعه كنندگان نيز هدايا و نذوراتي تقديم اين زيارتگاه كرده‌اند.»
وی بیان کرد: «گر چه احساسات ديني و مذهبي مردم به سخره گرفته شده اما از طرفي با توجه به حضور شمار زيادي از مردم در اين محل، جلوگیری از حضور مردم اثر منفی داشته و لازم است از راه مناسبي موضوع را پيگيري كرد.»
فرماندار هيرمند با بيان اينكه «اقدامات لازم براي جمع آوري و تعطيل كردن اين مكان امروز انجام خواهد شد»، تصریح کرد: «قرار است امام جمعه زابل با سخنراني در اين مكان، مردم حاضر در زيارتگاه را از موضوع آگاه كند.»
منطقه سيستان شامل شهرستانهاي زابل، زهك و شهرستان تازه تاسيس هيرمند در حدود ۲۰۰ كيلومتري شمال زاهدان واقع است\تابناك

برزکوه نیوز: به نقل ازسنی نیوز:،مطالب خرافاتی در یکی از سایت ها اهل بدعت.آخرین چهارشنبه ماه صفر را قره چهارشنبه (چهار شنبه سیاه ) می گویند. ‏

—————————————————————

مطالب خرافاتی در یکی از سایت ها اهل بدعتقره چهارشنبه (چهارشنبه سیاه ) چه روزی است و آیا نماز و دعای مخصوصی دارد؟
آخرین چهارشنبه ماه صفر را قره چهارشنبه (چهار شنبه سیاه ) می گویند. ‏حضرت شیخ محمد غوث در کتاب جواهر الخمیس خود ذکر می کند هر ساله سیصد ‏وبیست هزار (۳۲۰۰۰۰ ) بلاء نازل می شود و همه ی آنها در آخرین چهار شنبه ماه صفر ‏اتفاق می افتد آن روز یکی از دشوارترین روزهای سال است. به همین خاطر ترکمن ها به ‏آن روز (قره چهار شنبه ) می گویند. ‏هر کس در آن روز چهار رکعت نماز خوانده ودر هر رکعت بعد از سوره حمد ‏‏۱۷ بار سوره انا اعطیناک الکوثر‏‏۳ بار سوره قل هوالله احد‏‏۱ بار قل اعوذ برب الفلق‏‏۱ بار قل اعوذ برب النّا س‏را بخواند و بعد از نماز دعای مخصوص آن روز را بخواند خداوند متعال جان و مال و اهل ‏اولاد آن شخص را از جمیع آفات و بلیات در آمان نگه خواهد داشت .‏
دعای روز قره چهارشنبه
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ عَبْدُكُ وَ رَسُولِكَ النَّبِيِّ الْاُمِّيِّ وَ‎ ‎بَارِكْ اَللّهُمَّ اَعُوذُبِكَ مِنْ شَرِّ ‏هَذَا الشَّهْرِ وَ مِنْ كُلِّ بَلاءٍ‎ ‎وَشِدَّْةِ بَلِيَّةٍ قَدَّرْتَها فِيْهِ يادَهْرُيا دَيْهُوْرُ يَادَيْهارُياكانُ‎ ‎يا كَيْنُونُ ‏يا كَيْنَانُِ يا اَزَلُ يا اَبَدُياَ مُعِيْدُ يا مُبْدِِيءُ يا‎ ‎ذَاالْجلَالِ وَالْاِكْرامِ. يا ذَا الْعَرْش ِالْمَجِيْدِ اَنْتَ ‏تَفْعَلُ مَا‎ ‎تُرِيْدُ. اَلّلهُمَّ اَحْرِسْ بِعَيْنِكَ نَفْسَيْ وَ مَالِيْ وَ اَهْلِيْ وَ‎ ‎اَوْلادِيْ وَ دِيْني و دُنْيايَ ‏الَّتِيْ اِبْتَلَيْتَنِيْ بِصُحْبَتِهَا‎ ‎بِحُرْمَةِ الْابرارِ وَالْاَخْيارِ بِرَحْمَتِكَ يَا عَزِيْزُ يا غَفَّارُ يا‎ ‎كَرِيْمُ يا ‏سَتَّارُ بِرَحْمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ اَلّلهُمَّ يا‎ ‎شَدِيدَ الْقُوي يا شَدِيْدَ الْمُحال يَا عَزِيْزُ يا ‏كَرِيْمُ اَذْلَلْتَ‎ ‎بِعزِّكَ جَمِيْعَ خَلْقِكَ يا مُحْسِنُ يا مُجْمَلُ يَا مُتَفَضِّلُ يا مُنْعِمُ‎ ‎يا مُكْرِمُ يا مَنْ ‏لا اِلهَ اِلََّا اَنْتَ يا لَطِيْفا ً لَطَفْتَ بِخَلْقَ‎ ‎السّموَاتِ وَالْاَرْضِ اَلْطِفْ بِيْ فِيْ قَضَائِكَ وَ عَافِنِيْ مِنْ ‏بَلائِكَ‎ ‎وَلا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيْمِ وَ صَلّيَ الله ُ‎ ‎عَلَي سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ عَلَي آلِه ‏وَ صَحْبِه وَ سَلِّمْ‎.‎منبع : کتاب ارشاد ترکمن
سایت حوزه علمیه عرفانیه آق قلاhttp://www.erfaniag%20hghala.com/%20fa/modules/%20smartfaq/%20faq.php?faqid= [جواب این بدعت: بسم الله الرحمن الرحیم



ازمهترین مسائلی که بریک مسلمان لازم است،این است که ایمان وباورقطعی به این داشته باشدکه محمد(ص)پیامبرمابوده
وخداوندمتعال این دین مبین اسلام رابامبعوث گردانیدن وی کامل نموده است وخداوندمی فرماید: الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا »مائده/۴ امروزدینتان رابرایتان کامل،ونعمت خودرابرشماتکمیل نمودم،
واسلام رابه بعنوان آیین برایتان پسندیدم ».پیامبر(ص)می فرماید:«ترکتکم علی البیضاء لیلها کنهارها لایزیغ عنها بعدإلا
هالک »«من بین شماچیزی باقی گذاشتم که بقدری روشن وشفاف است که شبش به روشنی روزاست پس ازمن کسی جز
گمراه ازآن نمی لغزد»
قانونگذاری دراسلام یکی ازجنبه های بسیارمهمی است،که رسالت اسلام بدان نظم وسامان بخشیده است واین قسمت،
نمایانگرجنبه های علمی رسالت اسلامی می باشد.قانونگذاری وتشریع دراحکام ،صرفاً دینی،ماننداحکام عبادات(یکی
ازاحکام نماز)،تنهاازطریق وحی خداوندبه پیامبرش:قرآن باسنت نبوی یا اجتهاد پیامبر(ص)،صورت میگیرد،ووظیفه
پیامبرازدایرۀتبلیغ واعلان وبیان وتفصیل وحی تجاوزنمی کندوهرچه بگویدازطرف خداونداست ومی فرماید:
وماینطق عن الهوا *ان هو الا وحی یوحی *پیامبرازروی هوای نفس خودسخن نمی گوید،آنچه که میگوید
براووحی می شودوازخوداونیست».
مردم بعضی چیزهاراپدیدمی آورندکه هیچ اصلی درشریعت ندارد،ولی شباهتی به شرع دارد،چون رنگ عبادت رابه
خودمی گیرد،یعنی نوعی هم شکلی وتشبّه باروش شرعی درآن دیده می شود زیرا اگربا روش شرعی شباهتی نداشته
باشدمردم به این خاطر است که شباهتی با روش های شرعی دارد.
پیامبر(ص) می فرماید:«صَلُّوا کَما رأیتُمُونی اُصلِّی » همانطوری که می بینیدمن نمازمی خوانم،نمازبخوانید»ویا فرمود:
«خُذُاوعَنّی مَنَاسِکَکم » مناسک حج تان رااز من یادبگیرید» ویا فرمود:« من عمل عملا لیس علیه أمرنافهوردّ»متفق
علیه «هرکس عملی انجام دهدکه ازدستورات (دین)ما نباشد،مردود است».«من أحدث فی أمرناهذا ما لیس منه فهوردّ»
متفق علیه هرکس درامردین ماچیزی را آورد که درآن نیست،آن مردوداست».
نازل شدن بلا ویاعذاب برقومی یاسرزمینی این ازغیبیات است هیچ کس ازغیب خبرنداردوبگویددرآخرین چهارشنبه
ماه صفرچنین بلا ویاعذاب از آسمان نازل می شود.خداوند می فرماید:
( قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ ) نمل/۶۵ «بگو:تمامی آن هایی که درآسمانهاوزمین است
جزخداغیب رانمی داند». اماخواندن نمازبه آن صورت ودرآن روز،آن بایدخواندنش بوسیله شرع ثابت وامربه خواندن
شده باشدولی چنین نماز درشرع ودین اسلام وجودندارددرهیچ کتب حدیث چنین نمازی ثبت نگردیده است.همانطوردر
سطرهای قبل بیان کردیم نمازنیز یکی ازاحکام مهم شرعی است بایدبوسیله وحی ثابت شده باشد این گونه نماز خواندن
ازشرع اسلام نیست،یکی ازبدعت های روزگاراست وچیز نوپیدا می باشد.این همان بدعت دردین است وبدعت به این
معنی گمراهی دردین می باشد،درحدیث صحیح داریم پیامبر (ص)می فرماید:« فإن کل بدعة ضلالة »«پس به راستی
که هر بدعتی گمراهی است».
چرااسلام چنین برخوردتندی بابدعت دارد وآن راضلالت وگمراهی می داند؟ وچرا پیامبراکرم(ص)به شدّت مردم راازآن
برحذرداشته است ؟
اول:بدعت گذارخودراقانون گذارودرمقابل خداقرارمی دهد.
دوم:بدعت گذاردین راناقص می داندومی خواهدآن راتکمیل نماید.
سوم:بدعت دین راسخت می کندوآن راباطبیعت سهل وآسانش بیگانه می سازد.
چهارم:بدعت دردین،سنت هاراازبین می برد.
پنجم:بدعت ونوآوری دردین مردم راازابتکاردراموردنیا باز می دارد.
ششم:بدعت دردین امت راپراکنده ووحدت ویکپارچگی آنراپاره پاره می کند.
برادران وخواهران گرامی،به خاطرهمه این چیزها با بدعت ونوآوری دردین مخالفت شدوهمین ممانعت وجلوگیری باعث
حفظ جود ومایه ی اصلی اسلام تابه امروزگردیدوبه این ترتیب بلایی که برسرادیان آمدوآنان را دستخوش تغییروتحول
نمود،برسراین دین (اسلام)نیامد.
پس پیامبراسلام می فرماید:وإیاکم ومحدثات الامورفإن کل محدثة بدعة وکل بدعة ضلالة وکل ضلالة فی النار»«ازحوادث
وعادات وآداب ورسوم جدید(دردین)دورباشیدکه هرپدیده نوی بدعت است وهربدعت نیز گمراهی است وهرگمراهی در
آتش است».
درآخر،اطاعت ازپیامبر (ص)درعمل به آنچه امر کرده وترک آنچه نهی کرده،واجب است واین مقتضیات شهادت«أنه
رسول الله»است درآیات بسیاری به اطاعت ازاودستورداده خداوندمتعال، وگاهی اطاعت ازاورامقرون به اطاعت ازخود
دانسته

برزکوه نیوز: به نقل از بی بی سی :مقام های افغان می گویند مردان مسلح ناشناس، دو شهروند ایرانی را شب گذشته از مسیر اسلام قلعه - هرات ربوده اند.
حفیظ الله فقیر زاده، ولسوال/ فرماندار زنده جان گفت این دو شهروند ایرانی که رانندگان کامیون بودند، زمانی ربوده شدند که از اسلام قلعه به سوی شهر هرات می آمدند.
گزارش همایون حدید خبرنگار بی بی سی در هرات
آقای فقیرزاده گفت که گمان می رود این افراد از سوی دزدان مسلح، به هدف به دست آوردن پول ربوده شده باشند.
او گفت که پلیس برای ردیابی این افراد، دست به کار شده است.
سال گذشته میلادی نیز یک راننده ایرانی از سوی افراد مسلح در ولسوالی غوریان در غرب هرات ربوده شده بود که درماه دسامبر آزاد شد.
مقام های محلی در هرات می گویند، او پس از پرداخت پول به ربایندگان، آزاد شد.
همچنین مقام های امنیتی در هرات می گویند، افراد مسلح به یک کاروان موسسه مین روبی به نام OMAR حمله کرده اند.
به گفته نورخان نیکزاد، سخنگوی پلیس هرات، مهاجمان، یک موتر (خودرو) مربوط به این موسسه را آتش زده اند اما به کارمندان آن آسیبی نرسیده است.
افزایش موارد آدم ربایی در سال 2008 میلادی، اعتراض های جدی افغانها از جمله اعتصاب اتحادیه های صنفی هرات را به دنبال داشت، اما اخیرا چنین مواردی کاهش یافته بود و نیروهای امنیتی افغان چند گروه آدم ربا را در ولایت های غربی افغانستان باز داشت کردند.
شهروندان خارجی بیشتر از سوی طالبان و شورشیان مسلح به هدف مبادله آنها با اسرای طالبان در بگرام و همچنین وارد کردن فشار بر دولت افغانستان و متحدانش، انجام می شود اما در مورادی هم دیده شده است که باندهای تبهکار نیز شهروندان خارجی را ربوده اند.

برزکوه نیوز: به دنبال دعوت ملک عبدالله به پایان دادن به اختلافات عربى.
آقاى ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه روز سه شنبه در اولین دیدار از پایتخت سعودى پس از دعوت پادشاه این کشور به آشتى وپایان دادن به اختلافات بین کشورهاى . ریاض - خبرگزاریها
عربى، وارد ریاض شد. در همین حال یک منبع دیپلماتیک گفت که المعلم نامه بشار الاسد رئیس جمهور سوریه را به ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودى تقدیم کرد.دیدار وزیر خارجه سوریه از ریاض در چارچوب دیدارهاى متقابل میان دو کشور که به دنبال سخنان پادشاه سعودى در کنفراس سران عرب در کویت فعال تر شده، صورت مى گیرد. ملک عبدالله طى سخنان خود در کویت خواستار ایجاد وحدت واتخاذ موضع واحد میان کشورهاى عرب شد.خبرگزارى رسمى سعودى (واس) گفت که شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه ودیگر مقامات دولتى این کشور جهت استقبال از آقاى المعلم در فرودگاه بین المللى ملک خالد در شهر ریاض حضور داشتند.از سوى دیگر به گفته یک منبع دیپلماتیک عربى قرار است وزیر خارجه سعودى با هتماى سورى اش، سه شنبه شب پیش از دیدار آقاى المعلم با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، جلسه مذاکرات رسمى را برگزار کنند.منبع مذکور افزود، "آقاى ولید المعلم نامه اى از سوى بشار الاسد رئیس جمهور سوریه در پاسخ به نامه پادشاه سعودى باخود آورده است، ملک عبدالله بن عبدالعزیز هفته گذشته پیامى را توسط شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز رئیس دستگاه اطلاعات سعودى به رئیس جمهور سورى فرستاده بود.منبع یاد شده خاطر نشان کرد: "یافتن راه حلها براى اختلاف نظرها میان دو کشور درقبال مسایل مشترک عربى پیش از نشست سران عرب که قرار است ماه آینده در دوحه پایتخت قطر برگزار شود، بویژه روند صلح خاور میانه وبرقرارى آتش بس میان فلسطینیان واسرائیل، وآشتى بین حماس والفتح مسایلى است که مورد بررسى دو طرف قرار خواهد گرفت".لازم به یاد آورى است، پادشاه سعودى طى اجلاس اقتصادى سران عرب که در 19 ژانویه گذشته در کویت برگزار شده بود سران سوریه، مصر وقطر را به جلسه آشتى دعوت کرد.

برزکوه نیوز: به نقل از تلاطم: کره شمالی درصدد پرتاب راکت است.
کره شمالی گفته است که آماده می شود راکتی حامل ماهواره مخابراتی را به مدار زمین پرتاب کند.این کشور تاریخ پرتاب را اعلام نکرده اما گفته است موفقیت در این . ماموریت گامی بزرگ برای کره شمالی محسوب خواهد شد. گزارشگر بی بی سی در کره جنوبی می گوید که اعلام این خبر بر گزارش هایی صحه گذاشته است که هفته هاست در سطح منطقه مطرح بوده است.
این گزارش ها حاکی از آن بودند که کره شمالی درصدد است یک موشک دور برد را آزمایش کند. تحلیلگران نیز می گویند احتمال دارد که پرتاب راکت در واقع پرتاب موشکی با بردی نزدیک به هفت هزار کیلومتر باشد. پس از آن که کره شمالی در سال 2006 دست به یک آزمایش هسته ای زد، سازمان ملل متحد از این کشور خواست تا هرگونه فعالیت موشکی خود را متوقف کند.
در آن سال کره شمالی یک موشک سه مرحله ای "تیپودانگ - 2" را مورد آزمایش قرار داد که کمی پس از پرتاب در دریا سقوط کرد.
کره شمالی وقتی در سال 1998 یک موشک با برد کوتاه را آزمایش کرد، گفته بود که دست به پرتاب راکت حامل ماهواره زده است.
پرتاب تا آلاسکا
آژانس ملی فضایی کره شمالی روز سه شنبه (24 فوریه)"، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "آماده سازی ها در ابعاد گسترده برای پرتاب 'اونها-2' در دست اجراست. این راکت ماهواره مخابراتی 'کوانگ میانگ سانگ-2' را وارد مدار زمین می کند."
در ادامه این بیانیه آمده: "وقتی پرتاب این موشک با موفقیت انجام بگیرد، فن آوری فضایی ما گامی بزرگ به سوی کشوری با قدرت اقتصادی زیاد بر خواهد داشت."
این نگرانی وجود دارد که این راکت ممکن است بتواند ایالت آلاسکای آمریکا را هدف قرار دهد.
تصمیم کره شمالی به پرتاب راکت در حالی اعلام شده است که گفتگوهای شش جانبه در باره توافق در مورد دادن کمک اقتصادی به کره شمالی در ازای خلع سلاح اتمی این کشور به بن بست رسیده است. این توافق قرار بوده است میان کره شمالی از یک سو و آمریکا، چین، روسیه، ژاپن و کره جنوبی از سوی دیگر صورت بگیرد.
خبر پرتاب راکت حامل ماهواره همچنین در حالی اعلام شده است که شایعات زیادی در باره سلامت رهبر کره شمالی در جریان است. گفته شده است که کیم یونگ ایل در اواسط سال 2008 سکته مغزی کرده است.

دستگیری ۷۰ تن از دانشجویان معترض در دانشگاه امیرکبیر.
پس از اعتراض‌های دانشجویی روز دوشنبه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اقدام وزارت علوم و مدیریت دانشگاه در دفن بقایای اجساد سربازان ایرانی کشته شده در جنگ با .
عراق، قریب به ۷۰ تن از دانشجویان این دانشگاه دستگیر شده‌اند.در این تجمع دانشجویان به سوء استفاده سیاسی و تبلیغاتی از دفن شهیدان جنگ اعتراض کرده و آن را بهانه سرکوب حرکت‌های اعتراضی دانشجویی دانستند. به هنگام برگزاری این تجمع اعتراضی، برخی نیروهای شبه‌نظامی بسیجی، که به گفته دانشجویان معترض از خارج دانشگاه برای مقابله با این تظاهرات وارد پلی تکنیک تهران شده بودند، با دانشجویان معترض درگیر شده و به ضرب و جرح آنها پرداختند.دانشجویان معترض پلاکادرهایی با مضمون‌های «قبرستان شدن دانشگاه»، «دانشگاه شدن زندان اوین» و مخالفت با دیکتاتوری و سرکوب حمل می‌کردند. به گفته سایت خبری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نیروهای شبه‌نظامی و امنیتی در درگیری با دانشجویان، از چاقو، پنجه بوکس و اسپری فلفل استفاده کردند که در نتیجه آن دهها نفر زخمی و تعدادی به بیمارستان‌ها منتقل شدند. گروهی از معترضین که شمار آنها در برخی گزارش‌ها در حدود ۷۰ تن ذکر شده توسط نیروهای امنیتی و اتظامی دستگیر شدند.دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از روزهای نخست هفته جاری با انجام اعتراضات آرامی مانند انجام تحصن و امضاء طومار نسبت به این تصمیم دولت محمود احمدی‌نژاد اعتراض کرده بودند.همزمان با مراسم دانشگاه امیرکبیر، آیت‌الله علی خامنه‌ای هم پیامی صادر کرد و بدون آنکه در آن اشاره‌ای موضوع دفن بقایای اجساد و دانشگاه امیرکبیر کند گفت: «ادای حق بزرگ آنان و تکریم یاد و نام آنان نشانه‌ وفاداری به ارزش‌های والا است». انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز پیشتر با صدور اطلاعیه‌ای «مخالفت شدید خود را با دفن شهدا در دانشگاه ابراز» کرد و خاطرنشان ساخت که «دانشجویان نشان خواهند داد که اجازه نمی دهند فضای پادگانی و قبرستانی در دانشگاه حاکم شود.»

برزکوه نیوز: خـبـرنگـار دوربيين : مــيـلاد انـــصــارى دوربـــيين نـــيــوز : دکتر ایمن الظواهری دومین شخصیت جماعت بین المللی القاعده که مشهور به عالم جهاد می باشد،در چهاردهمین سخنرانی پخش شده اش که امروز دستگاههای رسانه انه ای سحاب در سایت اینترنتی خود قسمت هایی از آن را پخش کرد. در آن شیخ ایمن الظواهری جنبش جوانان مسلمان سومالی را ستود. همچنین ایشان "پیروزی های ماه گذشته و ماههای قبل از آن که منجر به آزاد سازی و کنترل شهرهای سومالی به خصوص پایتخت این کشور که قبلاً در دست نیرو های حکومت عبدالله یوسفی سرکرده آمریکا و جهان غرب به دست نیروهای جنبش جوانان مسلمان سومالی را تحصین و تقدیر کرد. ایشان این پیروزی بزرگ به دست جوانان مسلمان سومالی را بسیار والا و با اهمیت خواندند و افزودند که: این پیروزی بزرگ در آزاد سازی و کنترل شهرهای سومالی به دست جنبش برادرانمان جوانان مسلمان سومالی گامی مهم در راستای تحقق بخشیدن به پیروزی بزرگ حکومت مسلمانان در این کشور و بیرون راندن اشغال گران است. در این فیلم پخش شده که شبکه سحاب آن را از سایت اینترنتی خود پخش کرد. و از رسانه هایی به شمار می رود که به جماعت بین المللی القاعده از لحاظ روابط رسانه ای نزدیک می باشد شخصیت های دیگری نیز سخنرانی می کنند که بیشتر اقدامات آمریکا و اسرائیل و سازمان ملل متحد و اتحاد افریقا را محکوم می کنند...

برزکوه نیوز: به نقل از سنی نیوز: آستان مقدس عینعلی و زینعلی

کاریکاتور دخالت

برزکوه نیوز: کاریکاتور دخالت

برزکوه نیوز: خاتمی، نامزد بدون رسانه .
دو وبسایت حامی خاتمی در انتخابات، مسدود و متهم به اخلال در امنیت ملی و افترا به مقام‌های نظام شدند. طرفداران خاتمی از فشار بر جبهه‌ی اصلاحات می‌گویند اما . مهیندخت مصباح
تصمیم‌گیرندگان گرایش سیاسی در فیلترینگ این سایت‌ها را رد کرده‌اند.کاربران دو سایت موسوم به “یاریِ“ و “یاری نیوز“ از روز شنبه سوم اسفندماه، به آنها دسترسی ندارند. سایت “یاری“ پیام‌های مردمی به خاتمی را انتقال می‌داد و “یاری نیوز“ از فعال‌ترین سایت‌های خبری حامیان خاتمی به شمار می‌رفت.
کمیته‌ی ناظر بر محتوای سایت‌های اینترنتی اعلام کرده که فیلترینگ “یاری نیوز“ به دلیل عدم رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پیشتر تذکراتی به مدیران این سایت داده شده است. مسئولان “یاری نیوز“ اما از این تذکرها بی‌خبرند.پاره‌ای تحلیل‌گران مسدود شدن این دو سایت را ناشی از احساس خطر جریان اقتدارگرا در مقابل محبوبیت خاتمی می‌دانند. عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در تهران، می‌گوید: «باید این را به فال نیک گرفت. اقتدارگرایان، نظرسنجی‌هایی کرده و می‌دانند که شانس خاتمی بالاست. می‌خواهند حضور او را با این تمهیدات، از نظر رسانه‌ای اندک کنند، اما این کارها، بیشتر به نفع خاتمی است.»
رادیو تلویزیون اصلاح‌‌‌طلبان
سحرخیز از کوتاهی اصلاح‌طلبان در راه‌اندازی رادیو و تلویزیون مستقل یاد می‌کند و می‌گوید آنها این بحث را که چند سال قبل مطرح شد، جدی نگرفتند. به نقل از سحرخیز، دست اصلاح‌طلبان با بسته شدن یکی پس از دیگری روزنامه‌ها، بسته ‌است و در مقابل، جریان اقتدارگرا از امکاناتی چون صدا و سیما، چند روزنامه یا سفرهای متعدد استانی برای مطرح کردن خود مدد می‌گیرد.
حرخیز می‌گوید: «در زمان پهلوی هم البته چنین بود اما مردم راه خود را رفتند. در زمان روی کار آمدن آقای خاتمی هم همه چیز دست دیگران بود، اما ایشان پیروز شد.» سحرخیز اخبار دهان به دهان، مبادلات شفاهی، اس‌ام‌اس و همچنین نقش رادیو تلویزیون‌های خارج از کشور را در پرکردن این کمبود، از نظر دور نمی‌دارد.
پس از مشکل رسانه، از دو مانع جدی دیگر نیز در مسیر پیروزی خاتمی صحبت می‌شود. شماری تفسیرگر، از ایستادگی مهدی کروبی در رقابت با خاتمی یا مقاومت مجلس اصولگرا در برابر او به فرض پیروزی می‌گویند.
تکثر رقابت، تکثر نقد
به نظر سحرخیز، فضای تکثر در رقابت‌ها، به نقد مواضع طرفین دامن می‌زند و این مفید و مثبت است. سحرخیز احتمال می‌دهد که نامزدهای اصلاح‌طلب در زمان مناسب به سمت وحدت بروند و در عین حال تاکید می‌کند که حضور کروبی، آرای احمدی‌نژاد را کسر می‌کند، نه آرای خاتمی را.
اما آیا خاتمی در برابر مجلسی اصولگرا یا ساختارهای اقتدارگرایانه‌ی دیگر، قادر به ارائه‌ی کوچکترین تصویری اصلاح‌طلبانه از خود خواهد بود؟ سحرخیز می‌گوید: «طبیعی است که با پیروزی خاتمی یا هر اصلاح‌طلب دیگر، جریان مقابل از همان روز اول شروع به سنگ‌اندازی می‌کند، اما درهایی در دوران احمدی‌نژاد گشوده شده که دیگر نمی‌توان آنها را بست. جریان مقابل نمی‌تواند در موضوع رابطه با آمریکا یا مسائل اقتصادی، برای یک اصلاح‌طلب مانع‌تراشی کند.»

برزکوه نیوز: درخواست برای بهبود وضع زندانیان گوانتانامو.
وزارت دفاع آمریکا، پنتاگن، با مرور شرایط بازداشت شدگان در اردوگاه نظامی گوانتانامو خواستار کاستن از انزوای این زندانیان شده است.پنتاگن در گزارش خود خواستار .
افزایش تعاملات اجتماعی زندانیان گوانتانامو و برقراری فرصت های تفریحی برای آنها شده است.این گزارش همزمان با بازدید دادستان کل جدید آمریکا از بازداشتگاه گوانتانامو و آزادی نخستین زندانی این اردوگاه پس از به روی کار آمدن باراک اوباما منتشر شد.بنیام محمد 30 ساله که روز دوشنبه از گوانتانامو آزاد شد، در اتیوپی متولد شده است و می گوید در طول بیشتر از 4 سال بازداشت در این زندان شکنجه شده است.در حال حاضر حدود 250 نفر از بازداشت شدگان جنگ با تروریسم همچنان در اردوگاه گوانتانامو زندانی هستند. بازداشت بیشتر این افراد بدون ایراد اتهام رسمی است.باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته با صدور فرمانی خواستار تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو تا یک سال دیگر شد.
'برخورد انسانی'
در گزارش پنتاگن که به وسیله دریاسالار پتریک والش منتشر شده است، شرایط در بازداشتگاه گوانتانامو مطابق با کنوانسیون های ژنو درباره برخورد با زندانیان برآورد شده است.
در این حال، این گزارش خواستار اجازه دادن به زندانیان بر قراری ارتباطات اجتماعی با یکدیگر شده است. در حال حاضر، بیشتر بازداشت شدگان در گوانتانامو 23 ساعت از طول شبانه روز را در زندان انفرادی به سر می برند.
به نوشته این گزارش، برقراری ارتباط اجتماعی بین زندانیان برای برخورد انسانی با آنها ضروری است.
این گزارش می افزاید: "به نظر ما، گام اصلی برای اجتماعی کردن این افراد برقراری روابط انسانی بیشتر بین آنها، برقراری فرصت های تفریحی گروهی و برقراری نماز جماعت است."

برزکوه نیوز: به نقل ازسنی نیوز: اخيرا حجت الاسلام! مهدي نظريه پرداز و موعظه خوان جمهوري اسلامي كه شبكه ماهواره اي تکفیری تلويزيون سلام سخنراني هاي او را پخش مي كند، در يكي از خطبه هاي خود، از بالاي منبر “اسلام ناب محمدي” نه تنها عمر خليفه دوم مسلمانان جهان را به باد بدترين و زشت ترين ناسزاها قرار مي دهد
بلكه با سند فقهي و حديث پيامبر و علي که از کتب اهل تشیع نقل می کند مدعي مي شود كه از نظر “شرع” همه مسلمانان سني مذهب حرامزاده هستند!، و بر طبق فقه اسلام و فقه نبوي زنان سني ها بر آنان حرام است!. بنده وارد جزئيات افاضات اين آخوند درازآستين نمي شوم. از خواننده محترم استدعا دارم كه فيلم كوتاه ويديويي مربوطه را در يوتيوب مشاهده كنند (لينك شماره يك در پايان اين نوشتار). البته اين اولين بار نيست كه اين شيخ دانشمند اينگونه سخاوتمندانه در مورد سني ها اظهار محبت مي كنند! و کسی هم جلوگیر ایشان نیست که مشوق هم هستند. مدتي پيش، نوشتاري از اين حقير به همراه لينك ويدئويي مربوطه در مورد توهين این رافضی به مردم بلوچ و اهل سنت، در سايت هاي مختلف منتشر شد. انگيزه من از نوشتن و بر ملاء كردن اين شيخ عزيز و دردانه بيت رهبري، در آستانه سي سالگی سالگرد بقدرت رسيدن آخوندها، جلب توجه هموطنان به حقايق بسيار تلخ و ناگواري است كه در ايران به زور سر نيزه میگذرد. بيان اين حقايق، به قول شاملو، زبان انسان را مي سوزاند و نگفتن آن مغز استخوان را.
در سال گذشته ميلادي جمهوري اسلامي دو مولوي (رهبر مذهبي) سني مذهب به نام هاي مولوي عبدالقدوس ملازهي و مولوي محمد يوسف سهرابي را به جرم ” قصد ايجاد تفرقه بين سني و شيعه” اعدام نمود ( لينك شماره دو). در طي سال هاي اخير تعداد زيادي از رهبران سني مذهب بلوچ؛ كرد؛ تركمن صحرا، هرمزگان؛ خراسان؛ طالش؛ آذربايجان و ديگر مناطق ايران، به همراه صدها طلبه سني و فعال مدني اهل سنت ؛ به اتهام تفرقه پراكني بين سني و شيعه دستگير؛ زنداني؛ شكنجه و حتي اعدام شده اند. مولانا احمد نارويي ؛ رهبر مذهبي شماره دو سيستان و بلوچستان؛ فقط به جرم گفتن كلماتي بدين مضمون كه توهين به مقدسات اهل سنت كمكي به وحدت بين شيعه و سني دركشورايران اسلامي نمي كند، دستگير و روانه زندان نامعلومي جهت شكنجه و بازجويي شد. سركوب و اعدام هاي بيرحمانه اهل سنت در حالي صورت مي گيرد كه امثال حجت الاسلام مهدي دانشمندها نه تنها مجاز هستند كه از جايگاه منبر و مسجد به اهل تسنن توهين كنند، بلكه با صرف پول هنگفت بيت المال اين نظريات خود را از طريق شبكه هاي جهاني نظير تلويزيون ماهواره اي تكفيري سلام روزانه تكثير و منتشركنند.
ترور و سركوب اهل سنت از يك طرف و تبليغات جمهوري اسلامي در مورد “وحدت شيعه و سني” از طرف ديگر همچنان بي وقفه ادامه دارد. عليرغم متانت، مواضع نرم و مسالمت آميز رهبران مذهبي اهل تسنن و همسويي آنها با حکومت جمهوري اسلامي (لينك شماره سه)، متعصبين ولايت فقيه به چيزي كمتر از تسليم كامل اهل تسنن در مقابل “اسلام ناب ولايت مطلقه فقيه” راضي نخواهند شد. هفته پيش مولانا عبدالطيف حيدري از علماي اهل سنت تايباد خراسان به قتل رسيد. درهمان هفته سازمان تبليغات جمهوري اسلامي اعلام نمود كه ۲۴ هزار مبلغ به مساجد مناطق محروم سيستان و بلوچستان اعزام شده‌اند (لينك شماره چهار). هدف اين مبلغين بيشمار تغذيه فكري و اعتقادي مردم سني مذهب بلوچ اعلام شده است. اما بلوچ هاي سني و گرسنه فقط تغذيه فكري و اعتقادي مي شوند. حقيقتا جاي آن است كه خون موج زند در دل، مخصوصا در مملكتي كه اينگونه بطور علني و بي پروا سنگ ها را بسته و سگ ها را رها كرده اند.
دكتر عبدالستار دوشوكيبيست و يكم بهمن ۱۳۸۷Doshoki@gmail.com (Link No. ۱): http://www.youtube.com/watch?v=H_eD95ZaXA4(Link No. ۲): http://www.autnews.us/archives/1387,01,0008647(link No. ۳): http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-155/8709295027152928.htm(Link No. ۴): http://sb.isna.ir/mainnews.php?ID=News-21091

برزکوه نیوز: سیا نیز در برنامۀ اتمی ایران خرابکاری می کند.
برلین – تهدیدهای تندی برزبان رئیس جمهور جاری شد: بزودی سلاح های ایران "هر شهری را در اسرائیل نابود

می کنند". سازمان جاسوسی اسرائیل موساد دست روی دست نگذاشت: جاسوسان. موساد کوشیدند با ارعاب وهرجا ترساندن کمک نکرد با بمب های پستی دانشمندان ایرانی را از ادامۀ برنامۀ اتمی بازدارند. درپایان مجموعه ای از رخدادهای مرموزاتفاق افتاد؛ پنج نفر جان باختند.عملیات موساد با نام "داموکلس" به نتیجۀ دلخواه رسید: مصر در زمان عبدالناصر ظرف یکسال از برنامۀ ساخت موشک خود که از اوایل دهۀ شصت با کمک دانشمندان آلمانی راه انداخته بود دست برداشت. البته طرح ساخت موشک مصر را درچهل سال پیش مشکل بتوان با برنامه های احتمالی اتمی ایران درحال حاضرمقایسه کرد. این درست که رئیس جمهورایران محمود احمدی نژاد هم اسرائیل را تهدید کرده است. اما درحالیکه مصر در زمان ناصر بی تردید نقشه های جنگ طلبانه داشت، اکنون سازمان های اطلاعاتی ایالا ت متحده و کشورهای دیگر حتی متقاعد نشده اند که اصولاً ایران (دست کم هنوز) درحال ساخت سلاح اتمی باشد. دردسامبر2007 شانزده سازمان اطلاعاتی آمریکا درگزارشی با "اطمینان کامل" اعلام کردند که "تهران درپائیز 2003 برنامۀ ساخت سلاح های هسته ای خود را متوقف کرده است".با این وجود می توان شباهتی دید: موساد از قرار امروزهم می کوشد با روش هایی مشابه هرگونه تهدیدی را از بین ببرد. دست کم "دیلی تلگراف" چنین ادعایی دارد.
آیا اسرائیل "شخصیت های کلیدی را از بین برده است"؟
به گزارش این روزنامه سازمان اطلاعات اسرائیل اخیراً نه فقط دست به خرابکاری فنی در برنامۀ اتمی ایران زده بلکه حتی کوشیده با کشتن دانشمندان این برنامه را متوقف کند و یا به تأخیر بیندازد. "دیلی تلگراف" از ریوا بالا، تحلیل گرشرکت استرتفورکه همکاری نزدیکی با نهادهای دولتی ایالات متحده دارد، نقل قول پرسروصدایی می کند:"اسرائیل با همکاری ایالات متحده می کوشد با انجام عملیات مخفی، هم شخصیت های کلیدی را از بین ببرد که در برنامۀ اتمی ایران دست دارند و هم درتلاش است در خطوط تدارکاتی ایران برای برنامۀ هسته ای خود خرابکاری کند."به گفتۀ "دیلی تلگراف" مقام اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی که نامش ذکرنشده درتأیید می گوید:"اسرائیل درگذشته هم برای کشتن دانشمندان تسلیحاتی کشورهای دشمن هیچ تردیدی به خود راه نداده است.
موساد درمورد عراق این کار را کرده است و درمورد ایران هم اگر دستش برسد خواهد کرد." احتمال اینکه موساد دانشمندان هسته ای ایران را کشته باشد تازگی ندارد. درابتدای سال2007 هم که در تأسیسات اتمی اصفهان دانشمند برجسته اردشیر حسن پور دچار مرگ مرموزی شد اینگونه شایعه ها شنیده می شد. اما نکتۀ جدید این است که "دیلی تلگراف" به منبع های – البته بعضاً ناشناسی – اشاره می کند که این نحوه عملکرد موساد را نه شایعه که واقعیت می دانند. روزنامه درادامه با استناد به "تحلیل گران اطلاعاتی غربی" ادعا می کند چندین مورد مرگ اشخاص که برای برنامۀ اتمی ایران مهم بوده اند نتیجۀ عملیات جاسوسان اسرائیلی است – والبته هم در اروپا وهم در خود ایران. طبیعتاً از کسی اسم برده نمی شود.
سیا نیز در برنامۀ اتمی ایران خرابکاری می کند
برای سازمان های اطلاعاتی اسباب شرمندگی است که عملیاتی برملا بشود به ویژه اگردر این عملیات کسی به قتل برسد.از طرف دیگرگرچه جزئیات عملکرد احتمالی موساد جالب است اما چندان عجیب نیست. اسرائیل تهدید بالقوۀ برنامۀ اتمی ایران را بسیارجدی می گیرد و مدتهاست که به موساد مأموریت داده اقدام لازم را انجام دهد. از این گذشته تلاش برای خرابکاری در برنامۀ اتمی ایران نه تازه است و نه منحصربه اسرائیل. مدتهاست که همه می دانند سازمان اطلاعات خارجی ایالات متحده سیا و همتای بریتانیاییش، ام آی سیکس، دقیقاً همین کار را می کنند. بدین منظورسازمان سیا از جمله پدری سوئیسی و دو پسرش را که همگی مهندس هستند جذب کرد تا به ایران مواد معیوب بدهند. در ابتدای سال 2006 درتأسیسات اتمی نطنز 50 سانتریفوژ منفجرشد، احتمالاً چون سیا درتأسیسات برقی خرابکاری کرده بود. به گفتۀ روزنامه نگار آمریکایی جیمزرایزن درکتابش بنام "دولت جنگ"، سیا همراه با موساد کوشیده بود درسیستم های کامپیوتری ایران دست ببرد. از این گذشته رایزن در کتاب خود از دیگر تلاش های شکست خورده برای اخلال در برنامۀ اتمی ایران گزارش می دهد.هدف مشترک عملیات انجام گرفته و نیز اقدام هایی که این روزها به موساد نسبت داده می شود معلوم است: برنامۀ اتمی ایران دست کم به تأخیر بیفتد.
بدین ترتیب اینگونه اقدام های اطلاعاتی، جانشینی برای حمله به تأسیسات اتمی است. سال گذشته بنظر می رسید که قرار است این حمله انجام شود.زیرا همانطور که "نیویورک تایمز" در ژانویۀ امسال نوشت اسرائیل در سال 2008 ازایالات متحده درخواست بمب های ضد پناهگاه های بتونی زیرزمینی کرده بود تا بتواند به ایران حمله کند. البته دولت جرج بوش این تقاضا را رد کرد – و برای آرام ساختن اسرائیل، به برنامۀ - به گفتۀ این روزنامه - "گستردۀ" جاسوسی خود ارجاع داده بود که درابتدای سال 2008 اجرا شد.تا به حال در برنامۀ سیا قتل نبوده است. اما دیگر اقدام ها شبیه کارهای موساد است. درطرح سیا به خرابکاری و جذب نیرو و نیز احتمالاً حق السکوت و دزدی مدارک و دستگاه ها و شنود و بکار گیری ماهواره های جاسوسی پرداخته می شود.
عملیات جدید جاسوسی آمریکا از ابتدای 2008
ایران از زمانی که در سال 2002 برنامه اتمی اش برملا شد داغ ترین هدف سازمان های اطلاعاتی است. گرچه سیا در ایران وضعیت تشکیلاتی مناسبی ندارد چرا که ایالات متحده از انقلاب 1979 به بعد حتی فاقد سفارت در این کشوراست، اما از قرار، دست کم به ادعای "نیویورک تایمز" ، بوش کوشید این کمبود را از راه های دیگرجبران کند. البته بکارگیری پرخرج و بی شرمانۀ جاسوسان نه تنها جانشینی برای جنگ است بلکه کار دیپلماسی شرافتمندانه را هم می کند. "نیویورک تایمز" در ژانویه این سؤال را مطرح کرد که رئیس جمهور جدید اوباما با این میراث بوش چگونه برخورد می کند. زیرا اوباما گفته بود به دنبال گفتگو با ایران است. اگر کار به گفتگو میان آمریکا و ایران کشیده شود اینگونه بکارگیری جاسوسان می تواند مشکل سازباشد. اینکه سیا یا موساد درپشت پردۀ اقدامی علیه ایران باشند برای این کشورعلی السویه است. درآنجا هردو را با یک چشم می بینند – و با توجه به سابقۀ همکاری این دو تشکیلات چنین نگاهی چندان هم بی ربط نیست. برای نمونه به گفتۀ "نیویورک تایمز" دولت بوش بعد از درخواست اسرائیل برای گرفتن بمب، همکاری بین سیا و موساد را تسریع کرد. اما نمی توان گفت که سیا ابتدا به ساکن از برنامه های جاری موساد هم اطلاع دارد. در ذات اسرائیل است که با شرکا درجایی که امکان دارد همکاری کند و اگرهم ضروری باشد از این همکاری چشم بپوشد و حتی به شرکای خود کوچه غلط نشان دهد. اما یقیناً اسرائیلی ها تنها کسانی نیستند که می کوشند در برنامۀ اتمی ایران خرابکاری کنند.
سؤال این است که چگونه می توان به چنین هدفی رسید. "دیلی تلگراف" در داستان خود حتی از وینس کاناسترارو نقل قول می کند. رئیس سابق واحد ضد ترورسیا می گوید:"با عملیات مخفی نمی توان به هدف های سیاست خارجی رسید. نمی شود همین طوری چند نفر را سر به نیست کرد و امید داشت که می توان از این راه بر قدرت هسته ای ایران تأثیر گذاشت."لابد این حرف کاناسترارو بدان معنی است که در نهایت گفتگو و توافق ازکشتن بهتراست.

برزکوه نیوز:به نقل از سنی نیوز: حجت الاسلام شیرمردی درآمد حاصل از امام زاده ها ،قدمگاهها وسایرموقوفات استان تهران در ۹ ماه گذشته را حدود ۱۶۰ میلیارد ریال دانست و ادامه داد: حدود ۲۰ میلیارد ریال از این درآمد در ماه محرم صرف برپایی مجالس عزاداری و اطعام عزاداران ،مدارس علمیه و نزدیک به همین مقدار نیز در ماه رمضان صرف شده است.

به گزارش سنی نیوز به نقل از شبستان ، حجت الاسلام سیدیدالله شیرمردی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه در نشست مطبوعاتی معرفی فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به تشریح عملکرد این اداره کل در ۹ ماهه نخست سال ۸۷ پرداخت.
حجت الاسلام شیرمردی درآمد حاصل از امام زاده ها ،قدمگاهها وسایرموقوفات استان تهران در ۹ ماه گذشته را حدود ۱۶۰ میلیارد ریال دانست و ادامه داد: حدود ۲۰ میلیارد ریال از این درآمد در ماه محرم صرف برپایی مجالس عزاداری و اطعام عزاداران ،مدارس علمیه و نزدیک به همین مقدار نیز در ماه رمضان صرف شده است.
وی اختصاص ردیف بودجه خاص به بقاع متبرکه و امامزادگان برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: دولت یکصد میلیارد ریال دو لایحه بودجه برای این موضوع در نظر گرفته است البته ما معتقدیم که با توجه به پرمخاطب بودن امامزادگان در طول سال این بودجه کم است و امیدواریم در سال های آینده افزایش یابد
مدیرکل اوقاف استان تهران در ادامه افزود اگر قدمگاهها وزیارتها وسایر موقوفات به خوبی احیاء شود، درآمد آن به اندازه درآمد وزارت نفت است،خبر گزاری فارس در گزارش روز جمعه دوم اسفند ماه از افزايش ۲۰ درصدي درآمد موقوفات قم در سال ۸۷خبر دادغلامرضا ناظمي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم با گراميداشت هفته وقف اظهار داشت: موقوفات استان قم در سال جاري، يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان درآمد داشته كه اين رقم نسبت به سال گذشته با ۲۰ درصد افزايش روبرو بوده است.
لازم به ذکر است صنعت امام زاده سازی در ایران بعد از روی کار امدن حکومت جمهوری اسلامی مهمترین صنعت به شمار می رود.

وحدت ملی





برزکوه نیوز: آمریکا: ایران فرصتی دیگر را از دست داده است.
آمریکا می گوید ایران فرصتی دیگر را برای حل مشکلات ناشی از برنامه هسته ای اش از دست داد.سخنگوی کاخ سفید گفته است: "گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی
اتمی نشان می دهد که ایران با ادامه نادیده گرفتن الزامات بین المللی، فرصتی دیگر را از دست داده است".رابرت گیبز که در یک نشست خبری سخن می گفت، افزود که جامعه بین المللی تا زمانی که ایران درخواست هایش را نپذیرد، نمی تواند مطمئن شود که برنامه هسته ای این کشور ماهیتی کاملا صلح آمیز دارد.آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفته است که از سرعت گسترش مرکز غنی سازی اورانیوم ایران در نطنز کاسته شده، اما ذخیره سوخت اتمی تولیدی این مرکز در شش ماه اخیر به دو برابر افزایش یافته است.آژانس در این گزارش اعلام کرده که به رغم تحقیقات شش ساله در باره برنامه اتمی ایران، به یافتن پاسخ این پرسش نزدیک تر نشده است که ماهیت این برنامه صلح آمیز است یا خیر.به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این گزارش گفته است که دولت آمریکا و متحدانش برنامه هسته ای ایران را مشکلی فوری می دانند که باید به آن رسیدگی شود و نمی توان در باره آن تأخیر کرد.دولت ایالات متحده همواره ایران را متهم کرده است که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، در حالی که ایران می گوید دستیابی به تکنولوژی هسته ای را حق خود می داند و در دنبال کردن برنامه اتمی خود اهدافی صلح آمیز دارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون با صدور چند قطعنامه از ایران خواسته است برنامه غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند.
دولت ایران تا کنون این خواسته را غیر قانونی خوانده و رد کرده است

برزکوه نیوز: به نقل دردانگ نیوز: روابط سیاسی ایران و آمریکا
روابط سیاسی ایران و آمریکا
برای اولین بار پس از انقلاب بهمن 57 دیپلمات های ایالالت متحده و ایران به همت دولت احمی نژاد {مثلاً} مستقیماً سرمیز مذاکرات آمدند یا به عبارتی خبر مذاکرات خود را تأیید و پخش کردند.
پیش از سر کار آمدن دولت اوباما مقامات دو کشور همیشه مواضع سیاسی کشور مقابل خود را مورد انتقاد قرار می دادند و از مذاکرات و توافقات پنهانی حرفی به میان نمی آوردند. قبل از اینکه اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا وارد کاخ سفید شود از تغییر مواضع کشورش در مورد ایران کلماتی برزبان آورد و چند روزیست که اهرم جدید یهودی های ایالات متحده از گفتگو و تحسین روابط با ایران سخن می گوید.
اوباما اعلام کرده است نامه ای به دولت ایران خواهد نوشت و ایران را دعوت به گفت وگو خواهد کرد.
احمدی نژاد و دیگر مقامات ایرانی در واکنش به این چراغ سبز گفتند دولت ایالات متحده باید سیاستهای بوش را ترک کند و دست از اتهام زدن بردارد.
گفته می شود روزها و ماههای آتی خبرهای خوشی برای دولت و ملت دو کشور خواهند آورد.
این یک روی سکه است. اگر نگاهی به آن سوی سکه بیاندازیم از دوستی و بلکه محبت دو کشور(مخصوصاً آخوندهای شیعی) حکایات زیادی ما را وادار به پذیرفتن این امر خواهد کرد که دشمنی دولت ایران با آمریکا و اسرائیل ساختگی و منافقت محض است.
بعنوان مثال پس از گروگان گرفتن کارمندان سفارت خانه آمریکا در تهران، سران انقلاب خمینی بنابر درخواست مخالفین حزب حاکم در ایالات متحده تا انجام انتخابات ریاست جمهوری گروگانها را آزاد نکردند تا اینکه کاندید جمهوری خواهان از این مسئله بهره سیاسی برده و برنده انتخابات شد!
آیت الله خمینی طی مذاکراتی با مقامات رژیم صهیونیستی، یهودی ها مقیم ایران را به اسرائیل فرستاد و در عوض سیل اسلحه از اسرائیل وارد ایران شد تا در جنگ ایران_ عراق بدست سربازان امام زمان مورد استفاده قرار گیرند.
ایران همیشه عرب ها را طعنه می زند که با نفت خود آمریکا را تقویت می کنند در حالی که می توانند از نفت بعنوان اهرم سیاسی برای وارد کردن فشار استفاده کنند.
از طرفی عربها می گویند ایران بعلت تحریم نمی تواند طبق دلخواه خود نفت اش را بفروش برساند و بهمین علت برابر با توافقنامه پنهانی ایران و آمریکا رژیم ولایت فقیه نفت اش را با 75% تخفیف از نرخ جهانی به آمریکا می فروشد و این عمل بواسطه کشورهای ضعیف و در حال توسعه انجام می گیرد. ما هر دو طرف را تصدیق می کنیم!
حزب الله لبنان گروه تحت حمایت رژیم ایران مخصوصاً سپاه پاسداران است. در دهه هشتاد میلادی هنگامی که جلادان یهودی مشغول قتل عام فلسطینیان در اردوگاههای صبرا و شتیلا بودند اعضای این گروهک و رهبران آن با انضباط ترین تماشاچی ثابت شدند. تا جائیکه آریل شارون قصاب کشتارگاههای انسانس صبرا و شتیلا مجبور شد از اهل تشیع تشکر کند و بگوید: شیعیان هیچ وقت نمی توانند دشمن ما باشند. بعدها گروهک تحت حمایت ایران دشمن مسلمانان ثابت شد و بخاطر دستیابی به اهداف سیاسی اش اهل سنت لبنان را مورد حملات ددمنشانه خود قرار داد و بذر فرقه گرائی را در لبنان کاشت.
سید باقر حکیم مرجع شیعی عراقی 25 سال در ایران آموزش دید و پس از سقوط حکومت صدام حسین به عراق بازگشت و بجای اعلان جهاد علیه صلیبی های خونخوار دست دوستی به سوی آنها دراز کرد و دیگر مجاهدین و مبارزین را از مقاومت باز می داشت. تا اینکه بدست مجاهدین عراقی به هلاکت رسید و 25 سال زحمت ایران به هدر رفت.
آیت الله سیستانی دیگر مرجع اهل تشیع در عراق پیرو خط باقرحکیم است. با وجود گذشت 6 سال از اشغال عراق این مرجع تقلید از صدور فتوای جهاد علیه اشغالگران امتناع می ورزد. بلکه گروههای شیعه را تشویق به شرکت در انتخابات زیر سایه پرچم آمریکا و بریطانیا می دهد.
لازم به یادآوریست پس از اشغال بغداد توسط "استکبار جهانی" عوامل رژیم در تهران جشن شادی و سرور به پا کردند و شیعیان عراق هم پایکوبی کردند.
سران جمهوری اسلامی (شیعی) همیشه بر دولت بوش منت می گذارند که: مگر امکان داشت بدون حمایت و همکاری ما شما وارد افغانستان و عراق شوید و بتوانید دولت های حاکم بر این دو کشور را برکنار کنید؟! آیت الله ابطحی چندین بار در خارج از کشور به این امر اذعان کرده است.
آنهائیکه روی اول سکه روابط ایران و آمریکا + فرزند نامشورع غرب اسرائیل را می بینند گمان می برند دولت اوباما طی نامه ای که می خواهد به سران ایران ارسال کند خواستگاری ازدواج موقت (متعه) می کند؛ زیرا این نوع ارتباط در مذهب سران جمهوری اسلامی ایران مجاز و بلکه کار ثواب است و دولت آمریکا هم فعلاً به چنین ارتباطی با ایران نیاز دارد.
ولی آنهائی که از حقایق باخبرند و از روابط پشت پرده و درهای بسته دو کشور مطلع هستند، می دانند این ازدواج از همان ابتدا انجام گرفته و نوعیت آن هم کاتولیکی است. گفته می شود ازدواج کاتولیکی بر خلاف متعه و صیغه یا ازدواج اسلامی همیشگی است و مرگ آنرا از بین می برد اما از طلاق و خلع و.... کاری ساخته نمی شود!
اما این نوع ازدواج در فقه جعفری مجاز نیست. حتماً رهبران دلسوز ما با استفاده از "تقیه" تن به چنین ازدواجی داده اند و با یک تیر دونشان زده اند، هم کشور و قدرت محفوظ و هم ثواب تقیه ذخیره آخرت!!!! برای اولین بار پس از انقلاب بهمن 57 دیپلمات های ایالالت متحده و ایران به همت دولت احمی نژاد {مثلاً} مستقیماً سرمیز مذاکرات آمدند یا به عبارتی خبر مذاکرات خود را تأیید و پخش کردند.
پیش از سر کار آمدن دولت اوباما مقامات دو کشور همیشه مواضع سیاسی کشور مقابل خود را مورد انتقاد قرار می دادند و از مذاکرات و توافقات پنهانی حرفی به میان نمی آوردند. قبل از اینکه اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا وارد کاخ سفید شود از تغییر مواضع کشورش در مورد ایران کلماتی برزبان آورد و چند روزیست که اهرم جدید یهودی های ایالات متحده از گفتگو و تحسین روابط با ایران سخن می گوید.
اوباما اعلام کرده است نامه ای به دولت ایران خواهد نوشت و ایران را دعوت به گفت وگو خواهد کرد.
احمدی نژاد و دیگر مقامات ایرانی در واکنش به این چراغ سبز گفتند دولت ایالات متحده باید سیاستهای بوش را ترک کند و دست از اتهام زدن بردارد.
گفته می شود روزها و ماههای آتی خبرهای خوشی برای دولت و ملت دو کشور خواهند آورد.
این یک روی سکه است. اگر نگاهی به آن سوی سکه بیاندازیم از دوستی و بلکه محبت دو کشور(مخصوصاً آخوندهای شیعی) حکایات زیادی ما را وادار به پذیرفتن این امر خواهد کرد که دشمنی دولت ایران با آمریکا و اسرائیل ساختگی و منافقت محض است.
بعنوان مثال پس از گروگان گرفتن کارمندان سفارت خانه آمریکا در تهران، سران انقلاب خمینی بنابر درخواست مخالفین حزب حاکم در ایالات متحده تا انجام انتخابات ریاست جمهوری گروگانها را آزاد نکردند تا اینکه کاندید جمهوری خواهان از این مسئله بهره سیاسی برده و برنده انتخابات شد!
آیت الله خمینی طی مذاکراتی با مقامات رژیم صهیونیستی، یهودی ها مقیم ایران را به اسرائیل فرستاد و در عوض سیل اسلحه از اسرائیل وارد ایران شد تا در جنگ ایران_ عراق بدست سربازان امام زمان مورد استفاده قرار گیرند.
ایران همیشه عرب ها را طعنه می زند که با نفت خود آمریکا را تقویت می کنند در حالی که می توانند از نفت بعنوان اهرم سیاسی برای وارد کردن فشار استفاده کنند.
از طرفی عربها می گویند ایران بعلت تحریم نمی تواند طبق دلخواه خود نفت اش را بفروش برساند و بهمین علت برابر با توافقنامه پنهانی ایران و آمریکا رژیم ولایت فقیه نفت اش را با 75% تخفیف از نرخ جهانی به آمریکا می فروشد و این عمل بواسطه کشورهای ضعیف و در حال توسعه انجام می گیرد. ما هر دو طرف را تصدیق می کنیم!
حزب الله لبنان گروه تحت حمایت رژیم ایران مخصوصاً سپاه پاسداران است. در دهه هشتاد میلادی هنگامی که جلادان یهودی مشغول قتل عام فلسطینیان در اردوگاههای صبرا و شتیلا بودند اعضای این گروهک و رهبران آن با انضباط ترین تماشاچی ثابت شدند. تا جائیکه آریل شارون قصاب کشتارگاههای انسانس صبرا و شتیلا مجبور شد از اهل تشیع تشکر کند و بگوید: شیعیان هیچ وقت نمی توانند دشمن ما باشند. بعدها گروهک تحت حمایت ایران دشمن مسلمانان ثابت شد و بخاطر دستیابی به اهداف سیاسی اش اهل سنت لبنان را مورد حملات ددمنشانه خود قرار داد و بذر فرقه گرائی را در لبنان کاشت.
سید باقر حکیم مرجع شیعی عراقی 25 سال در ایران آموزش دید و پس از سقوط حکومت صدام حسین به عراق بازگشت و بجای اعلان جهاد علیه صلیبی های خونخوار دست دوستی به سوی آنها دراز کرد و دیگر مجاهدین و مبارزین را از مقاومت باز می داشت. تا اینکه بدست مجاهدین عراقی به هلاکت رسید و 25 سال زحمت ایران به هدر رفت.
آیت الله سیستانی دیگر مرجع اهل تشیع در عراق پیرو خط باقرحکیم است. با وجود گذشت 6 سال از اشغال عراق این مرجع تقلید از صدور فتوای جهاد علیه اشغالگران امتناع می ورزد. بلکه گروههای شیعه را تشویق به شرکت در انتخابات زیر سایه پرچم آمریکا و بریطانیا می دهد.
لازم به یادآوریست پس از اشغال بغداد توسط "استکبار جهانی" عوامل رژیم در تهران جشن شادی و سرور به پا کردند و شیعیان عراق هم پایکوبی کردند.
سران جمهوری اسلامی (شیعی) همیشه بر دولت بوش منت می گذارند که: مگر امکان داشت بدون حمایت و همکاری ما شما وارد افغانستان و عراق شوید و بتوانید دولت های حاکم بر این دو کشور را برکنار کنید؟! آیت الله ابطحی چندین بار در خارج از کشور به این امر اذعان کرده است.
آنهائیکه روی اول سکه روابط ایران و آمریکا + فرزند نامشورع غرب اسرائیل را می بینند گمان می برند دولت اوباما طی نامه ای که می خواهد به سران ایران ارسال کند خواستگاری ازدواج موقت (متعه) می کند؛ زیرا این نوع ارتباط در مذهب سران جمهوری اسلامی ایران مجاز و بلکه کار ثواب است و دولت آمریکا هم فعلاً به چنین ارتباطی با ایران نیاز دارد.
ولی آنهائی که از حقایق باخبرند و از روابط پشت پرده و درهای بسته دو کشور مطلع هستند، می دانند این ازدواج از همان ابتدا انجام گرفته و نوعیت آن هم کاتولیکی است. گفته می شود ازدواج کاتولیکی بر خلاف متعه و صیغه یا ازدواج اسلامی همیشگی است و مرگ آنرا از بین می برد اما از طلاق و خلع و.... کاری ساخته نمی شود!
اما این نوع ازدواج در فقه جعفری مجاز نیست. حتماً رهبران دلسوز ما با استفاده از "تقیه" تن به چنین ازدواجی داده اند و با یک تیر دونشان زده اند، هم کشور و قدرت محفوظ و هم ثواب تقیه ذخیره آخرت!!!!
روابط سیاسی ایران و آمریکا
دردانگ نیوز: برای اولین بار پس از انقلاب بهمن 57 دیپلمات های ایالالت متحده و ایران به همت دولت احمی نژاد {مثلاً} مستقیماً سرمیز مذاکرات آمدند یا به عبارتی خبر مذاکرات خود را تأیید و پخش کردند.
پیش از سر کار آمدن دولت اوباما مقامات دو کشور همیشه مواضع سیاسی کشور مقابل خود را مورد انتقاد قرار می دادند و از مذاکرات و توافقات پنهانی حرفی به میان نمی آوردند. قبل از اینکه اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا وارد کاخ سفید شود از تغییر مواضع کشورش در مورد ایران کلماتی برزبان آورد و چند روزیست که اهرم جدید یهودی های ایالات متحده از گفتگو و تحسین روابط با ایران سخن می گوید.
اوباما اعلام کرده است نامه ای به دولت ایران خواهد نوشت و ایران را دعوت به گفت وگو خواهد کرد.
احمدی نژاد و دیگر مقامات ایرانی در واکنش به این چراغ سبز گفتند دولت ایالات متحده باید سیاستهای بوش را ترک کند و دست از اتهام زدن بردارد.
گفته می شود روزها و ماههای آتی خبرهای خوشی برای دولت و ملت دو کشور خواهند آورد.
این یک روی سکه است. اگر نگاهی به آن سوی سکه بیاندازیم از دوستی و بلکه محبت دو کشور(مخصوصاً آخوندهای شیعی) حکایات زیادی ما را وادار به پذیرفتن این امر خواهد کرد که دشمنی دولت ایران با آمریکا و اسرائیل ساختگی و منافقت محض است.
بعنوان مثال پس از گروگان گرفتن کارمندان سفارت خانه آمریکا در تهران، سران انقلاب خمینی بنابر درخواست مخالفین حزب حاکم در ایالات متحده تا انجام انتخابات ریاست جمهوری گروگانها را آزاد نکردند تا اینکه کاندید جمهوری خواهان از این مسئله بهره سیاسی برده و برنده انتخابات شد!
آیت الله خمینی طی مذاکراتی با مقامات رژیم صهیونیستی، یهودی ها مقیم ایران را به اسرائیل فرستاد و در عوض سیل اسلحه از اسرائیل وارد ایران شد تا در جنگ ایران_ عراق بدست سربازان امام زمان مورد استفاده قرار گیرند.
ایران همیشه عرب ها را طعنه می زند که با نفت خود آمریکا را تقویت می کنند در حالی که می توانند از نفت بعنوان اهرم سیاسی برای وارد کردن فشار استفاده کنند.
از طرفی عربها می گویند ایران بعلت تحریم نمی تواند طبق دلخواه خود نفت اش را بفروش برساند و بهمین علت برابر با توافقنامه پنهانی ایران و آمریکا رژیم ولایت فقیه نفت اش را با 75% تخفیف از نرخ جهانی به آمریکا می فروشد و این عمل بواسطه کشورهای ضعیف و در حال توسعه انجام می گیرد. ما هر دو طرف را تصدیق می کنیم!
حزب الله لبنان گروه تحت حمایت رژیم ایران مخصوصاً سپاه پاسداران است. در دهه هشتاد میلادی هنگامی که جلادان یهودی مشغول قتل عام فلسطینیان در اردوگاههای صبرا و شتیلا بودند اعضای این گروهک و رهبران آن با انضباط ترین تماشاچی ثابت شدند. تا جائیکه آریل شارون قصاب کشتارگاههای انسانس صبرا و شتیلا مجبور شد از اهل تشیع تشکر کند و بگوید: شیعیان هیچ وقت نمی توانند دشمن ما باشند. بعدها گروهک تحت حمایت ایران دشمن مسلمانان ثابت شد و بخاطر دستیابی به اهداف سیاسی اش اهل سنت لبنان را مورد حملات ددمنشانه خود قرار داد و بذر فرقه گرائی را در لبنان کاشت.
سید باقر حکیم مرجع شیعی عراقی 25 سال در ایران آموزش دید و پس از سقوط حکومت صدام حسین به عراق بازگشت و بجای اعلان جهاد علیه صلیبی های خونخوار دست دوستی به سوی آنها دراز کرد و دیگر مجاهدین و مبارزین را از مقاومت باز می داشت. تا اینکه بدست مجاهدین عراقی به هلاکت رسید و 25 سال زحمت ایران به هدر رفت.
آیت الله سیستانی دیگر مرجع اهل تشیع در عراق پیرو خط باقرحکیم است. با وجود گذشت 6 سال از اشغال عراق این مرجع تقلید از صدور فتوای جهاد علیه اشغالگران امتناع می ورزد. بلکه گروههای شیعه را تشویق به شرکت در انتخابات زیر سایه پرچم آمریکا و بریطانیا می دهد.
لازم به یادآوریست پس از اشغال بغداد توسط "استکبار جهانی" عوامل رژیم در تهران جشن شادی و سرور به پا کردند و شیعیان عراق هم پایکوبی کردند.
سران جمهوری اسلامی (شیعی) همیشه بر دولت بوش منت می گذارند که: مگر امکان داشت بدون حمایت و همکاری ما شما وارد افغانستان و عراق شوید و بتوانید دولت های حاکم بر این دو کشور را برکنار کنید؟! آیت الله ابطحی چندین بار در خارج از کشور به این امر اذعان کرده است.
آنهائیکه روی اول سکه روابط ایران و آمریکا + فرزند نامشورع غرب اسرائیل را می بینند گمان می برند دولت اوباما طی نامه ای که می خواهد به سران ایران ارسال کند خواستگاری ازدواج موقت (متعه) می کند؛ زیرا این نوع ارتباط در مذهب سران جمهوری اسلامی ایران مجاز و بلکه کار ثواب است و دولت آمریکا هم فعلاً به چنین ارتباطی با ایران نیاز دارد.
ولی آنهائی که از حقایق باخبرند و از روابط پشت پرده و درهای بسته دو کشور مطلع هستند، می دانند این ازدواج از همان ابتدا انجام گرفته و نوعیت آن هم کاتولیکی است. گفته می شود ازدواج کاتولیکی بر خلاف متعه و صیغه یا ازدواج اسلامی همیشگی است و مرگ آنرا از بین می برد اما از طلاق و خلع و.... کاری ساخته نمی شود!
اما این نوع ازدواج در فقه جعفری مجاز نیست. حتماً رهبران دلسوز ما با استفاده از "تقیه" تن به چنین ازدواجی داده اند و با یک تیر دونشان زده اند، هم کشور و قدرت محفوظ و هم ثواب تقیه ذخیره آخرت!!!!
روابط سیاسی ایران و آمریکا
دردانگ نیوز: برای اولین بار پس از انقلاب بهمن 57 دیپلمات های ایالالت متحده و ایران به همت دولت احمی نژاد {مثلاً} مستقیماً سرمیز مذاکرات آمدند یا به عبارتی خبر مذاکرات خود را تأیید و پخش کردند.
پیش از سر کار آمدن دولت اوباما مقامات دو کشور همیشه مواضع سیاسی کشور مقابل خود را مورد انتقاد قرار می دادند و از مذاکرات و توافقات پنهانی حرفی به میان نمی آوردند. قبل از اینکه اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا وارد کاخ سفید شود از تغییر مواضع کشورش در مورد ایران کلماتی برزبان آورد و چند روزیست که اهرم جدید یهودی های ایالات متحده از گفتگو و تحسین روابط با ایران سخن می گوید.
اوباما اعلام کرده است نامه ای به دولت ایران خواهد نوشت و ایران را دعوت به گفت وگو خواهد کرد.
احمدی نژاد و دیگر مقامات ایرانی در واکنش به این چراغ سبز گفتند دولت ایالات متحده باید سیاستهای بوش را ترک کند و دست از اتهام زدن بردارد.
گفته می شود روزها و ماههای آتی خبرهای خوشی برای دولت و ملت دو کشور خواهند آورد.
این یک روی سکه است. اگر نگاهی به آن سوی سکه بیاندازیم از دوستی و بلکه محبت دو کشور(مخصوصاً آخوندهای شیعی) حکایات زیادی ما را وادار به پذیرفتن این امر خواهد کرد که دشمنی دولت ایران با آمریکا و اسرائیل ساختگی و منافقت محض است.
بعنوان مثال پس از گروگان گرفتن کارمندان سفارت خانه آمریکا در تهران، سران انقلاب خمینی بنابر درخواست مخالفین حزب حاکم در ایالات متحده تا انجام انتخابات ریاست جمهوری گروگانها را آزاد نکردند تا اینکه کاندید جمهوری خواهان از این مسئله بهره سیاسی برده و برنده انتخابات شد!
آیت الله خمینی طی مذاکراتی با مقامات رژیم صهیونیستی، یهودی ها مقیم ایران را به اسرائیل فرستاد و در عوض سیل اسلحه از اسرائیل وارد ایران شد تا در جنگ ایران_ عراق بدست سربازان امام زمان مورد استفاده قرار گیرند.
ایران همیشه عرب ها را طعنه می زند که با نفت خود آمریکا را تقویت می کنند در حالی که می توانند از نفت بعنوان اهرم سیاسی برای وارد کردن فشار استفاده کنند.
از طرفی عربها می گویند ایران بعلت تحریم نمی تواند طبق دلخواه خود نفت اش را بفروش برساند و بهمین علت برابر با توافقنامه پنهانی ایران و آمریکا رژیم ولایت فقیه نفت اش را با 75% تخفیف از نرخ جهانی به آمریکا می فروشد و این عمل بواسطه کشورهای ضعیف و در حال توسعه انجام می گیرد. ما هر دو طرف را تصدیق می کنیم!
حزب الله لبنان گروه تحت حمایت رژیم ایران مخصوصاً سپاه پاسداران است. در دهه هشتاد میلادی هنگامی که جلادان یهودی مشغول قتل عام فلسطینیان در اردوگاههای صبرا و شتیلا بودند اعضای این گروهک و رهبران آن با انضباط ترین تماشاچی ثابت شدند. تا جائیکه آریل شارون قصاب کشتارگاههای انسانس صبرا و شتیلا مجبور شد از اهل تشیع تشکر کند و بگوید: شیعیان هیچ وقت نمی توانند دشمن ما باشند. بعدها گروهک تحت حمایت ایران دشمن مسلمانان ثابت شد و بخاطر دستیابی به اهداف سیاسی اش اهل سنت لبنان را مورد حملات ددمنشانه خود قرار داد و بذر فرقه گرائی را در لبنان کاشت.
سید باقر حکیم مرجع شیعی عراقی 25 سال در ایران آموزش دید و پس از سقوط حکومت صدام حسین به عراق بازگشت و بجای اعلان جهاد علیه صلیبی های خونخوار دست دوستی به سوی آنها دراز کرد و دیگر مجاهدین و مبارزین را از مقاومت باز می داشت. تا اینکه بدست مجاهدین عراقی به هلاکت رسید و 25 سال زحمت ایران به هدر رفت.
آیت الله سیستانی دیگر مرجع اهل تشیع در عراق پیرو خط باقرحکیم است. با وجود گذشت 6 سال از اشغال عراق این مرجع تقلید از صدور فتوای جهاد علیه اشغالگران امتناع می ورزد. بلکه گروههای شیعه را تشویق به شرکت در انتخابات زیر سایه پرچم آمریکا و بریطانیا می دهد.
لازم به یادآوریست پس از اشغال بغداد توسط "استکبار جهانی" عوامل رژیم در تهران جشن شادی و سرور به پا کردند و شیعیان عراق هم پایکوبی کردند.
سران جمهوری اسلامی (شیعی) همیشه بر دولت بوش منت می گذارند که: مگر امکان داشت بدون حمایت و همکاری ما شما وارد افغانستان و عراق شوید و بتوانید دولت های حاکم بر این دو کشور را برکنار کنید؟! آیت الله ابطحی چندین بار در خارج از کشور به این امر اذعان کرده است.
آنهائیکه روی اول سکه روابط ایران و آمریکا + فرزند نامشورع غرب اسرائیل را می بینند گمان می برند دولت اوباما طی نامه ای که می خواهد به سران ایران ارسال کند خواستگاری ازدواج موقت (متعه) می کند؛ زیرا این نوع ارتباط در مذهب سران جمهوری اسلامی ایران مجاز و بلکه کار ثواب است و دولت آمریکا هم فعلاً به چنین ارتباطی با ایران نیاز دارد.
ولی آنهائی که از حقایق باخبرند و از روابط پشت پرده و درهای بسته دو کشور مطلع هستند، می دانند این ازدواج از همان ابتدا انجام گرفته و نوعیت آن هم کاتولیکی است. گفته می شود ازدواج کاتولیکی بر خلاف متعه و صیغه یا ازدواج اسلامی همیشگی است و مرگ آنرا از بین می برد اما از طلاق و خلع و.... کاری ساخته نمی شود!
اما این نوع ازدواج در فقه جعفری مجاز نیست. حتماً رهبران دلسوز ما با استفاده از "تقیه" تن به چنین ازدواجی داده اند و با یک تیر دونشان زده اند، هم کشور و قدرت محفوظ و هم ثواب تقیه ذخیره آخرت!!!!